YUZZ Universitat Jaume I premia amb un viatge a Silicon Valley al projecte CLOSETEK

30/06/2016 | UJI EMPREN

El projecte CLOSETEK de Aarón Gómez de Segura ha estat el guanyador del Centre Yuzz Universitat Jaume I en la seua edició de 2016 i ha obtingut una plaça per viatjar a Silicon Valley al costat d'altres 48 joves emprenedors del país i pasa a la fase nacional on competirà per un dels tres premis de 10.000, 20.000 i 30.000 euros. El jurat també ha nomenat al segon i tercer finalista, els projectes THE GOOD MAP i AKA.D.E.M.Y, respectivament, qui substituiran al guanyador en cas de no poder viatjar a Silicon Valley. El projecte TOWIN d'Aida Monfort ha estat seleccionat com a finalista per al premi YUZZ Dona (patrocinat per la Fundació EY) dotat amb 20.000 euros.

Dotze han estat els projectes que han finalitzat el període de formació de cinc mesos del Programa Yuzz Universitat Jaume I i que han obtingut el diploma acreditatiu de la seua formació: CITOW d'Antoni Marquès, TOWIN d'Aida Monfort, WALKILO de Lorena Mengual i Aitor Morcillo, CURVIE de Sheila Adobo, CLOSETEK de Aarón Gómez de Segura, PLAINT de Luis Vicente, TENGO de Javier Moliner, ROTAVATOR de Vicente Aragó, AKA.D.E.M.Y d'Antonio Rueda, THE GOOD MAP de José Manuel Albalat i Asier Pineda, SEA FINDER de Clara López i 992LONGBOARDS de Marc Romero.

A principis d'aquesta setmana els yuzzers de l’UJI han presentat els seus projectes als membres del jurat format per Antonio Ojeda del Banc de Santander; María Ripollés de la Universitat Jaume I; José Luis Mans de SECOT (Voluntariat Sènior d'Assessorament Empresarial); María Corredera del Centre Internacional Santander Emprendimiento (CISE) i la coordinadora del Centre Yuzz Universitat Jaume I, Laura Martínez. La presentació també ha comptat amb la participació de la vicerectora d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín, que va ser l'encarregada de lliurar els diplomes i David Cabedo, director acadèmic de Espaitec.

L'objectiu de l'experiència és inspirar i potenciar a joves emprenedors per accelerar el desenvolupament dels seus projectes, brindant-los connexions per a la internacionalització i la cerca de finançament. El programa inclou visites a empreses com Google, LinkedIn o Facebook i conferències en prestigioses universitats com Berkeley o Standford. Els 49 guanyadors visitaran també el Spain Tech Center (STC) -impulsat per Banco Santander, ICEX i Red.es-, la meta del qual és facilitar la implantació de PIMES de base tecnològica espanyola en un dels entorns més dinàmics i competitius del món, accelerant el seu procés d'internacionalització.

Des de gener fins a maig de 2016 els yuzzers ha rebut formació i han treballat amb els seus mentors de SECOT, a més de compartir experiències, per madurar les seues idees i presentar el seu pla de negoci. El programa està dirigit pel Centre Internacional Santander Emprendimiento (CISE) i compta amb el patrocini de Banco Santander, a través de Santander Universitats, en col·laboració de la Universitat Jaume I de Castelló.