UJI

Cadena de valor de l'emprenedor INCREA

Última modificació: 07/06/2016 | Font: Càtedra INCREA

Fase 1. Intenció d’emprendre

La creació d’empreses és un procés evolutiu que s’inicia fins i tot abans que sorgisca una idea de negoci, amb la intenció de crear l’empresa.

Fase 2. Identificació i filtratge d’idees de negoci

La següent fase de la cadena de valor de l’emprenedor o emprenedora té a veure que el futur empresari emprenga un procés de recerca i anàlisi d’informació que li permeta identificar i filtrar diferents idees de negoci. Aquesta fase conclou amb la definició del concepte de negoci que pretén desenvolupar el futur emprenedor o emprenedora.

Fase 3. Determinació de l’oportunitat de negoci

El futur emprenedor o emprenedora ha de determinar les dimensions estratègiques de la seua oportunitat de negoci i concretar-ne les dimensions en el projecte empresarial o pla de negoci.

Fase 4. Creació de l’empresa

Amb tota aquesta informació, el futur empresari o empresària ja està en disposició d’obrir les portes de la seua empresa, encara que per a això ha de realitzar abans una sèrie d’accions organitzatives, jurídiques i fiscals necessàries per a constituir una empresa i començar la seua activitat econòmica.