¿Estrès pels exàmens? Alguns trucs per a regular-los

23/01/2017 | UJI saludable
Compartir

Compartir

Facebook
Twitter
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

En el període d'exàmens, des del programa UJI Hàbitat Saludable,  es difondrà informació per a una bona gestió de l'estrès dels estudiants universitaris.

La informació aportada serà la següent:

Diversos estudis científics han mostrat com l'estrès pot produir:

- Desgast del sistema cardiovascular i sistema respiratori.

- Disminució de les defenses del sistema immunitari.

- Dificultat d'atenció i concentració.

- Insatisfacció.

- Irritabilitat i estat d'ànim deprimit.

- Oblits i bloquejos en activitat mentals.

- Dificultat per a descansar.

Per açò, és molt important que tingues en compte el que han descobert altres estudis:

+ Dormir prou redueix l'estrès i millora l'estat d'ànim.

+ Les begudes excitants afavoreixen l'activació psicofisiològica de l'estrès.

+ Una bona hidratació és essencial per al rendiment cognitiu.

+ Mantenir una alimentació equilibrada t'ajudarà a prevenir els efectes del

estrès. Inclou en la teua dieta fruites, verdures, peixos, iogurts i fruita seca.

+ Utilitzar tècniques de relaxació pautada (respiració profunda, ioga, etc.) o lliure (anar a caminar, escoltar música, parlar amb amics/as) t'ajudarà a reduir l'estrès.

+ La pràctica d'activitat física millora el benestar emocional, augmenta l'energia i pot millorar les funcions cognitives.  

Informació proporcionada per: Vicerectorat de Campus i Vida Saludable