La UJI serà seu a Castelló per primera vegada del festival de curtmetratges ‘El dia més curt’ el proper 21 de desembre

18/12/2017 | LABCOM

El festival de curtmetratges El dia més curt [ED+C] arriba a Castelló per primera vegada dijous que ve dia 21 de desembre de 2017, dia del solstici d'hivern. Es tracta d'un festival poc convencional que es desenvolupa a partir de trobades autogestionades i oberts al públic a nivell internacional que tenen com a eix la projecció i difusió de curtmetratges i que explica ja amb cinc edicions.

La trobada en la UJI ha estat organitzat per alumnes de Comunicació Audiovisual amb la col·laboració del LabCom i se centrarà en la projecció de curtmetratges i el col·loqui amb alguns membres de les produccions. Entre els curtmetratges projectats es podrà veure Un lugar, dirigit per Iván Fernández de Còrdova i coproduït pel LabCom que ha estat preseleccionat per als Premis Goya 2018 i compta amb més de trenta premis a nivell internacional.

En 2016, en un sol dia es van realitzar 346 projeccions en tot el país amb uns 30.000 espectadors, un 300% més que en 2015. Totes les províncies espanyoles es van sumar l'any passat a aquesta iniciativa durant el seu quart lliurament, la més internacional, en la qual el curtmetratge espanyol, gràcies a l'Institut Cervantes es va veure per tot el món, amb participants que van crear les seves mostres des de països com Mèxic, Estats Units, Nicaragua, Perú, Brasil, Uruguai, Regne Unit, Luxemburg, França, Itàlia, República Txeca, Suècia, Austràlia, Filipines i Tailàndia.

Informació proporcionada per: Laboratori de Comunicació