Preguntes més freqüents (PMF)

20/07/2022 | AlumniSAUJI


Pertinença al programa AlumniSAUJI

 

Usuari corporatiu

 

Carnet universitari

 

Campus  i activitats

 


PERTINENÇA A ALUMNISAUJI

1. Qui pot ser membre

Alumni Bàsic
Tots els antics i antigues alumnes de la Universitat Jaume I.

Es considera antic alumnat: titulats i titulades de primer i segon cicle i graduats i graduades, doctors i doctores (tercer cicle), postgraduats i postgraduades i graduats i graduades de la Universitat per a Majors.

AlumniSAUJI Premium
Poden ser membres d'AlumniSAUJI en la seua categoria Premium les persones que tenen o han tingut algun vincle amb la Universitat Jaume I (alumnat, antic alumnat, PAS, PDI) a partir dels 18 anys i la resta de persones a partir dels 23 anys. Aquestes persones que no han tingut vincle anterior amb l’UJI i siguen majors de 23 anys no és necessari que tinguen estudis universitaris o poden haver estudiat en una altra universitat, només cal que vulguen mantenir una relació de proximitat amb l’UJI.

També poden associar-se a AlumniSAUJI les persones menors de 23 anys que hagen finalitzat una titulació universitària en qualsevol universitat. 

Tornar a l'índex

 

2. Com es renova la pertinença

Si sou Alumni Bàsic formareu part del programa indefinidament a menys que decidiu donar-vos de baixa. 
Si sou
AlumniSAUJI Premium la renovació com a membre és automàtica, és a dir, des del moment en què us inscriviu, cada any -prenent com a data de renovació el dia i mes d’alta al programa- es fa el cobrament de la quota anual, prèvia comunicació per correu electrònic, al número de compte que vau facilitar en fer-vos-en membres.

Si no voleu continuar pertanyent a AlumniSAUJI Premium heu de donar-vos de baixa abans del cobrament de la següent quota. Per saber quan serà la renovació , consulteu l'apartat «Categories» a «El teu perfil UJI»

Més informació sobre el tipus de pagament i cobrament de la quota

Tornar a l'índex
 

3. Té algun cost?

La categoria Alumni Bàsic és gratuïta. 
Per ser membre d'AlumniSAUJI Premium i gaudir de tots els avantatges i serveis com accés a formació o instal·lacions s'abona una quota anual de 30 € (amb possibilitat de reducció d'un 50% per a estudiantat de grau i màster i recent titulats de grau de l'UJI, aturats, jubilats o persones amb minusvalidesa). 

Més informació sobre els supostos de reducció de quota Premium
Més informació sobre el tipus de pagament i cobrament de la quota Premium

Tornar a l'índex

 

4. Unir-me al programa

Alumni Bàsic
L'alumnat que així ho indica en el moment de la matrícula passa a formar part d'Alumni Bàsic de manera automàtica quan compleix els requisits, és a dir, quan passa a ser antic alumnat. L'antic alumnat que per any de finalització no va seguir aquest procediment o no ho va indicar, pot sol·licitar formar part de la categoria Bàsic mitjançant formulari

AlumniSAUJI Premium
Si teniu o heu tingut algun vincle amb la Universitat i diposeu d'usuari corporatiu (per ex. al00000, sa00000), podeu completar les vostres dades i unir-vos a Premium amb la ​Sol·licitud d'alta a Premium amb autenticació
Si no recordeu cap de les dades per accedir, pot sol·licitar formar part de la categoria Premium mitjançant formulari

Si no sabeu si ja en formeu part o la categoria a la qual pertanyeu, podeu comprovar-ho, així com la resta de les vostres dades, en l'apartat Categories de l'àrea privada «El teu perfil UJI».

Tornar a l'índex

 

5. Donar-me de baixa?

Alumni Bàsic
Empleneu el formulari de baixa que trobareu a l'apartat Categories de l'àrea privada «El teu perfil UJI».

