UJI

María Ripollés explica la metodologia Lean Start Up als Esplorers

Última modificació: 22/05/2019 | Font: Càtedra INCREA

Els nostres Explorers han seguit amb la formació aquest dimecres 22 de maig de la mà de María Ripollés.

María és Doctora en Gestió Empresarial i professora del Departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting de la Universitat Jaume I. Concretament imparteix docència en les assignatures d'Iniciativa Empresarial i Creació d'Empreses en els graus d'Administració i Direcció d'Empreses, de Videojocs i d'Edificació. A més, és professora de creació d'empreses en el màster online de creació d'empreses internacionals de la Universitat Jaume I i en el màster oficial de la Creació d'Empreses Innovadores de la Universitat de València. En l'àmbit de la investigació està especialitzada en la creació d'empreses en entorns globals. Des de la Càtedra INCREA, on és Directora, treballa per a impulsar diferents activitats que faciliten als estudiants el desenvolupament de la seua creativitat i la seua iniciativa emprenedora.

En aquesta tercera sessió formativa s'ha treballat amb la metodologia Lean Start Up, la qual s'enfoca en un procés per a descobrir quins articles tindran èxit en el mercat. Cerca primer validar les hipòtesis i pressupostos mitjançant l'experimentació dels consumidors amb el producte. D'aquesta manera les empreses poden ser capaces de recaptar informació sobre el producte abans de llançar-lo al mercat i, per tant, poden fer modificacions per a adaptar-lo a les demandes del consumidor. Durant la sessió les i els participants han treballat amb la metodologia CANVAS aplicada a les seues idees de negoci. Han plantejat una estratègia per a realitzar una investigació dels seus principals competidors i definit una proposta de valor que hauran de validar. Finalment, s'han enfrontat al desafiament de buscar a aquells socis que poden ajudar-los en la seua aventura emprenedora amb les ferramentes que se'ls ha facilitat.