Un programa interdisciplinari i intercultural

08/10/2021 | Càtedra INCREA
Compartir

Compartir

Facebook
Twitter
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Video de la entrevista

El projecte CRE8® Europe és un model per a la resolució creativa de problemes de manera competitiva. Desenvolupat per la Universitat de Karlstad, CRE8® s'ha utilitzat amb èxit per a ajudar les organitzacions a resoldre problemes de la vida real amb l'ajuda d'estudiants creatius. En CRE8® Europa, estudiants de Noruega, Romania, Espanya i Suècia es van unir per a abordar desafiaments internacionals.

Hem realitzat una entrevista a Lucía Madroñero, de la Universitat Jaume I, una de les cinc alumnes que participen en el CRE8 Europa. Lucía és estudiant de grau en Educació i en la seua entrevista parlarà sobre la importància de participar en un programa interdisciplinari i intercultural, les diferències culturals que hi havia en el programa i com aquestes van afectar el desenvolupament del CRE8.

Les diferents maneres de treballar suposen cert desafiament, però també són una habilitat important que es pot entrenar en aquest projecte. La possibilitat de treballar amb persones d'altres nacionalitats i cultures és important perquè aporta noves idees i punts de vista als desafiaments, i també ajuda a desenvolupar la creativitat i ampliar les fronteres del coneixement.

¿Com es va assabentar d'aquest programa? ¿Per què es va apuntar?

Vaig rebre un correu de la meua universitat i em van suggerir que ens apuntàrem, així que ho vaig fer perquè vaig pensar que podria ser una gran experiència anar-me i que podria aprendre molt sobre creativitat, innovació i també sobre com funcionen les empreses.

En el programa CRE8 Europe treballem amb estudiants d'altres països, de diferents nacionalitats i cultures. A més, estudien carreres de tota mena, ¿en quina mesura això va afectar la dinàmica dels desafiaments? ¿Va haver-hi diferències culturals a l'hora de treballar? ¿Com va resoldre algun dels problemes que pogueren sorgir durant la realització dels tallers?

Bé, en els reptes t'ofereixen un problema i has de cercar una solució. Com cadascun de nosaltres era de diferents països, teníem diferents perspectives i coneixíem diferents tipus de treball i de sistemes als nostres països. Llavors, això realment ens va ajudar a trobar i crear diferents solucions.
 
Crec que va haver-hi algunes diferències culturals, però això no va ser un problema. De fet, ens va ajudar a treballar junts. Per exemple, crec que la gent de Romania té molt coneixement sobre negocis i sobre com funcionen. La gent a Suècia té una perspectiva mediambiental molt desenvolupada, per exemple. Tot això realment ens va ajudar a trobar solucions que realment van resoldre el problema.

¿Creu que haver treballat amb persones d'altres cultures ha aportat noves idees i diferents enfocaments al desenvolupament de les activitats proposades? ¿Creu que és més capaç de treballar en equips interculturals i interdisciplinaris ara que ha participat en el CRE8 Europe?

No sé si sóc més capaç, però tinc més ganes de fer-ho. Realment ho vaig gaudir i ho vaig aprendre. Definitivament ho repetiria i ho tornaria a intentar, crec que és gratificant per a tots, però especialment per a mi.

¿Creu que la seua participació en el CRE8 ha sigut positiva? ¿En quina mesura creu que el projecte CRE8 li ha ajudat a millorar el seu futur professional?

Assegurança. En la meua carrera professional realment em va fer aprendre com funcionen altres països i com podem treballar junts com a equip i crear noves solucions a partir de l'educació. Crec que això és realment útil per a treballar a les escoles i per a desenvolupar el pensament creatiu en estudiants i xiquets. Però també va ser molt positiu per a mi en la meua vida personal perquè vaig aconseguir fer amics d'altres països, aprendre altres idiomes i també les seues cultures, que crec que és una de les coses més boniques de la vida.

En conclusió, l'entrevistada va reconèixer l'existència d'aquestes diferències culturals. No obstant això, aquestes han sigut beneficioses per al treball en equip, ja que cada participant de cada país va aportar una perspectiva diferent. A més, reconeix que la seua experiència en CRE8 l'ha ajudada molt quant als seus coneixements com a docent i com a persona, havent fet tants amics.