Preguntes més freqüents (PMF)
Informació general
Pertinença al programa AlumniSAUJI
Usuari corporatiu
Carnet universitari
Campus i activitats
PERTINENÇA A ALUMNISAUJI
1. Qui pot ser membre
Alumni Bàsic
Tots els antics i antigues alumnes de la Universitat Jaume I.
Es considera antic alumnat: titulats i titulades de primer i segon cicle i graduats i graduades, doctors i doctores (tercer cicle), postgraduats i postgraduades i graduats i graduades de la Universitat per a Majors.
AlumniSAUJI Premium
Poden ser membres d'AlumniSAUJI en la seua categoria Premium les persones que tenen o han tingut algun vincle amb la Universitat Jaume I (alumnat, antic alumnat, PAS, PDI) a partir dels 18 anys i la resta de persones a partir dels 23 anys. Aquestes persones que no han tingut vincle anterior amb l’UJI i siguen majors de 23 anys no és necessari que tinguen estudis universitaris o poden haver estudiat en una altra universitat, només cal que vulguen mantenir una relació de proximitat amb l’UJI.
També poden associar-se a AlumniSAUJI les persones menors de 23 anys que hagen finalitzat una titulació universitària en qualsevol universitat.
2. Com es renova la pertinença
Si sou Alumni Bàsic formareu part del programa indefinidament a menys que decidiu donar-vos de baixa.
Si sou AlumniSAUJI Premium la renovació com a membre és automàtica, és a dir, des del moment en què us inscriviu, cada any -prenent com a data de renovació el dia i mes d’alta al programa- es fa el cobrament de la quota anual, prèvia comunicació per correu electrònic, al número de compte que vau facilitar en fer-vos-en membres.
Si no voleu continuar pertanyent a AlumniSAUJI Premium heu de donar-vos de baixa abans del cobrament de la següent quota. Per saber quan serà la renovació , consulteu l'apartat «Categories» a «El teu perfil UJI»
Més informació sobre el tipus de pagament i cobrament de la quota
3. Té algun cost?
La categoria Alumni Bàsic és gratuïta.
Per ser membre d'AlumniSAUJI Premium i gaudir de tots els avantatges i serveis com accés a formació o instal·lacions s'abona una quota anual de 30 € (amb possibilitat de reducció d'un 50% per a estudiantat de grau i màster i recent titulats de grau de l'UJI, aturats, jubilats o persones amb minusvalidesa).
Més informació sobre els supostos de reducció de quota Premium
Més informació sobre el tipus de pagament i cobrament de la quota Premium
4. Unir-me al programa
Alumni Bàsic
L'alumnat que així ho indica en el moment de la matrícula passa a formar part d'Alumni Bàsic de manera automàtica quan compleix els requisits, és a dir, quan passa a ser antic alumnat. L'antic alumnat que per any de finalització no va seguir aquest procediment o no ho va indicar, pot sol·licitar formar part de la categoria Bàsic mitjançant formulari.
AlumniSAUJI Premium
Si teniu o heu tingut algun vincle amb la Universitat i diposeu d'usuari corporatiu (per ex. al00000, sa00000), podeu completar les vostres dades i unir-vos a Premium amb la Sol·licitud d'alta a Premium amb autenticació
Si no recordeu cap de les dades per accedir, pot sol·licitar formar part de la categoria Premium mitjançant formulari.
Si no sabeu si ja en formeu part o la categoria a la qual pertanyeu, podeu comprovar-ho, així com la resta de les vostres dades, en l'apartat Categories de l'àrea privada «El teu perfil UJI».
5. Donar-me de baixa?
Alumni Bàsic
Empleneu el formulari de baixa que trobareu a l'apartat Categories de l'àrea privada «El teu perfil UJI».
AlumniSAUJI Premium
Per a deixar de ser membre cal emplenar el formulari de baixa.
a) Si recordeu el nom d’usuari i la contrasenya és convenient que trieu el procés d’autenticació i la sol·licitud es tramitarà de manera immediata. També us podeu identificar amb el certificat digital DNIe o el de l'Autoritat Certificadora de la Generalitat Valenciana.
b) Si no recordeu el nom d’usuari i la contrasenya elegiu el procediment no autenticat (DNI). En aquest cas la baixa no serà immediata. Un cop hagem comprovat les vostres dades, ens ficarem en contacte amb vosaltres per correu electrònic per confirmar-la.
