El LABCOM de l’UJI signa un conveni per col·laborar en la producció d'un documental sobre els bombardejos nazis al Maestrat

12/09/2016 | LABCOM

Equipo de producción Suica Films

El Laboratori de Ciències de la Comunicació (LABCOM) de la Universitat Jaume I de Castelló ha signat un conveni de cooperació educativa amb la productora valenciana SUICAfilms per col·laborar en la producció del documental «Experiment Stuka». Rafa Molés, codirector del documental al costat de Pepe Andreu, és també professor del Departament de Ciències de la Comunicació de l’UJI.

El film, que actualment es troba en fase de preproducció, explicarà la història del bombardeig de la Legió Còndor de l'Alemanya nazi sobre Benassal, Ares, Vilar de Canes i Albocàsser al maig de 1938, en el qual van morir 38 persones i que, fins ara, era un episodi desconegut de la història. El documental reconstrueix aquest Guernika castellonenc a partir de la recuperació del material gràfic que es guarda a Alemanya i els testimoniatges dels supervivents i els familiars de les víctimes.

Mitjançant el conveni de col·laboració, tres estudiants del Grau en Comunicació Audiovisual podran participar en la producció i postproducció del documental. Després de l'estrena, s'organitzaran xarrades en l’UJI amb l'equip de la pel·lícula per compartir l'experiència.

No és la primera vegada que l’UJI participa en un projecte de SUICAfilms. El LABCOM també va participar en el seu anterior projecte Five days to dance, un documental sobre el potencial de la dansa en l'educació, que ha tingut una àmplia repercussió en festivals internacionals i ha recollit premis com ara el Premi Canal+ del Festival Internacional de Cinema Documental i Mercat de Guia d'Isora.

Tràiler del documental: https://vimeo.com/103604860

Informació proporcionada per: Laboratori de Comunicació