AlumniSAUJI Premium
Per a deixar de ser membre cal emplenar el formulari de baixa.

a) Si recordeu el nom d’usuari i la contrasenya és convenient que trieu el procés d’autenticació i la sol·licitud es tramitarà de manera immediata. També us podeu identificar amb el certificat digital DNIe o el de l'Autoritat Certificadora de la Generalitat Valenciana.
b) Si no recordeu el nom d’usuari i la contrasenya elegiu el procediment no autenticat (DNI). En aquest cas la baixa no serà immediata. Un cop hagem comprovat les vostres dades, ens ficarem en contacte amb vosaltres per correu electrònic per confirmar-la.

Tornar a l'índex

 

6. Com puc passar d'una categoria a una altra del programa?

Accedeix a l'apartat Categories de l'àrea privada «El teu perfil UJI» i sol·licita l'alta o baixa en les categories corresponents. Només t'apareixeran les categories de les quals pots formar part, si no és així fica't en contacte amb nosaltres a alumnisauji@uji.es

NOTA: Consulta els requisits de cada categoria per assegurar-te que pots optar a fer el canvi o consulta'ns. 

Tornar a l'índex

 

7. Documentació a presentar perquè se m'aplique la quota reduïda com a AlumniSAUJI Premium

  • Estudiantat UJI: una còpia de la matrícula del curs vigent de grau o postgrau de la Universitat Jaume I. En el cas de l’estudiantat de postgrau, només s’aplicarà la quota reduïda a l’estudiantat de màster universitari o propi de la Universitat Jaume I.
     
  • Graduats i graduades UJI en els últims dos anys*: no cal presentar cap documentació perquè les dades ja figuren a la base de dades de la Universitat. En cas que encara no hageu tancat el vostre expedient, una còpia del certificat de notes on aparega l’any d’acabament dels estudis.
    * Vàlid per a estudiantat de titulació universitària (grau, diplomatura, llicenciatura o enginyeria), no per a estudiantat de postgrau.
     
  • Aturats: una còpia del Document d'Alta i Renovació de la Demanda d'Ocupació (DARDE) que expedeix el Labora i en què s’indique la data d’inscripció i renovació.
  • Jubilats, jubilats en actiu o persones amb discapacitat: una còpia del qualsevol document que acredite aquesta situació (com ara, el carnet de transport públic).

NOTA: Si necessites aportar documentació per a la renovació anual de quota, has de fer-ho amb un mínim de 5 dies abans de la data prevista de cobrament perquè puguem gestionar el teu canvi correctament. 

Més informació sobre el tipus de pagament i cobrament de la quota

Tornar a l'índex

 

8. Terminis per a presentar la documentació per a l'aplicació de quota reduïda com a AlumniSAUJI Premium

Per a que s'aplique la quota reduïda serà necessari presentar la documentació indicada anteriorment en el moment de fer-se membre.

A més a més, es podrà aplicar la quota reduïda a cada cobrament de la quota anual sempre que es presente la documentació en els terminis establerts pel programa i que es comunicaran prèviament al cobrament de la quota per correu electrònic. No s'aplicarà la reducció a aquells membres que no aporten la documentació dins d'aquests terminis.

Tornar a l'índex

 

9. Com acreditar que sóc membre d'AlumniSAUJI Premium

a) En gestions en línia: cal autenticar-se amb el nom d’usuari i la contrasenya o, en alguns casos, també amb la signatura electrònica.

b) En gestions en persona o amb entitats externes: cal autenticar-se amb el carnet de membre o, si no en teniu, amb la carta de benvinguda que se us va proporcionar en formalitzar la inscripció a AlumniSAUJI.

NOTA: per a gaudir d’alguns dels avantatges econòmics pot ser necessari presentar documentació addicional.

Tornar a l'índex

 


USUARI CORPORATIU

10. No recorde el meu nom d’usuari o la contrasenya

a) Si heu oblidat el nom d’usuari (sa00000 o al00000) es pot fer una recerca amb el nom i cognoms al directori de l’UJI o consultar algun document d'AlumniSAUJI on aparega (l'usuari no canvia, és sempre el mateix). Si teniu certificat digital podeu accedir a l'apartat de comptes a l'IGLU i consultar el compte o comptes actius que teniu. 

b) Si heu oblidat l'usuari i/o la contrasenya podeu restablir-la en SSO - Punt únic d’entrada utilitzant qualsevol dels mecanismes que detallem a continuació. Si aquest procediment no funciona pot ser que el número del vostre telèfon mòbil no estiga correcte en la nostra base de dades. Poseu-vos en contacte amb AlumniSAUJI i us canviarem les dades o us ajudarem amb el procés.