6. Com puc passar d'una categoria a una altra del programa?
Accedeix a l'apartat Categories de l'àrea privada «El teu perfil UJI» i sol·licita l'alta o baixa en les categories corresponents. Només t'apareixeran les categories de les quals pots formar part, si no és així fica't en contacte amb nosaltres a alumnisauji@uji.es
NOTA: Consulta els requisits de cada categoria per assegurar-te que pots optar a fer el canvi o consulta'ns.
7. Documentació a presentar perquè se m'aplique la quota reduïda com a AlumniSAUJI Premium
- Estudiantat UJI: una còpia de la matrícula del curs vigent de grau o postgrau de la Universitat Jaume I. En el cas de l’estudiantat de postgrau, només s’aplicarà la quota reduïda a l’estudiantat de màster universitari o propi de la Universitat Jaume I.
- Graduats i graduades UJI en els últims dos anys*: no cal presentar cap documentació perquè les dades ja figuren a la base de dades de la Universitat. En cas que encara no hageu tancat el vostre expedient, una còpia del certificat de notes on aparega l’any d’acabament dels estudis.
* Vàlid per a estudiantat de titulació universitària (grau, diplomatura, llicenciatura o enginyeria), no per a estudiantat de postgrau.
- Aturats: una còpia del Document d'Alta i Renovació de la Demanda d'Ocupació (DARDE) que expedeix el Labora i en què s’indique la data d’inscripció i renovació.
- Jubilats, jubilats en actiu o persones amb discapacitat: una còpia del qualsevol document que acredite aquesta situació (com ara, el carnet de transport públic).
NOTA: Si necessites aportar documentació per a la renovació anual de quota, has de fer-ho amb un mínim de 5 dies abans de la data prevista de cobrament perquè puguem gestionar el teu canvi correctament.
Més informació sobre el tipus de pagament i cobrament de la quota
8. Terminis per a presentar la documentació per a l'aplicació de quota reduïda com a AlumniSAUJI Premium
Per a que s'aplique la quota reduïda serà necessari presentar la documentació indicada anteriorment en el moment de fer-se membre.
A més a més, es podrà aplicar la quota reduïda a cada cobrament de la quota anual sempre que es presente la documentació en els terminis establerts pel programa i que es comunicaran prèviament al cobrament de la quota per correu electrònic. No s'aplicarà la reducció a aquells membres que no aporten la documentació dins d'aquests terminis.
9. Com acreditar que sóc membre d'AlumniSAUJI Premium
a) En gestions en línia: cal autenticar-se amb el nom d’usuari i la contrasenya o, en alguns casos, també amb la signatura electrònica.
b) En gestions en persona o amb entitats externes: cal autenticar-se amb el carnet de membre o, si no en teniu, amb la carta de benvinguda que se us va proporcionar en formalitzar la inscripció a AlumniSAUJI.
NOTA: per a gaudir d’alguns dels avantatges econòmics pot ser necessari presentar documentació addicional.
USUARI CORPORATIU
10. No recorde el meu nom d’usuari o la contrasenya
a) Si heu oblidat el nom d’usuari (sa111111 o al111111) es pot fer una recerca amb el nom i cognoms al directori de l’UJI o consultar algun document d'AlumniSAUJI on aparega (l'usuari no canvia, és sempre el mateix).
b) Si heu oblidat l'usuari i/o la contrasenya podeu restablir-la en SSO - Punt únic d’entrada (Has oblidat la teua clau d'accés? - Recuperar claus amb NIF i mòbil). Canvi de clau mitjançant SSO pas a pas (PDF). Si aquest procediment no funciona pot ser que el número del vostre telèfon mòbil no estiga correcte en la nostra base de dades. Poseu-vos en contacte amb AlumniSAUJI i us canviarem les dades o us ajudarem amb el procés.
NOTA: la contrasenya s’ha de canviar periòdicament per raons de seguretat. El sistema envia un correu electrònic d’avís per recordar-ho. Si no utilitzeu el nom d’usuari i la contrasenya d'AlumniSAUJI, aquesta pot caducar. Cal que us identifiqueu en alguna aplicació que necessite nom d’usuari i contrasenya de tant en tant per a comprovar que continua activa (p.e., «IGLU», «Correu electrònic», «Aula virtual»).
11. Recuperar el meu compte UJI o generar-me un de nou
Si ja formeu part del programa AlumniSAUJI en qualsevol de les dues categories, podeu recuperar el vostre usuari corporatiu de quan èreu estudiants o, si no vau tenir o no és possible recuperar-lo, generar-vos un nou i accedir a les vostres dades personals, consultar l'expedient acadèmic (IGLU), inscriure-vos a cursos i activitats de forma telemàtica, etc.
