Acompanyament de l’estudiantat i feedback efectiu amb eines digitals per a l’avaluació continuada

25/01/2021 | Comissionat de la Rectora
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Dates: del 22 de febrer al 5 de març
Durada: 10 hores de treball personal, amb tutorització i retroacció en línia
Professorat: Aida Sanahuja i Lucía Sánchez-Tarazaga (Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura)
Lloc: Aula Virtual
Breu descripció dels objectius: La investigació educativa ha identificat la importància crucial del feedback (retroacció) i el seu caràcter de mediació per contribuir a l'aprenentatge de l’alumnat. Aquest curs pretén oferir estratègies per a donar feedback efectiu a l’aula universitària i eines digitals per potenciar aquesta competència docent. Està especialment dissenyat perquè el professorat puga reflexionar sobre les possibilitats del feedback i com integrar-ho en la seua assignatura.
Prèvia inscripció a la pàgina: http://inscripcio.uji.es/

Continguts:

  • L’avaluació a debat: avaluar per aprendre o avaluar per a qualificar?
  • Avaluació formativa: concepte, avantatges i possibilitats en l'educació superior. 
  • Estratègies per al bon feedback: perquè, qui, com, quan.
  • Eines digitals en la docència per donar feedback.
  • Experiències pràctiques de feedback a les aules universitàries.

Metodologia:

  • Curs de modalitat en línia:
    • Píndoles formatives i experiències pràctiques.
    • Lectures seleccionades.
    • Treball pràctic per a implementar-lo en la pròpia assignatura.
    • Acompanyament i tutorització.