La Fundació General de la Universitat Jaume I celebra el seu 15 aniversari

25/11/2022 | Fundació General de l'UJI

L'acte institucional s'ha celebrat aquest amb la participació d'entitats vinculades a la Fundació General al costat de representants de la Universitat Jaume I de Castelló, destacant-se l'impuls a la qualitat en la prestació dels serveis universitaris que ve oferint la Fundació General

La Fundació General de la Universitat Jaume I (FUGEN), ha celebrat l'efemèride dels seus 15 anys d'existència. L'acte ha sigut inaugurat pel vicerector d'Innovació, Transferència i Divulgació Científica de la Universitat Jaume I, David Cabedo, qui ha començat la seua intervenció agraint als actuals i anteriors equips de la FUGEN la seua dedicació, esforç i treball en el desenvolupament de les activitats pròpies de la Fundació General. Cabedo ha destacat «la predisposició de la FUGEN a col·laborar en quantes activitats la Universitat Jaume I considere oportú, tenint en compte l'alineament amb els objectius i estratègia de la universitat».

L'acte ha sigut moderat pel gerent de la FUGEN i director d’Espaitec, Juan Antonio Bertolín, qui ha donat pas a la primera ponència, que ha sigut realitzada pel secretari de l'Associació Valenciana de Fundacions (AVF), Ignacio Soler, qui s'ha centrat en el que significa ostentar el càrrec de patró en una fundació. Soler ha assegurat que la figura del patronat és fonamental per a complir els fins fundacionals i administrar el patrimoni de l'entitat, destacant la necessitat de professionalitzar les fundacions.

Seguidament, ha intervingut el gerent de la Fundació General de la Universitat de Burgos, Jorge Izquierdo, qui ha presentat el cas d'èxit en l'estratègia de col·laboració entre la Universitat de Burgos (UBU) i la Fundació de la Universitat de Burgos (FUBU). Esquerre ha ressaltat que la Fundació ha de ser una eina perquè la Universitat duga a terme noves línies d'actuació a nivell regional, nacional i Europeu. Una vegada finalitzada la seua intervenció, s'ha obert un espai de debat entre els ponents i el públic assistent.

La jornada ha continuat amb la ponència del director de Comunicació i Publicacions de la Universitat Jaume I, Juan Salvador Pérez, qui ha basat la seua ponència en la col·laboració empresarial que es dona amb la universitat a través del mecenatge i el patrocini. A més, Peréz ha explicat que un dels beneficis de la col·laboració entre la universitat i l'empresa és millorar la implantació local de l'entitat patrocinadora.

Per a concloure l'acte, el gerent de la FUGEN i director d’Espaitec, Juan Antonio Bertolín, ha clausurat, destacant l'agraïment de la Fundació General a totes les entitats i empreses que han col·laborat al llarg dels 15 anys d'existència.

Fundació General de la Universitat Jaume I

La Fundació General de la Universitat Jaume I (FUGEN), constituïda en 2007, és una entitat sense ànim de lucre i mig propi de l'UJI l'objectiu principal de la qual és col·laborar amb la Universitat Jaume I en el desenvolupament i la gestió d'aquelles activitats que contribuïsquen a la millora en la prestació dels serveis universitaris. A més com a entitat gestora d’Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de l'UJI, desenvolupa des de 2017 la seua activitat afavorint la creació, desenvolupament i consolidació de projectes innovadors de la comunitat universitària, contribuint a la creació i transferència de coneixement interactuant amb les empreses i entitats innovadores i mantenint la visió d’Espaitec com un connector («hub») de ciència, tecnologia, innovació i emprenedoria entre la universitat i el seu entorn socioeconòmic.

Informació proporcionada per: Fundació General de la Universitat Jaume I