UJI

La Universitat Jaume I ofereix 25 places gratuïtes per a formar i recolzar joves amb idees de negoci a través del programa YUZZ "Joves amb idees"

Última modificació: 23/02/2015 | Font: Càtedra INCREA

La Universitat Jaume I ofereix espai de treball, formació gratuïta i tutorització personalitzada als joves que vulguen participar en el programa YUZZ "Joves amb idees" que impulsa el Centre Internacional Santander Emprendimiento (CISE) amb el suport de Banc Santander.
Amb la incorporació de 10 nous centres -sumant un total de 42-, la convocatòria per a participar en el programa romandrà oberta fins al 26 de febrer. Aquells interessats podran presentar la seua candidatura de forma gratuïta en www.yuzz.org.
Els seleccionats tindran l'oportunitat de desenvolupar la seua idea de negoci i els millors projectes optaran a múltiples viatges a Silicon Valley, beques per assistir al Fòrum IMPULSA i 60.000 euros en premis per finançar el seu projecte.

YUZZ, una aposta per la innovació

YUZZ és un programa dirigit a joves d'entre 18 i 30 anys que ofereix, durant cinc mesos, suport, formació i assessorament per a elaborar plans de negoci basats en idees de base tecnològica. En les seues cinc edicions anteriors s'han creat més de 500 empreses i en l'últim any han participat 600 emprenedors amb 378 projectes.
La col·laboració de la Universitat Jaume I, junt amb altres 42 entitats locals públiques i privades, fa possible que CISE -amb el mecenatge de Banc Santander, a través de Santander universitats- desenvolupe el programa en tot el país. YUZZ compte a més amb el suport d'altres entitats i organitzacions a nivell nacional com Indra, Intel, Tuenti, Secot, la Fundació princesa de Girona o la Fundació INCYDE, Emprenedors i RedEmprendia que aposten per la promoció del talent de joves amb projectes de negoci.
Esta edició incorpora novetats significatives: incrementa a més de 40 el nombre de Centres YUZZ -sent universitats moltes d'estes incorporacions-; millores en la planificació del programa formatiu; increment de les beques per a viatjar a Silicon Valley; major nombre de premis i es lliuraran beques per assistir al Fórum IMPULSA, el major esdeveniment d'emprenedoria nacional.

Idees amb potencial

Per a la selecció dels participants es realitzaran entrevistes personals darrere d'una preselecció basada en la valoració d'aspectes com el perfil emprenedor, la trajectòria del candidat, la seua capacitat per a comunicar la idea proposada, el component innovador del projecte, la seua creativitat i el potencial de creixement del negoci.
Els candidats triats s'incorporaran al programa i podran beneficiar-se de l'accés al centre YUZZ UNIVERSITAT JAUME I DE CASTELLÓ coordinat per la Càtedra INCREA d'Innovació, Creativitat i Aprenentatge, on comptaran amb espai físic per a desenrotllar la seua idea, podran relacionar-se amb altres emprenedors i rebre formació d'una xarxa de més de 200 experts professionals que els guiaran, junt amb un tutor individual, en la realització del pla de negoci més viable per a cada projecte.
Una vegada finalitzat el procés de formació i assessorament, els millors de cada un dels centres YUZZ viatjaran a Silicon Valley, la meca mundial d'innovació en l'àmbit de les noves tecnologies, on se'ls brindarà accés a fòrums de finançament, assessorament i contacte amb inversors.
A més, els tres millors projectes de tot el país rebran una dotació econòmica per a ajudar-los a posar en marxa el seu negoci: 30.000 € per al primer premi, 20.000 € per al segon i 10.000 € per al tercer.