Activitats de sensibilització amb motiu del Dia Mundial de la lluita contra la Sida El 29 de novembre es realitzaran activitats a totes les Facultats de la UJI, un programa de ràdio especial i lliurament de premis dels cartells guanyadors.

23/11/2018 | UJI saludable

Gmail

Un any més, la Universitat Jaume I se sumisca a la commemoració del dia de la lluita contra el VIH-Sida. Segons el Programa Conjunt de les Nacions Unides sobre la VIH/Sida (ONUSIDA), en l'actualitat, més de 36 milions de persones viuen amb VIH a tot el món i 1'8 milions, van contraure la infecció durant 2017.

A nivell estatal, segons el Centre Nacional d'Epidemiologia, els nous diagnòstics superen la mitjana dels països de la Unió Europea i d'Europa Occidental. Més enllà de les prevalences, existeixen almenys tres reptes que provoquen que encara estiga plantejant-se l'epidèmia: les conductes sexuals de risc, la detecció precoç de la infecció i la discriminació de les persones afectades. De fet, la via de transmissió sexual representa el major percentatge entre les noves infeccions i, en els casos de relacions heterosexuals, un percentatge notable dels diagnòstics tardans. Aquest diagnòstic tardà, sembla augmentar amb l'edat i arriba a suposar fins a un 51'1% entre les persones majors de 49 anys. Potser la baixa percepció de risc, però també l'estigma i la discriminació social que encara existeix cap al VIH, són alguns dels motius que encara dificulten la realització de les proves de detecció.

Amb l'objectiu de sensibilitzar sobre aquesta situació, es duran a terme diferents activitats:

20, 22, 27 i 29 de novembre. Curs de formació: Prevenció de la Sida: estratègies d'actuació. Facultat de Ciències de la Salut.

Del 26 al 30 novembre. Exposició de cartells del XVII concurs del Dia Mundial de la Lluita contra el VIH 2018. Vestíbul d'ESTCE.

I activitats de concienciació el dia 29 de novembre:

CALENDARI DEL 29 DE NOVEMBRE

10 h. Lliurament de premis als cartells guanyadors del XVII concurs del Dia Mundial de la Lluita contra el VIH 2018. Vestíbul d'ESTCE.

10 a 14 h. Taules informatives en totes les Facultats de la UJI i  la Biblioteca, en les quals s'atendran tots els dubtes i inquietuds sobre el tema, a més de distribuir material preventiu.

13:30 a 14h. Programa especial de ràdio “Solidaritat i cooperació a l'UJI”. Vox UJI Ràdio.

Organitzen: Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat, UJI Hàbitat Saludable, Salusex-Unisexsida i Oficina de Prevenció i Gestió Mediambiental.

Informació proporcionada per: Vicerectorat de Campus i Vida Saludable