Activitats culturals i promoció universitària

13/06/2016 | Secretaria General
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Activitats físiques i esportives

El Servei d’Esports, durant el curs acadèmic 2015-16, ha renovat la certificació ISO9001 i s’ha adaptat a la nova norma ISO9001:2015 Quant a les activitats de l’àmbit esportiu, per quart any consecutiu, s’han entregat les beques Villarreal Club de Fútbol-UJI, d’acord amb els expedients acadèmics i esportius. Així mateix, cal destacar les nous medalles obtingudes en els campionats universitaris d’Espanya pel nostre estudiantat, quatre d’or, una de plata i quatre de bronze. A més, entre altres accions i activitats, s’ha organitzat el Congrés Nacional Dona i Esport, el V Memorial Enrique Beltrán, on més de 1.244 estudiants de 17 instituts d’ensenyament secundari de Castelló i província, i 86 estudiants de set universitats de la Comunitat Valenciana han participat en el campionat i s’ha col·laborat amb COE, l’Ajuntament de Castelló de la Plana i la Fundación Trinidad Alfonso, organitzant l’11 de juny, en les nostres instal·lacions esportives, la jornada Olimpic Day. I per últim, enguany s’ha signat un conveni de col·laboració entre les set universitats valencianes de la Comissió Autonòmica de l’Esport Universitari i la Fundación Trinidad Alfonso per a la promoció de l’esport universitari i un altre conveni amb la Universitat Jaume I, la Fundación Trinidad Alfonso, la Societat Esportiva Correcaminos i la Fundación Hospitales Nisa per al desenvolupament del projecte de recerca CRS (Corre, Recupera, Repeteix, Sempre Saludable) que té com a objectiu analitzar científicament com els canvis fisiològics que es produeixen en una carrera de llarga durada són recuperats pels esportistes.

Publicacions i projecció social

La plataforma e-revistes.uji.es difon el coneixement científic i acadèmic en obert de 13 revistes científiques i el nombre total d’edicions electròniques ha sigut de 33. L’UJI ha estat present a les fires del llibre de Castelló i València, a la Setmana del Llibre en català de Barcelona i a la Plaça del Llibre de València. El llibre «La fiesta barroca. Los reinos de Nápoles y Sicilia (1535-1713)» ha guanyat el Premi Nacional a l'obra millor editada i «El laboratorio de Wundt. Nacimiento de la ciencia psicológica» el Premi a la millor monografia en Ciències de la Salut. Ambdós guardons concedits per la Unión de Editoriales Universitàrias Españolas. Per tal de projectar una imatge corporativa adient al projecte estratègic de la Universitat, el Servei de Comunicació i Publicacions ha desenvolupat una tasca especial de comunicació a propòsit del 25è aniversari de creació de la Universitat Jaume I, amb motiu del qual s’ha realitzat el disseny d’un logotip extraordinari i s’ha col·laborat en l’organització dels prop de 50 actes programats durant el curs 2015-2016. La Universitat Jaume I ha dut la seua oferta d’estudis a 29 fires educatives de l’estat espanyol i la seua oferta d’estudis de postgrau a 5 fires d’Iberoamèrica. A més a més la promoció dels estudis de postgrau ha tingut com a actuació central la segona Setmana d'Orientació dels Màsters Universitaris al mateix campus de la Universitat. El Programa Ambaixadors i Ambaixadores de l'UJI ha celebrat el seu quart aniversari amb un total de 300 ambaixadors, 230 Internacionals a 43 països i 70 ambaixadors a l'estat espanyol. Del Programa de Patrocini i Mecenatge s'han signat 81 convenis amb entitats externes. S'han enviat 1.136 notes de premsa als mitjans de comunicació, s’han editat 21 números del periòdic Vox UJI i a Vox UJI Ràdio s’han mantingut un total de 56 programes en antena, a banda dels programes especials. Per cinquè any consecutiu s’han retransmès els partits del Club Esportiu Castelló i la col·laboració amb el festival europeu Rototom Sunsplash, del qual Vox UJI Ràdio és l'emissora oficial. Vox UJI Ràdio ha participat també en diferents projectes impulsats per l’Associació de Ràdios Universitàries d’Espanya. Des de la Unitat de Cultura Científica i Innovació s'han difós 54 nous vídeos, 40 dels quals han estat produïts pel Servei de Comunicació i Publicacions, i les visites a pàgines del videobloc han estat 4.214, amb una mitjana de 1,47 pàgines vistes per sessió i un 75,9 % de visites noves. El nombre d’usuaris ha estat de 2.236. En les edicions digitals de Vox UJI s'han publicat 67 entrades sobre temes de ciència i en Vox UJI Ràdio s'han emès 16 programes de 15 minuts de durada sobre l'actualitat investigadora desenvolupada a l’UJI. Als mitjans de comunicació s’han enviat 32 notícies sobre investigació i al canal Ciència TV en YouTube s'han inclòs 73 nous vídeos. 

Informació proporcionada per: Secretaria General