Els serious games s'han utilitzat al llarg dels anys per gamificar diverses experiències, buscant anar més enllà del pur entreteniment i oferint una experiència lúdica que enriqueix al jugador. Malgrat que sovint se centren en un camp purament educatiu, hem volgut evidenciar que aquest tipus de videojocs també es poden utilitzar per tractar emocions complexes, creant una experiència significativa per a aquest.
La geometria no-euclidiana, per altra banda, es caracteritza per crear espais que serien impossibles de concebre en el nostre món. Al no respectar les lleis físiques tradicionals, aquests espais permeten la creació de situacions inconcebibles que desafien la nostra percepció habitual i la lògica espacial.
Amb la combinació d'aquests dos aspectes, va sorgir la idea d'"Over the Quiet Storm", un serious game que utilitza espais impossibles per representar emocions complexes als jugadors. En aquest taller, explorarem aquests dos conceptes i com es va desenvolupar el projecte per combinar-los en un sol videojoc, oferint una experiència narrativa única per a cada jugador.
Dimecres, 2 d'octubre de 2024 a les 16 hores presencial aula (MD1111AA de la Facultat de Ciències de la Salut) o en línia per Google Meet.
Alba Ramos Montañés i Héctor Rubio Rico són graduats en Disseny i Desenvolupament de Videojocs per la Universitat Jaume I. Actualment, estan portant a cap un projecte personal conjunt en desenvolupament de videojocs.
L'activitat és gratuïta però és necessària INSCRIPCIÓ prèvia.
No es realitzen certificats d'aprofitament o d'assistència a l'activitat.
Emocions complexes i espais no euclidians: la creació d'un serious game
Vídeo complet TF Taller Emocions complexes i espais no euclidians: la creació d'un serious game
Taller: El cervell com a cartògraf. Adaptant-se a espais i idees
6 de novembre de 2024 a les 17 hores