Dia mundial del VIH-Sida

26/11/2019 | UJI saludable

Gmail

Un any més, des de la Universitat Jaume I de Castelló, es commemora el Dia mundial de la lluita contra el VIH-Sida. Una epidèmia que encara constitueix un problema de salut pública a nivell mundial tant pel nombre de persones afectades, com per les repercussions que suposa per a la seua qualitat de vida. En aquest context, encara sembla necessari recordar que la transmissió del VIH no depèn de grups sinó de pràctiques de risc i que la via de transmissió sexual constitueix la més prevalent a nivell estatal i també a la Comunitat Valenciana. Per aquest motiu, resulta imprescindible incidir en la importància de l'ús de les barreres de protecció entre la població. Amb la finalitat de conscienciar a la comunitat universitària, des de la Universitat Jaume I s'han coordinat diverses activitats.

• Entre el 19 i el 28 de novembre s'ha realitzat un curs de formació «Prevenció de la Sida: estratègies d'actuació» dirigit a l'estudiantat.
  • El dijous 28 de novembre, entre les 10 i les 14 hores, hi haurà taules informatives en totes les Facultats i l'Escola en les quals se cercarà sensibilitzar i conscienciar a la comunitat universitària sobre la importància de l'ús de barreres de protecció, la rellevància de realitzar-se les proves de detecció d'anticossos i la necessitat d'ajustar el coneixement sobre la infecció per VIH, disminuint l'estigma cap a la pròpia infecció.
  • Aquest mateix dia, a les 12 hores és lliuraran els guardons als cartells guanyadors del concurs del Dia Mundial de la Lluita contra el VIH 2019 en el vestíbul de la Facultat de Ciències Humanes i Socials.

D'aquesta forma, la Universitat Jaume I se suma als esforços altres entitats nacionals i internacionals dirigits a revertir el curs de l'epidèmia i promoure la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible.

Activitats coordinades per: l'Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat; SALUSEX-Unisexsida, l'Oficina de Prevenció i Gestió Mediambiental i UJI Hàbitat Saludable.

Informació proporcionada per: Vicerectorat de Campus i Vida Saludable