Conmemoració del Dia de la la Xarxa Valenciana d'Universitats Públiques Saludables.

15/11/2021 | UJI saludable

Gmail

La Universitat Jaume I de Castelló celebra, el dijous 18 de novembre, el dia de la la Xarxa Valenciana d'Universitats Públiques Saludables. En aquesta ocasió, les cinc Universitats Públiques Valencianes, volen fer èmfasis en la importància que el consum de tabac té sobre la nostra salut.

D'aquesta manera, la campanya reflexiona sobre les múltiples repercussions que els diferents tipus de tabac tenen sobre la salut de les persones fumadores, però també sobre aquelles altres que estan exposades al fum. Al mateix temps, es visibilitza l'impacte que tant el procés de generació com de consum de tabac produeixen en el medi ambient. L'ús de productes químics acompanya al tabac des del procés de plantació fins al de manufacturació, fet que se suma a la quantitat de residus generats en entorns naturals, relacionats amb les burilles de tabac que les persones tiren boscos, platges o entorns urbanitzats.

Per aquest motiu, al llarg de la setmana s'aniran realitzant diferents activitats. El dimarts, entre les 10 i les 12 en la Facultat de Ciències de la Salut (MD1009AA), es realitzarà el taller Eines per a gestionar l’estrès i la regulació emocional, mitjançant el qual es facilitaran algunes pautes alternatives per a evitar que el malestar emocional s’associï al consum de tabac. El dia 17 de novembre, s'emetrà un programa monotemàtic d'A propòsit de la salut, emès per Vox UJI Ràdio, amb la participació de Cristina De Maya, tècnica de prevenció de Associació Espanyola contra el Càncer de Castelló. Així mateix, el dijous 18 entre les l7:00 i les 19.00 a l'aula HD0131AA, es realitzarà taller sobre Salut i Drogues des de la reducció i prevenció de riscos, en el qual s'abordaran pautes per a millorar les estratègies de prevenció del consum de substàncies com a tabac.

Per això, sota el lema “que el fum no te lligue”, aquesta jornada recull diferents activitats que emfatitzen, la importància de buscar alternatives saludables.

Informació proporcionada per: Vicerectorat de Campus i Vida Saludable