Curs: Claus per a reduir l'estrés universitari

08/03/2018 | UJI saludable

Gmail

Estudiar en la universitat pot suposar un gran repte per a molts dels estudiants, tant per les exigències acadèmiques com pel canvi vital que suposa. Per açò, és freqüent que alguns alumnes mostren respostes d'ansietat i estrès davant aquests canvis. Aquesta reacció és adaptativa quant a que ens activa ens mobilitza per a respondre amb eficàcia i aconseguir les nostres metes i objectius. No obstant açò, els estudiants poden sentir-se desbordats per les exigències d'aquest entorn, alterant el seu benestar psicològic. Per aquest motiu, el present curs té com a objectiu dotar als estudiants d'habilitats i estratègies emocionals adaptatives per a fer front a problemes emocionals, amb la finalitat d'incrementar els seus nivells de benestar i millorar el seu rendiment acadèmic, així com dotar-los d'estratègies d’afrontament que puguen servir-los en el seu futur professional.

De manera específica, s'estableixen els següents objectius:

1. Conèixer què és l'ansietat i l'estrès, així com els tres sistemes de resposta emocional;

2. Aprendre a identificar les emocions i conèixer la seua utilitat;

3. Desenvolupar habilitats que permeten millorar la seua regulació emocional, com l'atenció plena, la tolerància al malestar o les estratègies d’afrontament.

Data de realització: 13, 15 y 20 de Març

Hores: 10 (Convalidable per 0,5 ECTS)

Organitzat per: UJI Hàbitat Saludable (Facultat de Ciències de la Salut)

Metodologia: El 80% del curs es desenvoluparà mitjançant sessions presencials en les quals, els continguts, es treballaran a través de dinàmiques participatives, així com amb xarrades expositives que permeten una construcció activa dels coneixements. El 20% restant consistirà en treball individual entre sessions.

Curs dirigit a alumnes de Grau.

Inscripcions: Interessats contactar amb habitat_saludable@uji.es.

Informació proporcionada per: Vicerectorat de Campus i Vida Saludable