NOTA: la contrasenya s’ha de canviar periòdicament per raons de seguretat. El sistema envia un correu electrònic d’avís per recordar-ho. Si no utilitzeu el nom d’usuari i la contrasenya d'AlumniSAUJI, aquesta pot caducar. Cal que us identifiqueu en alguna aplicació que necessite nom d’usuari i contrasenya de tant en tant per a comprovar que continua activa (p.e., «IGLU», «Correu electrònic», «Aula virtual»).

Tornar a l'índex

 

11. Recuperar el meu compte UJI o generar-me un de nou

Si ja formeu part del programa AlumniSAUJI en qualsevol de les dues categories, podeu recuperar el vostre usuari corporatiu i accedir a les vostres dades personals, consultar l'expedient acadèmic (IGLU), inscriure-vos a cursos i activitats de forma telemàtica, etc.

Alumni Bàsic
Els membres d'aquesta categoria manteniu el compte al00000 que teníeu com a estudiant/a. Si no vau tenir o no és possible la recuperació, es genera un nou compte (u00000) .

AlumniSAUJI Premium
Els membres Premium disposeu d'un compte sa00000 que es crea en el moment de la inscripció i s'activa a les 24 hores. A banda, també podeu mantenir i fer ús, si ho preferiu, del compte al00000 que teníeu com a estudiant/a. La baixa com a AlumniSAUJI Premium comporta el tancament del compte sa0000 i no serà possible recuperar-lo o renovar-lo a menys que torneu a cursar l'alta en la categoria.

Per activar o recuperar este usuari el vostre compte corporatiu (al00000 o sa00000), heu d'accedir a l'apartat «Espai alumni» (accessible des del menú dret del nostre web «El  teu perfil UJI») i trobareu l'apartat «Usuari corporatiu». El sistema us mostrarà l'usuari (o usuaris) que podeu activar i les instruccions per restablir una nova contrasenya mitjançant el procediment «Has oblidat la teua clau d'accés?». Si el número de mòbil no és correcte, podeu canviar-lo en la pestanya «Dades personals» i punxar Guardar dades per a que s'actualitze. 

La informació que us mostrarà l'assistent serà similar a aquesta: 

Espai alumni, usuari corporatiu

Tornar a l'índex

 

12. Accedir al correu electrònic corporatiu

Per accedir al vostre correu electrònic corporatiu que teniu per pertànyer a AlumniSAUJI (tipus al00000@uji.es o sa00000@uji.es), podeu accedir directament a http://gmail.uji.es/ o també des de la pàgina d'inici de l'UJI (www.uji.es), en el menú superior «Eines» trobareu l'apartat «Gmail» i haureu d'introduir el vostre usuari (al00000 o sa00000) i contrasenya.

Si encara no sabeu com funciona Gmail, pots consultar la guia bàsica de Gmail i Google Calendar.

Tornar a l'índex

 

13. Vull redirigir els correus del meu compte corporatiu a un altre compte personal extern

La redirecció dels correus electrònics que arriben al correu d'AlumniSAUJI (sa00000@uji.es) a un altre compte de correu (Hotmail, Yahoo, Gmail, etc.) s’ha de fer a través de la configuració del compte corporatiu de Gmail. Instruccions per a redirigir o anul·lar la redirecció del compte.

NOTA: la contrasenya s’ha de canviar periòdicament per raons de seguretat. El sistema envia un correu electrònic d’avís per recordar-ho. Si no utilitzeu el nom d’usuari i la contrasenya d'AlumniSAUJI, aquesta pot caducar. Cal que us identifiqueu en alguna aplicació que necessite nom d’usuari i contrasenya de tant en tant per a comprovar que continua activa (p.e., «IGLU», «Correu electrònic», «Aula virtual»).

Tornar a l'índex

 

14. Canviar l'adreça del meu compte corporatiu per una personalitzada

Si el teu compte corporatiu et sembla massa difícil de recordar o simplement vols canviar-lo per un més identificatiu, només cal que emplenes el formulari «Sol·licitud de canvi de direcció de correu principal» del Servei d'Informàtica. A l'apartat «Departament/Servei» cal que fiques «Altres» i també, seguint les restriccions que hi trobaràs al formulari, podràs proposar la nova nomeclatura que desitges per a la teua adreça electrònica.

