Presentació - El COREM i les escoles Michelet - Recurses - Inventari - Afegir Recurses - Links - Linies d'investigació - Publicacions
Durant els 28 anys de funcionament del COREM, les línies d'investigació van anar modificant-se a mesura que la teoria de situacions didàctiques s'anava desenvolupant.
En un primer moment, les investigacions en enginyeria didàctica sobre situacions d'ús didàctic (vinculades als temes matematicos de la seccion precedent), han permès l'elaboració de processos d'ensenyament relatius a les nocions fonamentals del currículum de l'escola primària i han conduït a l'explicitación de conceptes tan importants com els de situació fonamental, de variable didàctica o de mitjà.
Més tard, en interacció amb les investigacions en enginyeria didàctica sobre nous temes, es desenvolupe un segon eix: l'estudi més general de situacions didàctiques en matemàtiques, donant lloc a nous conceptes teòrics com els d'obstacle didàctic, de contracte didàctic, d'institucionalització, de memòria didàctica, de transposició didàctica, o d'estructuració del mitjà didàctic, etc