Aula Emprende. Capacitació per a la docència en competències emprendedores: actitud i iniciativa emprenedora a l'aula (2022)

01/06/2022 | Càtedra INCREA
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

OBJECTIU: Capacitar PDI en l’aplicació a la docència universitària de diferents tècniques didàctiques útils per a fomentar l’actitud i l’esperit emprenedor al estudiant mitjançant metodologies àgils d’ensenyament per a promoure estudiantat innovador i per a transformar la investigació del professorat en un projecte empresarial. Aquest curs permet complementar i aprofundir al professorat que ja ha cursat edicions anteriors del curs de “Capacitació per a la docència per a l'actitud i l'esperit emprenedor”

ORGANITZACIÓ: Aquest curs està organitzat per la Càtedra INCREA d'Innovació, Creativitat i Aprenentatge i la Unitat de Suport Educatiu i forma part de la Escola de Motivació Emprenedora dintre del programa “Aula Emprendre” del projecte 5UCV Campus de l’emprenedoria Innovadora -LLAMP amb el recolzament de la Generalitat Valenciana. 

Informació del Curs  (en pdf)

 

INSCRIPCIÓ: Entrar en http://inscripcio.uji.es fins el 20 de juny, triar l'idioma; autentificar-se; triar l’opció “inscripció a cursos de formació” , descendir fins a la "Unitat de Suport Educatiu-Formació del PDI" i seleccionar Aula Emprende, introduir correu electrònic i telèfon; finalment punxar sobre la fletxa per a passar a la següent pantalla (la qual indicarà que la inscripció ja ha estat "formalitzada" i permetrà "imprimir un comprovant").
NOTA: Aquest curs no té límit de places, de manera que tot el PDI matriculat està automàticament acceptat.

 

PROFESSORAT
María Ripollés Melià. Dep. d’Administració d’Empreses (Directora del curs). 
Andreu Blesa Pérez. Dep. d’Administració d’Empreses.
Isabel M. Martínez Martínez. Dep. Psicologia Evolutiva, Social, i Metodològica.
Oscar Chiva Bartoll, Dep. d'Educació i Didàctiques Específiques.

CONTINGUTS I DATES:  El curs es realitzarà a través de l'aula virtual des del 20 de juny fins als 29 de juliol. Aquest curs on-line consta d’un total de 6 mòduls distribuits en dues itineraris i un taller d’experiències. El professorat pot fer el curs complet, o qualsevol itinerari de manera independent.   

Modalitat completa: AULA EMPRENDE. Metodologies d’ensenyament per a emprendre des de la universitat: actitud i iniciativa emprenedora a l’aula (itinerari 1 i itinerari 2) (on-line).
Modalitat parcial: Itinerari 1: AULA EMPRENDE: Capacitació per a la docència per a fomentar competencies emprenedores en el estudiantat (on-line).

  • Mòdul 1:  Tècniques per a empoderar a l’emprenedor.  (Setmana 20 juny)
  • Mòdul 2: El desenvolupament de la creativitat. (Setmana 27 juny)
  • Mòdul 3: Assumpció de riscs i proactivitat. (Setmana 4 juliol)
  • Mòdul 7:Taller de experiències. El taller d’experiències es comú per als dos itineraris (29 juliol)

Modalitat parcial: Itinerari 2: AULA EMPRENDE: Capacitació en metodologíes àgils per a emprendre (on-line).

  • Mòdul 4: L'aprenentatge-servei com instrument per potenciar l'emprenedoria a les aules (Setmana 11 juliol)
  • Mòdul 5: Crea la teua idea de negoci.  (Setmana 18 juliol)
  • Mòdul 6: Defineix un model de negoci.  (Setmana 25 juliol)
  • Mòdul 7:Taller de experiències. El taller d’experiències es comú per als dos itineraris (29 juliol)

DURACIÓ:  70 hores de treball autònom amb tutoria i retroacció en línia. Possibilitat de participació parcial:  Es podrà certificar la “Capacitació per a la docència per a fomentar competencies emprenedores en el estudiantat“ de 35 hores als que cursen el mòduls 1, 2, 3 i 7 i la “Capacitació en metodologíes àgils per a emprendre” de 35 hores als que cursen el mòduls 4,5,6 i 7

METODOLOGIA: La metodologia didàctica utilitzada està basada en els principis de l'aprenentatge actiu a distància, així cadascun dels mòduls contindrà informació sobre diferents tècniques didàctiques i/o activitats pràctiques per a analitzar com aquestes tècniques es poden utilitzar en la docència del PDI assistent o en el desenvolupament d'una idea de negoci i debat final de conclusions. El professorat assistent triarà una de les seues assignatures i reflexionarà sobre la utilitat de les tècniques desenvolupades en cadascuna de les unitats del curs en eixa assignatura. Per tant, cada unitat es completarà amb una tasca en la qual el professorat participant aplicarà el contingut a una assignatura concreta.