Passa de tenir un sa00000@uji.es o al00000@uji.es a una adreça personalitzada Nom.Cognom@uji.es. I recorda que els correus et continuaran arribant tant si te'ls envien a l'adreça sa00000@uji.es com a la personalitzada.

Tornar a l'índex

 


CARNET UNIVERSITARI

15. Com obtindre el carnet universitari

  • Carnet virtual

Per a poder fer ús del carnet digital heu d'instal·lar-vos l'aplicació de l'UJI, que podeu descarregar gratuïtament en Google Play o Apple Store.

Una vegada descarregada l'app, heu d'accedir autenticant-vos utilitzant l'usuari i contrasenya corporatiu de l'UJI.  Dins de l'app veureu una icona denominada «Targeta Virtual» on podreu vore la targeta amb el codi de barres i el codi QR associat a la mateixa. 

  • Carnet físic

Actualment, el carnet virtual permet l'acreditació personal, el préstec de llibres en la Biblioteca i l'accés al catàleg d'avantatges i descomptes associats al carnet. Malgrat tot, algunes altres funcions poden no estar disponibles temporalment en tots els dispositius. Si és el vostre cas i necessiteu l'expedició del carnet físic, cal proporcionar una fotografia de carnet en color a la AlumniSAUJI en el mateix formulari d'inscripció o després a través de qualsevol dels canals de comunicació oberts (correu ordinari, correu electrònic o personalment a les oficines). 

Si heu tingut alguna relació anterior amb la Universitat i encara teniu el carnet universitari no és necessari que ens presenteu cap fotografia, ja que aquest carnet que posseïu es torna a activar automàticament en el moment de la inscripció i serveix d’identificador de la condició de soci o sòcia.

El carnet arriba directament per correu ordinari a l’adreça postal que heu indicat en el termini aproximat d’un mes. Si passat aquest termini no hi arriba, pot ser que Correus haja retornat la carta a la AlumniSAUJI per una errada en l’adreça. Cal posar-se en contacte amb nosaltres per assegurar-vos que les dades facilitades en la fitxa són correctes i estan actualitzades.

També podeu aconseguir el carnet de manera immediata si acuidiu personalment a les oficines del Banco Santander al campus, en els dies i horaris habilitats a l'efecte, i PRÈVIA SOL·LICITUD al personal d'AlumniSAUJI. Informeu-vos en les nostres oficines o en alumnisauji@uji.es, si us interessa aquesta opció. Si opteu per aquest procediment, no és necessari aportar cap fotografia ja que us la realitzaran en les oficines del Banco Santander.

L'expedició d’aquest carnet, ja siga en suport físic o en format virtual, no té cap cost per als usuaris i usuàries. 

NOTA: El carnet universitari és un servei només disponible per als membres de la categoria AlumniSAUJI Premium. 

Tornar a l'índex

 

16. Com renovar el carnet universitari

Si es tracta del carnet virtual, no cal renovació. El tindreu sempre disponible a l'app UJI mentre mantigueu la relació que possibilita el carnet, en este cas ser membre d'AlumniSAUJI Premium. Per accedir-hi, és necesari identificar-se amb l'usuari corporatiu.  

Si voleu modificar o actualitzar la fotografia que apareix al vostre carnet, podeu fer-ho a través de l'apartat Actualització de la fotografia a IGLU

Si es tracta del carnet físic, la renovació no és automàtica. Per tant, si el carnet està a punt de caducar o ja ha caducat, cal enviar una fotografia de carnet en color a AlumniSAUJI a través de qualsevol dels canals de comunicació oberts (correu ordinari, correu electrònic o personalment a les nostres oficines). Si ja disposeu del carnet expedit pel Banco Santander la renovació es pot fer amb la fotografia d'arxiu a menys que preferiu enviar una nova. 

