La Fundació General de la Universitat Jaume I presenta el Pla d'Actuació per a 2022 que enforteix el suport a l'activitat universitària i a l'Espaitec

20/12/2021 | Fundació General de l'UJI

La reunió del Patronat de la Fundació General va ser presidida per la seua presidenta i rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón

La Fundació General de la Universitat Jaume I (FUGEN) ha presentat en la reunió amb el seu Patronat el Pla d'Actuació per a l'any vinent, celebrada el divendres 17 de desembre. Per a 2022, en el qual tant FUGEN com Espaitec compleixen 15 anys d'existència, es preveu un pressupost de 633.365.95 €, centrat principalment en la consolidació de les seues tres àrees d'actuació principals:

• Docència, en el qual es col·labora en la gestió de beques i ajudes a l'estudiantat sota la coordinació del Vicerectorat d'Estudiantat i Compromís Social i en el suport a la gestió i promoció d'estudis de postgrau en coordinació amb el Vicerectorat d'Estudis i Docència, així com accions de comunicació per a la promoció i difusió de l'activitat universitària liderada pel Vicerectorat de Planificació, Coordinació i Comunicació de la Universitat Jaume I de Castelló.

- Emprenedoria, impulsant les iniciatives emprenedores de la comunitat universitària com el programa UJI Emprèn OnSocial, amb el suport de la Conselleria de Ciència, Universitat, Innovació i Societat Digital, que ja es troba en la seua 5a edició amb 28 projectes d'emprenedors de la comunitat universitària.

- Transferència, en col·laboració amb l'Oficina de Cooperació en Investigació i Desenvolupament Tecnològic (OCIT) de l'UJI, entre les empreses de l'ecosistema d'innovació del parc i els grups d'I+D de la pròpia universitat.

- Innovació, centrat en impulsar la interacció entre les empreses d'Espaitec i el teixit empresarial del territori amb mecanismes innovadors en procés de consolidació com el Mapa Tecnològic de la provincia de Castelló i UJI.>LAB, finançats addicionalment per l'Agència Valenciana de la Innovació (AVI), el Maridatge Tecnològic amb el suport de la Conselleria de Ciència, Universitat, Innovació i Societat Digital o el programa Castellón Global Program co-finançat amb la Diputació de Castelló, que en 2022 complirà el seu 10é aniversari. En aquest sentit la FUGEN està dissenyant metodologies de dinamització de la cooperació empresarial, com l'Innovation Camp, que facilitaran la millora de la seua competitivitat a través de la innovació.

En paraules del seu gerent Juan A. Bertolin, «l'any vinent, gràcies al suport sòlid de la Universitat Jaume I, la FUGEN reforçarà la seua estratègia de potenciar el creixement constant d'Espaitec i ampliar el suport a les activitats encarregades per l'UJI. El nostre leitmotiv se centra a maridar el talent que es genera en el nostre ecosistema i consolidar el nostre rol de connector (hub) de ciència, tecnologia, innovació i emprenedoria entre la universitat i el seu entorn socioeconòmic».

Informació proporcionada per: Fundació General de la Universitat Jaume I