Per activar este usuari, heu d'accedir a l'apartat «Espai alumni» (accessible des del menú dret del nostre web «El teu perfil UJI») i trobareu l'apartat «Usuari corporatiu». El sistema us mostrarà l'usuari (o usuaris) que podeu activar i les instruccions per reestablir una nova contrasenya mitjançant el procediment «Has oblidat la teua clau d'accés?». Si el número de mòbil no és correcte, podeu canviar-lo en la pestanya «Dades personals» i punxar Guardar dades per a que s'actualitze.
La informació que us mostrarà l'assistent serà similar a aquesta:
12. Accedir al correu electrònic corporatiu
Per accedir al vostre correu electrònic corporatiu que teniu per pertànyer a AlumniSAUJI (tipus al0000@uji.es o sa0000@uji.es), podeu accedir directament a http://gmail.uji.es/ o també des de la pàgina d'inici de l'UJI (www.uji.es), en el menú superior «Eines» trobareu l'apartat «Gmail» i haureu d'introduir el vostre usuari (al00000 o sa00000) i contrasenya.
Si encara no sabeu com funciona Gmail, pots consultar la guia bàsica de Gmail i Google Calendar.
13. Vull redirigir els correus del meu compte corporatiu a un altre compte personal extern
La redirecció dels correus electrònics que arriben al correu d'AlumniSAUJI (sa111111@uji.es) a un altre compte de correu (Hotmail, Yahoo, Gmail, etc.) s’ha de fer a través de la configuració del compte corporatiu de Gmail. Instruccions per a redirigir o anul·lar la redirecció del compte.
NOTA: la contrasenya s’ha de canviar periòdicament per raons de seguretat. El sistema envia un correu electrònic d’avís per recordar-ho. Si no utilitzeu el nom d’usuari i la contrasenya d'AlumniSAUJI, aquesta pot caducar. Cal que us identifiqueu en alguna aplicació que necessite nom d’usuari i contrasenya de tant en tant per a comprovar que continua activa (p.e., «IGLU», «Correu electrònic», «Aula virtual»).
14. Canviar l'adreça del meu compte corporatiu per una personalitzada
Si el teu compte corporatiu et sembla massa difícil de recordar o simplement vols canviar-lo per un més identificatiu, només cal que emplenes el formulari «Sol·licitud de canvi de direcció de correu principal» del Servei d'Informàtica. A l'apartat «Departament/Servei» cal que fiques «Altres» i també, seguint les restriccions que hi trobaràs al formulari, podràs proposar la nova nomeclatura que desitges per a la teua adreça electrònica.
Passa de tenir un sa11111@uji.es o al11111@uji.es a una adreça personalitzada Nom.Cognom@uji.es. I recorda que els correus et continuaran arribant tant si te'ls envien a l'adreça sa11111@uji.es com a la personalitzada.
CARNET UNIVERSITARI
15. Com obtindre el carnet universitari
Per a fer-se el carnet cal proporcionar una fotografia de carnet en color a la AlumniSAUJI a través de qualsevol dels canals de comunicació oberts (correu ordinari, correu electrònic o personalment a les oficines). L’expedició d’aquest carnet no té cap cost.
Si heu tingut alguna relació anterior amb la Universitat i encara teniu el carnet universitari no és necessari que ens presenteu cap fotografia, ja que aquest carnet que posseïu es torna a activar automàticament en el moment de la inscripció i serveix d’identificador de la condició de soci o sòcia.
El carnet arriba directament per correu ordinari a l’adreça postal que heu indicat en el termini aproximat d’un mes. Si passat aquest termini no hi arriba, pot ser que Correus haja retornat la carta a la AlumniSAUJI per un error en l’adreça. Cal posar-se en contacte amb nosaltres per assegurar-vos que les dades facilitades en la fitxa són correctes i estan actualitzades.
També podeu aconseguir el carnet de manera inmediata si acuidiu personalment a les oficines del Banco Santander al campus en els dies i horaris habilitats a l'efecte i PRÈVIA SOL·LICITUD al personal d'AlumniSAUJI. Informeu-vos en les nostres oficines o a alumnisauji@uji.es si us interessa aquesta opció. Si opteu per aquest procediment no és necessari aportar cap fotografia, ja que us la realitzaran a les oficines del Banco Santander.
NOTA: El carnet universitari és un servei només disponible per als membres de la categoria AlumniSAUJI Premium.
