28/03/2019 | IUPA

La Dra. Tània Portolés ha assistit a la Conferència ARIMNet2 "Mediterranean Agricultural Research: where do we stand, where do we go?"celebrada a l'INRA ( Montpellier, França)

La Dra. Tània Portolés, investigadora del projecte CDCMCT (Characterization of dairy chain in Mediterranean countries and adoption of optimum technologies to improve dairy value chain), ha estat convidada a assistir a la Conferència ARIMNet2 "Mediterranean Agricultural Research: where do we stand, where do we go?"celebrada a l'INRA, Montpeller, França. CDCMCT és un projecte coodrdinat per la Dra. Lynda Allouche de la Universitat Ferhat Abbas Sétif 1, Algèria, el consorci del qual està format per altres joves investigadors d'Egipte, França, Grècia i Espanya.

L’estudiant de doctorat Leticia Lacalle Bergeron de l’IUPA, ha realitzat una estada de 3 mesos en el prestigiós grup , Service de Pharmacologie et Immuno analyse (SPI) pertanyent al Comissariat d’Énergie Atomique et Aux Énergies Alternatives (CEA) de Saclay-Paris (França).

L’estudiant de doctorat Leticia Lacalle Bergeron de l’Institut Universitari de Plaguicides i Aigües (IUPA) de la Universitat Jaume I (UJI), ha realitzat una estada de 3 mesos en el prestigiós grup dirigit pel Dr. Christophe Junot, Service de Pharmacologie et Immuno analyse (SPI) pertanyent al Comissariat d’Énergie Atomique et Aux Énergies Alternatives (CEA) de Saclay-Paris (França). Durant el període de l’estada pre-doctoral es van desenvolupar metodologies analítiques avançades en espectrometria de masses d’alta resolució combinades amb aproximacions metabolómiques.

L'INVESTIGADOR DE L'IUPA, DR LUBERTUS BIJLSMA, COL.LABORA AMB L' INSTITUT D' INVESTIGACIONS MARINES (IMR) DE BERGEN, NORUEGA

L’investigador de l’IUPA, Dr. Lubertus Bijlsma, ha realitzat una estància d’investigació a l’ Institute of Marine Research (IMR), Bergen, Noruega. El seu treball s’ha centrat en el desenvolupament de ferramentes computacionals per la priorització de Components en l’anàlisi non-target basat en la tècnica UHPLC-IMS-QTOF MS, y s’ha dut a terme amb la col·laboració d’ investigadores del IMR, Marc Berntssen y Sylvain Merel

L’INVESTIGADOR DE L’IUPA, DR LUBERTUS BIJLSMA, CONFERENCIANT CONVIDAT A PITTCON 2019, PHILADELPHIA

L’investigador de l’IUPA, Dr. Lubertus Bijlsma, ha sigut convidat a impartir una conferència al simposi “High-Resolution Mass Spectrometry for the Analysis of Organic Contaminants” organitzat per la Dra. Imma Ferrer, investigadora del “Center for Environmental Mass Spectrometry”, de la Universitat de Colorado

Primera reunió d'investigadors del projecte DANTE

La primera reunió d'investigadors del projecte DANTE, "Effect-directed analysis as a tool towards a non-toxic environment - identification of mixture effects and toxicity drivers in water", finançat pel Swedish Research Council, va tenir lloc el passat 11 de febrer de 2019 a la Universitat Jaume I. La reunió es va celebrar a les instal·lacions de l'Institut Universitari de Plaguicides i Aigües (IUPA) de l'UJI, i hi van participar investigadors de les tres institucions involucrades en el projecte: Johan Lunqvist (investigador responsable del projecte), Lutz Ahrens, Frank Menger and Karin Wiberg (Swedish University of Agricultural Sciences), Pablo Gago Ferrero (Institut Català de Recerca de l'Aigua, ICRA), Félix Hernández, Juan Vicente Sancho, Elena Pitarch, Maria Ibañez, Alberto Celma and Lubertus Bijlsma (IUPA)

INVESTIGADORS DE L’IUPA ES REUNEIXEN AMB INVESTIGADORS COLOMBIANS A MEDELLIN I BOGOTÁ PER AL SEGUIMENT DE PROJECTES AMBIENTALS CONJUNTS

El passat mes de març, el professor Félix Hernández, investigador responsable del Grup Química Analítica en Salud Pública i Medi Ambient, integrat al IUPA, i la investigadora postdoctoral, Ana María Botero Coy, es van reunir amb investigadors colombians per realitzar un seguiment dels resultats del projecte col·laboratiu “Remoción de antibióticos y bacterias resistentes en aguas residuales hospitalarias empleando tecnologías avanzadas de oxidación”.

Informació proporcionada per: Institut Universitari de Plaguicides i Aigües