UJI

El Model Cooperatiu i l'Economia Circular Sostenible

Presentat per la dra. Mº Jesús Muñoz, Catedràtica d’Economia Financiera i Comptabilitat

Última modificació: 19/11/2020 | Font: cufp

Data: 23 de novembre 2020

Acte: Seminari Intercultural

Títol: «El Model Cooperatiu i l'Economia Circular Sostenible»

Hora: 14:30-16:30

Lloc: Sala d’Actes de l’Escola de Doctorat

Entitat: Càtedra UNESCO de Filosofia per a la Pau, UJI

Descripció:

En el pròxim Seminari Intercultural del Màster Univeristari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament titulat “El Model Cooperatiu i l’Economia Circular Sostenible” ens complau comptar amb la presència de María Jesús Muñoz Torres, Catedràtica d’Economia Financiera i Comptabilitat en el Departament de Finances i Comptabilitat de la Universitat Jaume I.

María Jesús és professora en l’àrea de Finances i Comptabilitat de la Universitat Jaume I: Doctora Enginyera Agrònoma; Analista Financera i coordinadora del grup d’investigació SoGRes (Sostenibilitat de les Organitzacions i Gestió de la Responsabilitat Social); coordinadora del MBA UJI i del Doctorat d’Estudis Internacionals en Pau, Conflictes i Desenvolupament de la UJI. Actualment, la seua investigació està centrada en Finances Sostenibles, integració i avaluació de la Responsabilitat Social Coporativa en les estratègies empresarials, inversió i gestió de carteres de fons d’inversió amb criteris de responsabilitat social, subsidis de capital i eficiència en termes de sostenibilitat de les empreses i avaluació del binomi resultats-riscos de manera integral.

En el Seminari Intercultural ens introduirà els conceptes d’economia cuicrular i cooperativisme. L’ economia circular és una manera d’entendre la societat i l’economia des d’una perspectiva més innovadora, en la qual, els productes han de ser reciclats, actulitzats i reparats. Així doncs, el desenvolupament de l’economia circular contribuiria a l’ús de recursos sostenibles, a reduir al mínim la producció de residus i a limitar el consum d’energia; impulsant així un consum molt més responsable, sostenible i eficient. Per a dur a terme l’objectiu de l’economia circular, la societat ha d’evolucionar cap a una forma de treball més cooperativa, ja que, sense cooperació no existeix el desenvolupament. El cooperativisme és un moviment social lligat a la sostenibilitat que té com a objectiu aconseguir que tant productors com consumidors obtinguen un major benefici. Les cooperatives treballen per al desenvolupament sostenible de la seua comunitat i gestionen programes de reducció, reutilització i reciclatge fomentant així, la responsabilitat social i ambiental.

En aquesta època de canvis, hem d’advocar per noves formes d’economia sostenible que afavorisquen el desenvolupament de societats més justes e igualitàries, concienciades per la cura del medi ambient, en definitiva treballar per una cultura de pau.

Informació proporcionada per: Càtedra UNESCO de Filosofia per a la Pau