16. Com renovar el carnet universitari
La renovació del carnet no és automàtica. Per tant, si el carnet està a punt de caducar o ja ha caducat, cal enviar una fotografia de carnet en color a AlumniSAUJI a través de qualsevol dels canals de comunicació oberts (correu ordinari, correu electrònic o personalment a les nostres oficines). Si ja disposeu del carnet expedit pel Banco Santander la renovació es pot fer amb la fotografia d'arxiu a menys que preferiu enviar una nova.
El carnet arriba directament per correu ordinari a l’adreça postal que heu indicat en el termini aproximat d’un mes. Si passat aquest termini no hi arriba, pot ser que Correus haja retornat la carta a AlumniSAUJI per un error en l’adreça. Cal posar-se en contacte amb nosaltres per assegurar-vos que les dades facilitades en la fitxa són correctes i estan actualitzades. També podeu aconseguir el carnet de manera inmediata si acuidiu personalment a les oficines del Banco Santander al campus en els dies i horaris habilitats a l'efecte i PRÈVIA SOL·LICITUD al personal d'AlumniSAUJI. Informeu-vos en les nostres oficines o a alumnisauji@uji.es si us interessa aquesta opció.
La renovació d’aquest carnet no té cap cost.
NOTA: El carnet universitari és un servei només disponible per als membres de la categoria AlumniSAUJI Premium.
17. Què faig si perd el carnet o s'ha deteriorat i ja no funciona?
Cal posar-se en contacte amb nosaltres: en demanarem un altre i l’enviarem a la vostra adreça postal. També podeu aconseguir el carnet de manera inmediata si acuidiu personalment a les oficines del Banco Santander al campus en els dies i horaris habilitats a l'efecte i PRÈVIA SOL·LICITUD al personal d'AlumniSAUJI. Informeu-vos en les nostres oficines o a alumnisauji@uji.es si us interessa aquesta opció.
NOTA: El carnet universitari és un servei només disponible per als membres de la categoria AlumniSAUJI Premium.
CAMPUS I ACTIVITATS
18. Com connectar-me a la xarxa WiFi quan estic al campus?
Si sou membres d'AlumniSAUJI Premium i esteu al campus podeu connectar-vos a Internet des de qualsevol dispositiu amb el vostre nom d’usuari i la contrasenya mitjançant la xarxa Eduroam (Education Roaming).
Requisits d’instal·lació i procediment
Més informació
19. Accedir a l'Aula Virtual de la Universitat Jaume I
Per accedir a l'Aula Virtual, podeu accedir directament a https://aulavirtual.uji.es/ o també des de la pàgina d'inici de l'UJI (www.uji.es), en el menú superior «Eines» trobareu l'apartat «Aula Virtual» i haureu d'introduir el vostre usuari (al00000 o sa00000) i contrasenya.
20. Com saber si estic correctament preinscrit en un curs o activitat
Quan es fa la preinscripció a un curs AlumniSAUJI l’assistent genera un document PDF com a comprovant de la preinscripció que es pot imprimir. A més a més, es poden consultar els cursos a què us heu inscrit en la part inferior de l’assistent o amb l’eina IGLU (abans e-Ujier@).
- Gestió en línia (autenticació amb nom d’usuari i contrasenya)
- Informació i gestió
- Personal
- Inscripcions/Preinscripcions
21. Tipus d'activitats al Servei d'Esports
Les activitats del Servei d'Esports estan obertes a tothom, però els membres d'AlumniSAUJI Premium gaudeixen de preferència en la inscripció i descomptes respecte les persones sense cap vinculació amb l'UJI. Així doncs, els membres de la categoria Premium poden accedir amb avantatges a totes les activitats, que poden ser de dos tipus:
- Activitats amb professorat
- Activitats AlumniSAUJI-UJI: són activitats pensades per a l'antic alumnat on els membres Premium tenen preferència i el preu més econòmic.
- Activitats UJI: la resta d'activitats a les que poden accedir els Premium, sempre i quan hi hagen vacants de la resta de membres de la comunitat universitària.
- Ús lliure d'instal·lacions
22. Política de protecció de dades de caràcter personal
Per excercir els vostres drets o consultar dubtes relacionats amb la protecció de dades de caràcter personal us podeu dirigir a protecciondatos@uji.es o proteccioalumnisauji@uji.es.
- Política de privacitat
- Tractament de dades de l'antic alumnat en la Universitat Jaume I
- Tractament de dades en la Societat d'Amics i Antics Alumnes de la Universitat Jaume I