El Ple de la Comissió Nacional Avaluadora de l'Activitat Investigadora (CNEAI) ha aprovat en la sessió celebrada el 9 de desembre, els criteris per a l'avaluació de l'activitat investigadora, que seran publicats en BOE per Resolució de la presidenta de la CNEAI i directora d'ANECA.
Perquè tota la comunitat universitària i investigadora puga conèixer els criteris d'avaluació sense necessitat d'esperar a la seua publicació oficial, ANECA públic el text de la Resolució 2024 enviat a BOE, facilitant així la preparació de les sol·licituds amb antelació suficient.
Per a facilitar la labor de les persones sol·licitants i de les avaluadores i per a donar major transparència al procés d'avaluació, la direcció d'ANECA publica també el barem d'aplicació en aquesta convocatòria. Aquest barem concreta els principis de la Resolució de criteris d'avaluació de 2024 i serà l'únic que puguen aplicar els quinze Comitès assessors, evitant així que es desenvolupen barems específics per cadascun dels comitès que puguen estar allunyats del marc d'avaluació establit per CNEAI.