28/01/2016 | IUPA

Informe Europeu de Drogues. Notìcia El País (16/12/2016)

¿Es Molina de Segura una de las ciudades europeas donde se consume más cocaína? Un estudio del Observatorio Europeo de Drogas sitúa a la localidad murciana por encima de París, Bruselas o Milán

María Ibáñez invitada a formar part del Jurat dels Premis Rei Jaume I

La Dra.María Ibáñez Martínez, investigadora de l'Institut Universitari de Plaguicides i Aigües, ha sigut convidada a formar part del jurat en els prestigiosos premis Rei Jaume I, com a membre del Jurado del Premi Rei Jaume I de Protecció del Medi ambient 2016.

Recurs d'imatge investigacio-iupa index

Drogues il·lícites en aigües residuals

Científics de l’Institut Universitari de Plaguicides i Aigües han participat en la revisió periòdica sobre estimació del consum de drogues il·lícites a Europa a través de l’anàlisi de les aigües residuals.

Recurs d'imatge video-iupa index

Química analítica del IUPA

La UCC+i ha produït un vídeo sobre la tasca desenvolupada per l'Institut Universitari de Plaguicides i Aigües que se suma als realitzats dins del projecte «Fem ciència excel·lent».

Recurs d'imatge jurat-jaumei index

María Ibáñez, jurat del Premi Rei Jaume I de Medi Ambient

La professora María Ibáñez Martínez de la Universitat Jaume I (UJI) participa com a jurat del Premi Rei Jaume I de Protecció del Medi Ambient.

Recurs d'imatge aquifers index

Descriuen un complex procés d’intrusió marina a la Plana

Un equip d’investigadors de la Universitat Jaume I (UJI) ha descrit la formació, l’evolució i la geometria d’una migració ascendent d’aigua salina d’origen marí

Recurs d'imatge projectes-europeus index

L’UJI suma quatre nous projectes europeus a la vintena d'accions liderades pels seus investigadors

L'UJI participarà en quatre nous projectes europeus que vénen a sumar-se a la vintena de projectes de la Unió Europea en els quals estan treballant en l'actualitat investigadors i investigadores del campus castellonenc.

Recurs d'imatge conveni-reciplasa index

Residus urbans

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i el president i vicepresident de l’empresa Reciclados de Residuos la Plana, S.A. (RECIPLASA), Enric Nomdedéu i Joaquín A. Huguet, han signat dijous 18 de febrer de 2016 un conveni per a la creació de la Càtedra Reciplasa de Gestió de Residus Urbans de l’UJI.

El IUPA participa en un projecte d'investigació finançat per COLCIENCIAS, entitat colombiana per al foment de la ciència, tecnologia i innovació

Recentment, s'ha aprovat el projecte “Aproximació a la Remoció Eficient de Drogues Il·lícites i Farmacèutiques Presents en Aigües Residuals Mitjançant Mètodes Avançats d'Oxidació” en la convocatòria per a Projectes de Recerca i Desenvolupament en Enginyeries (2015), del Programa Nacional de Ciència, Tecnologia i Innovació en Enginyeria del Govern de Colombia.

L'anàlisi d'aigües residuals presenta un gran potencial per conèixer el patró de consum de drogues d'abús

L'observatori Europeu de Drogues i Toxicomanies (EMCDDA) ha presentat l'informe ”Assessing illicit drugs in wastewater” dintre de l’esdeveniment “Use of wastewater analysis to understand drug markets’” organitzat per la Comissió de Drogues narcòtiques (CND) dut a terme a Viena. En aquest informe es presenta l'aplicació de l'epidemiologia basada en l'anàlisi d'aigües residuals en el camp de drogues d'abús.

Recurs d'imatge residus-clima index

Residus urbans i canvi climàtic

La periodista ambiental Maria Josep Picó imparteix una conferència de la Càtedra Reciplasa de l’UJI on destaca l’increment de les emissions de CO2 procedents de les deixalles fins a un 5%.

Recurs d'imatge contaminats-marins index

Investigadors de l’UJI desenvolupen una innovadora tècnica per a la detecció de contaminants en peixos i mariscos

Investigadors de l'Institut Universitari de Plaguicides i Aigües (IUPA) han desenvolupat una innovadora tècnica per a la detecció i quantificació de contaminants en mostres alimentàries, principalment d'origen marí.

Recurs d'imatge catedra-reciplasa index

Jornada Càtedra Reciplasa de l'UJI

La Càtedra Reciplasa de l’UJI exposa en una jornada divulgativa la investigació en els camps dels residus i les aigües residuals

Recurs d'imatge investigacio-reciplasa index

Investigació Càtedra Reciplasa

Personal de la Càtedra Reciplasa de l’UJI explica els resultats i la influència de les investigacions sobre aigües residuals i residus sòlids urbans.

Informació proporcionada per: Institut Universitari de Plaguicides i Aigües