El professor JABER FAROUK, de la Universitat del Líban, visita les instal·lacions de l' IUPA (del 16 al 21 de maig de 2022)

02/06/2022 | IUPA

El professor JABER FAROUK, de la Universitat del Líban, Facultat de Ciències, cap del laboratori d'anàlisi de contaminants orgànics, de la Comissió d'Energia Atòmica del Líban (LNCRS) ha realitzat una visita d'una setmana per conèixer el treball realitzat al IUPA a càrrec de la doctora Samia Mohk, investigadora del LCNRS.

Durant la seva estada, cofinançada amb la Beca PROMETEO 2019/040 per a col·lectius d'excel·lència de la Comunitat Valenciana, ha visitat les instal·lacions de l'Institut, posant especial èmfasi en l'equipament HRMS disponible aL IUPA, en particular amb el GC-EI-Q-Orbitrap, adquirit gràcies a les ajudes obtingudes dins de la convocatòria de la Generalitat Valenciana per a infraestructures i equipaments d'I+D+I, cofinançades per la UE a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) Comunitat Valenciana 2014 -2020, concretament, en el projecte “Química Analítica i Salut Pública. Aportacions d'espectrometria de masses d'alta resolució» (IDIFEDER/2020/011).

Així mateix, s'han mantingut reunions de treball amb investigadors del IUPA per parlar de les possibilitats de col·laboració entre els nostres grups de recerca.

La doctora Samia Mohk està fent una estada postdoctoral de 6 mesos en el IUPA, per tal d'aprofundir en les possibilitats del GC-HRMS en la investigació de compostos orgànics en mostres d'interès alimentari. Sota la supervisió de la Dra. Tania Portolés, actualment amb contracte Ramon y Cajal al IUPA, ha perfeccionat mètodes per a la identificació i quantificació de compostos fenòlics i carbonílics derivats del procés de fumat en mostres de tonyina, responsables, en part, del gust i olor de fumat. Les anàlisis esmentades en aquest tipus de productes són un requisit de la Unió Europea. D'altra banda, està desenvolupant mètodes de cribratge de contaminants orgànics en mostres de llet mitjançant GC-APCI-QTOF MS, un tema d'especial interès al laboratori LNCRS, dirigit pel professor Farouk.

Informació proporcionada per: Institut Universitari de Plaguicides i Aigües