Curs de formació Voluntariat Ciència UJI en SCIENCE GTS

01/09/2023 | INVEST

PROGRAMA UJI-VOLUNTÀRIA

Convalidable per 0,5 crèdits (6 hores del curs específic i 4 hores de formació bàsica en línia).

Objectius:

• Contribuir a apropar la ciència a col·lectius amb necessitats específiques i/o discapacitat en el marc del projecte SCIENCE GTS, promogut des de la Unió Europea.
  • Reforçar el paper del voluntariat en la divulgació de la ciència des d’una perspectiva inclusiva i participativa.
  • Promoure el coneixement de la investigació desenvolupada a la Universitat Jaume I i les principals temàtiques del projecte SCIENCE GTS, com ciència mediterrània i dones en la ciència.

Continguts:

El curs tindrà un caràcter pràctic i els continguts s’aplicaran a l’experiència concreta del projecte SCIENCE GTS, on les persones que realitzen la formació tindran l’oportunitat de participar com a voluntàries.

• Introducció a la divulgació científica i del coneixement mitjançant la trajectòria del Projecte de Cultura Científica i Ciència Ciutadana (PC4).
  • Com acompanyar a col·lectius amb necessitats específiques en el marc del Pla d’Atenció a la Diversitat de l’UJI.
  • Anàlisi participativa sobre la importància i les funcions del voluntariat en divulgació científica des d’una perspectiva inclusiva.
  • Dinàmiques sobre les competències transversals per al voluntariat científic i la seua aplicació al projecte SCIENCE GTS, com ara el treball en equip i la comunicació.
  • Experiència pràctica: voluntariat científic en el projecte SCIENCE GTS, Nit Europea de les Investigadores.
  • Reflexió conjunta sobre els resultats i l’experiència, lliçons apreses i propostes de futur.

Dies i horari:

18, 25 de setembre i 2 d'octubre de 15 a 17 h.

Lloc:

Aula FF0104AA, Edifici Escola de Doctorat i Consell Social.