UJI

Lliurament de el Premi per la Pau a Fatuma Ahmed en l'acte "Premis Ciutat de Castelló"

El dia 3 de setembre de 2020 va tenir lloc l'esdeveniment de lliurament de el Premi per la Pau a Fatuma Ahmed en l'acte "Premis Ciutat de Castelló" al Menador Espai Cultural de Castelló de la Plana

Última modificació: 30/09/2020 | Font: cufp

El dia 3 de setembre es va celebrar l'acte de lliurament dels “Premis Ciutat de Castelló 2020”, un esdeveniment coordinat per la Regidoria de Cultura. Aquest acte va tenir lloc en el Menador Espai Cultural de Castelló de la Plana i finalment es va poder dur a terme, ja que estava previst per a el mes d'abril passat, però no es va poder celebrar a causa de la situació d'emergència sanitària.

L'esdeveniment “Premis Ciutat de Castelló 2020” té com a objectiu donar visibilitat a l'activitat dels professionals i creadors del món de l'art, la investigació i la ciència i de reconèixer les seues tasques i obres. Per tant, les categories concursants d'aquesta edició han sigut arts plàstiques, teatre, humanitats, ciències experimentals i tecnologia, per la pau i els premis de literatura infantil il·lustrada ‘Tombatossals', i a l'excel·lència musical ‘Guitarrista Manuel Babiloni, entre les quals es va repartir la suma de 22.000 euros.

Un dels moments mes emotius de l'esdeveniment, va ser quan l'activista i professora del Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflicte i Desenvolupament, la qual es va formar en la Càtedra UNESCO de Filosofia per a la Pau de la Universitat Jaume I, Fatuma Ahmed, va arreplegar el Premi per la Pau, en reconeixement per la seua trajectòria personal demostrada durant anys en la lluita contra l'ablació genital femenina i a favor de l'apoderament de la dona. També destaca el seu treball en la United States International University de Nairobi i la seua docència en el Màster de la Pau de l'UJI, concretament a l'assignatura "Introduction to Peace and Culture Studies”.

Fatuma es presenta a si mateixa com a dona, negra, keniana, musulmana, activista i professora universitària a nivell internacional. Les seues àrees d'especialització són les relacions internacionals, la pau, els estudis sobre conflictes i desenvolupament, els estudis postcolonials, la seguretat i els estudis de gènere. Els seus interessos d'investigació inclouen el gènere i l'extremisme violent, la prevenció i la lluita contra l'extremisme violent, la dona i la guerra, l'educació per a la pau, la cultura de la pau, la transformació de conflictes i els models de consolidació de la pau indígenes, el desenvolupament social, el feminisme afro-islàmic, l'agència de la dona, la política, les eleccions, els acords de pau i la migració/desplaçaments en la Banya d'Àfrica, el gènere/protecció dels xiquets refugiats, la violència sexual i de gènere en temps de guerra i la violència contra la dona.

Ella ens dóna un altre punt de vista des de la qual contemplar el feminisme islàmic, el feminisme negre i el feminisme occidental. Una altra de les seues principals reivindicacions, ha sigut la lluita contra l'ablació femenina, comptant de primera mà, com es viu al seu país aquesta tradició i treballant perquè aquest costum siga cosa del passat i les noves generacions tinguen una altra visió.

Informació proporcionada per: Càtedra UNESCO de Filosofia per a la Pau