"En clave de Ortifus" (Ricardo Macián, 2015)

12/12/2016 | LABCOM

En clau d'Ortifus és un curtmetratge documental que mostra la labor com viñetista d'actualitat d'Antonio Ortiz i de la seua intervenció en el món faller com a dissenyador i guionista del monument en 2014 per a la Falla Na Jordana, just quan es compleixen 14 anys des de la seua última obra en aquest àmbit.

Aquest projecte de la productora Xerea Films, dirigit per Ricardo Macián, col·laborador habitual del Màster Universitari en Noves Tendències i Processos de la Innovació en Comunicació de la UJI ha comptat amb el suport del Laboratori de Comunicació de la Universitat Jaume I, a més d'ajudes a la producció cinematogràfica del Ministeri de Cultura i de Cultural Arts-Generalitat Valenciana, així com diverses entitats públiques i privades a través d'un projecte de micromecenazgo.

El director del curt, Ricardo Macián, és autor de llargmetratges documentals com Els ulls d'Ariana (2007) i Terra sense mal(2011). Ací dirigeix aquesta aventura barreja de realitat i animació, al costat de la productora Xerea Films, responsables del reeixit documental Falles 37. ‘L'art en guerra' que, dirigit per Óscar Martín i narrat per José Sagristà, que va ser preseleccionat per als Premis Goya 2014.

La Filmoteca de València preestrena el documental En Clau d'Ortifus el dimecres 4 de març de 2015 a les 12:30 hores, en un acte que comptarà amb la presència del director Ricardo Macián i amb la del propi artista dibuixant del periòdic Levante-EMV Antonio Ortiz ‘Ortifus', els qui respondran a les preguntes dels assistents.

Informació proporcionada per: Laboratori de Comunicació