El carnet arriba directament per correu ordinari a l’adreça postal que heu indicat en el termini aproximat d’un mes. Si passat aquest termini no hi arriba, pot ser que Correus haja retornat la carta a AlumniSAUJI per un error en l’adreça. Cal posar-se en contacte amb nosaltres per assegurar-vos que les dades facilitades en la fitxa són correctes i estan actualitzades. També podeu aconseguir el carnet físic de manera immediata si acuidiu personalment a les oficines del Banco Santander al campus en els dies i horaris habilitats a l'efecte i PRÈVIA SOL·LICITUD al personal d'AlumniSAUJI. Informeu-vos en les nostres oficines o a alumnisauji@uji.es si us interessa aquesta opció. 

La renovació d’aquest carnet, ja siga en suport físic o en format virtual, no té cap cost per als usuaris i usuàries. 

NOTA: El carnet universitari és un servei només disponible per als membres de la categoria AlumniSAUJI Premium.
 

Tornar a l'índex

 

17. Què faig si perd el carnet físic o s'ha deteriorat i ja no funciona?

Cal posar-se en contacte amb nosaltres: en demanarem un altre i l’enviarem a la vostra adreça postal. També podeu aconseguir el carnet de manera immediata si acuidiu personalment a les oficines del Banco Santander al campus en els dies i horaris habilitats a l'efecte i PRÈVIA SOL·LICITUD al personal d'AlumniSAUJI. Informeu-vos en les nostres oficines o a alumnisauji@uji.es si us interessa aquesta opció. 

RECORDEU que sempre tindreu al vostre abast el carnet virtual, disponible a l'app UJI en l'apartat «Targeta Virtual», on podreu vore la targeta amb el codi de barres i el codi QR associat a la mateixa. 

NOTA: El carnet universitari és un servei només disponible per als membres de la categoria AlumniSAUJI Premium.

Tornar a l'índex

 


CAMPUS I ACTIVITATS

18. Com connectar-me a la xarxa WiFi quan estic al campus?

Si sou membres d'AlumniSAUJI Premium i esteu al campus podeu connectar-vos a Internet des de qualsevol dispositiu amb el vostre nom d’usuari i la contrasenya mitjançant la xarxa Eduroam (Education Roaming).

Requisits d’instal·lació i procediment
Més informació

Tornar a l'índex

 

19. Accedir a l'Aula Virtual de la Universitat Jaume I

Per accedir a l'Aula Virtual, podeu accedir directament a https://aulavirtual.uji.es/ o també des de la pàgina d'inici de l'UJI (www.uji.es), en el menú superior «Eines» trobareu l'apartat «Aula Virtual» i haureu d'introduir el vostre usuari (al00000 o sa00000) i contrasenya. 

Aula virtual UJI, accés directe

Aula virtual UJI, menú de canvi de correu

Tornar a l'índex

 

20. Com saber si estic correctament inscrit en un curs o activitat

Quan es fa la inscripció a un curs AlumniSAUJI l’assistent genera un document PDF com a comprovant de la inscripció que es pot imprimir. A més a més, es poden consultar els cursos a què us heu inscrit en la part inferior de l’assistent o amb l’eina IGLU (abans e-Ujier@).

  • Gestió en línia (autenticació amb nom d’usuari i contrasenya)
  • Informació i gestió
  • Personal
  • Inscripcions/Preinscripcions

Tornar a l'índex

 

21. Una volta feta la inscripció, si s'anul·la o no hi puc assistir, se'm retornaran els diners?

Els diners del preu la matrícula es retornen en el casos següents:

1. Si l'activitat es cancel·la 
2. Si abans de finalitzar el període d'inscripció publicat en la informació de l'activitat, l'alumnat es dóna de baixa.
3. Un cop començat el curs, en casos excepcionals de malaltia de l'alumne/a degudament documentada. 

En la resta de casos NO es retornen els diners. 

Aquesta política de devolucions és per a les activitats o cursos organitzats pel programa AlumniSAUJI. Per a activitats o formació organitzades per altres serveis o unitats, consulteu la pàgina web corresponent o poseu-vos en contacte amb ells. 

Tornar a l'índex

 

22. Política de protecció de dades de caràcter personal

Per excercir els vostres drets o consultar dubtes relacionats amb la protecció de dades de caràcter personal us podeu dirigir a protecciondatos@uji.es o proteccioalumnisauji@uji.es.

Tornar a l'índex

 

Informació proporcionada per: AlumniSAUJI