Programació de la Nit Mediterrània de les Investigadores 2021

30/09/2021 | INVEST

La programació de MEDNIGHT per al 24 de setembre inclou múltiples activitats de divulgació científica adreçades a públics de totes les edats i articulades al voltant dels següents espais (atenció a les ubicacions actualitzades, conseqüència de la previsó meteorològica):

E1. El Jardí de la Ciència (17 h a 20 h, Pavelló poliesportiu de la Universitat Jaume I)

Tallers i demostracions de ciència, sobre nous materials, la química dels objectes domèstics, videojocs i dispositius per aprendre i cuidar-se, les aigües subterrànies, i molts altres temes. Hi participa personal investigador de la Universitat Jaume I, de l'Institut d’Aqüicultura Torre de la Sal (CSIC), i el Planetari de Castelló, i també estudiantat que ha participat en Firujiciència 2021. Llistat de tallers

A més a més, s’oferiran, amb places limitades, una visita al Jardí dels Sentits guiada per Eugenio Llorens i Loredana Scalschi, professors del Departament de Ciències Agràries i del Medi Natural, i l’espai de joc espontani i descobriment per a xiquets i xiquetes de 2 a 12 anys “Juga amb la ciència”, facilitat per Amiga (menors de 12 anys hauran d'estar acompanyats per una persona adulta).

E2. Parla amb ella, la científica (17.40 h - 19 h, Sala d'actes de la Facultat de Ciències de la Salut)

Conversa amb sis investigadores de diferents àmbits del coneixement sobre la seua trajectòria, els estímuls i dificultats per a la seua carrera, i la temàtica de la seua investigació. NOVETAT: Vídeo de la conversa

La conversa està vinculada al debat posterior sobre la igualtat en ciència, de la mà d'Europe Direct Castelló (Diputació de Castelló)  (mireu E4. European Corner).

E3. Les heroïnes i herois de la ciència del Mare Nostrum (diferents torns de 17 h - 20 h, Pavelló poliesportiu de la Universitat Jaume I)

Joc col·laboratiu per a assistents de qualsevol edat, per a aprendre i divertir-se amb la ciència mediterrània, interactuant amb el talleristes del Jardí de la Ciència. Activitat facilitada per Amiga

E4. European Corner (17 h a 20 h, Pavelló poliesportiu de la Universitat Jaume I)

Espai de difusió de l’acció de la Unió Europea i dels projectes científics europeus, amb la participació de Europe Direct Castelló (Diputació de Castelló), l’Oficina de Projectes Europeus i Internacionals de l’UJI, EuroFUE (FUE-UJI) i ESN-Castelló.

Amb Europe Direct Castelló (Diputació de Castelló), tindrem també un debat ciutadà, emmarcat en la Conferència sobre el Futur d'Europa, sobre com millorar la igualtat en ciència (19 h, Sala d'actes de la Facultat de Ciències de la Salut). Més informació    NOVETAT: Idees tractades en el debat, proposades en la Conferència sobre el futur d'Europa (Sumeu-vos o genereu noves propostes!)

La European Corner comptarà amb una zona de pòsters de projectes europeus (on el personal investigador està convidat a participar de 19 a 19.30 h), i a l'EUCorner virtual de MEDNIGHT teniu a més a més informació dels projectes NO-LIMIT, ETHNA System i UncorrelaTEd

E5. Escena de ciència (19.30 h, Paranimf)

El Paranimf de la Universitat Jaume I ha programat una obra de teatre, amb la ciència, i la dona en la ciència, com a protagonista: Cartes a Curie, de la companyia Maquinant Teatre. Consulteu tots els detalls al següent enllaç.

A més a més, la sala polivalent del Paranimf alberga fins el 23 de setembre la instal·lació de música visual autogenerativa FORMS.

E6. Exposició "Rostres Mediterranis de la Ciència"

Aquesta exposició de la Fundación Séneca sobre 27 científiques actuals dels països mediterranis pot visitar-se lliurement en la part exterior del campus, en l’avinguda Vicent Sos Baynat.

Informació proporcionada per: Vicerectorat d'Investigació