UJI

25 Aniversari del Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament

Última modificació: 17/12/2019 | Font: cufp

Ens complau invitar-vos al 25 Aniversari del Màster de la Pau, el dijous 30 de gener de 2020.

Des de 1995 hem aconseguit crear una verdadera família de treballadors per la pau al voltant del Globus, amb qui hem compartit molts moments especials. Hem elegit el dia Escolar de la No-violència i la pau per a celebrar-ho.

La idea de l'aniversari és principalment la retrobada, un espai per a compartir les nostres vides, experiències i projectes, ampliar xarxes i continuar intercanviant coneixements. Mirar enrere, recordar els moments compartits, però també mirar endavant, considerar tantes coses que queden pendents, per a seguir creixent juntes.

La Jornada acadèmica serà el dijous 30 de gener de 2020, de 9 a 15 hores, comptarem amb un invitat estrella, el Dr. Johan Galtung, referent internacional en els estudis i investigació per la pau, i també amb un grup d'estudiants i professors per a recordar alguns d'eixos moments que han creat la nostra història comuna. Després, ho celebrarem totes juntes amb una típica paella. El dijous de vesprada, el divendres 31 i el cap de setmana, podem dedicar-ho a compartir i a realitzar un altre tipus d'activitats d'educació no formal, de caràcter lúdic i cultural, per a les que acceptem propostes.

Un desig de pau:

Per a celebrar el 25 aniversari del Màster en Estudis Internacionals de Pau, Conflicte i Desenvolupament, hem elegit la grua d'origami com a símbol de tants anys construint les paus. Darrere d'aquesta figura s'amaga una història que guarda una gran relació amb les cultures de pau i que volem compartir amb vosaltres.

L'origami és un art espiritual amb segles d'història basat a crear belles escultures de paper. Per a qui ho practica és un moment íntim en el qual entra en un procés mental que li aporta calma, paciència i li fa més conscient de la seua presència en l'univers. Afavoreix, a la vegada, l'expressivitat, l'alleujament emocional, l'atenció, l'autoconeixement i la relaxació.

Un dels símbols de pau més representatius amb relació a l'origami és la grua, millor coneguda al Japó com tsurus. Darrere de la simbologia s'amaga la història de Sadako Sasaki, una xiqueta que fou testimoni de la bomba atòmica en la seua ciutat natal, Hiroshima. A partir de la irradiació que li va produir la bomba fou diagnosticada de leucèmia. En l'hospital, la seua amiga Chizucho li va contar una història sobre grues tsurus: conta la llegenda que, si tens un desig i construeixes mil grues, els deus te'l concediran.

El desig de la xiqueta era curar-se, i també que acabara la guerra, pel que va començar a fer els famosos tsurus. Això no obstant, va morir abans d'acabar els mil. Sadako va deixar 644 grues de paper, però els seus amics de l'hospital van decidir acabar la seua labor, que es faria coneguda internacionalment com el símbol de la pau. Cada any, milers de xiquets i xiquetes de tot el món envien les seues grues fetes a mà per a continuar el missatge de pau.

Així, en aquesta celebració dels 25 anys del Màster hem reprès la grua per a seguir mantenint viu el desig de pau en el món.

Informació proporcionada per: Càtedra UNESCO de Filosofia per a la Pau