Jornada de formació sobre noves substàncies psicoactives

30/10/2017 | IUPA

El projecte NPS-EURONET “Identificació I avaluació de noves substancies psicoactives: una xarxa de treball europea” es un estudi col·laboratiu de dos anys liderat per l’Institut d’Investigació Farmacològica Mario Negri (Milan, Itàlia) i cofinançat per la Unió Europea (HOME/2014/JDRUG/AG/DRUG/7086). Hi participen diversos centres d’investigació i universitats de Portugal, Espanya i Itàlia, tots ells amb experiència en l’àmbit de la salut pública. El projecte aborda una problemàtica que es motiu de preocupació en la nostra societat actual, l’ús de de Noves Substàncies Psicoactives (NPS). En aquest projecte es pretén aportar informació útil per a l’establiment de tècniques de prevenció efectives així com promoure una major conscienciació dels potencial consumidors d’aquests tipus de drogues.

nps logoAspectes com la millora en la identificació de NPS, la avaluació de riscos, l’estimació del consumo i les tendències, tant en petits grups com en la població general, s’aborden mitjançant la utilització complementaria de novedoses metodologies analítiques, basades en cromatografia liquida amb espectrometria de masses, així com mètodes epidemiològics i mitjançant l’avaluació de riscos. La complementarietat entre el potent equipament analític i la experiència dels diferents centres d’investigació involucrats és un dels punts forts del projecte.

L’Institut Universitari de Plaguicides i Aigües (IUPA) de la Universitat Jaume I (UJI), soci del projecte i líder del WP1: “Identificació i caracterització de NPS (Screening de possibles candidats)”, organitza aquesta Jornada de Formació que tindrà lloc el 22 de Novembre de 2017 a Castelló de la Plana (Espanya). El principal objectiu d’aquesta Jornada es difondre els coneixements adquirits amb el projecte i promoure el debat sobre els aspectes més rellevants relacionats amb la identificació i consum de NPS. A més a més, s’oferirà als participants la oportunitat de compartir impressions amb la resta d’assistents en un ambient distès, així com debatre i intercanviar informació amb experts en la matèria. La participació d’altres centres d’investigació no inclosos en el projecte, que treballen en temes afins, serà mitjançant invitació.

Registre

Ubicació