Data d'inici: del 5 al 19 d'octubre.
Durada: 10 hores de treball personal, amb tutorització i retroacció en línia.
Professorat: Puri Andrés Cebrián (Centre d'Educació i Noves Tecnologies) i Jordi Adell (Dep. de Pedagogia i Centre d'Educació i Noves Tecnologies).
Lloc: Aula Virtual
Breu descripció dels objectius: Introduir als participants models alternatius d’avaluació didàctica en línia, d’acord amb una sèrie d’estratègies emergents d’ensenyament/aprenentatge actius.
Prèvia inscripció a la pàgina: http://inscripcio.uji.es/
Continguts:
- Funcions, tipus i modalitats d’avaluació didàctica.
- L’avaluació de l’aprenentatge col·laboratiu/cooperatiu.
- Com avaluar l’aprendre fent.
- L’avaluació de l’aprenentatge basat en tasques.
- Aprenentatge basat en el joc.
- Generació d'idees i creativitat.
- Altres formes d’ensenyament i avaluació.
Metodologia:
- Estudi del materials.
- Elecció per part de l’alumnat d’un model d'aprenentatge d’entre els proposats en la llista de continguts.
- Treball pràctic a través de l’aprenentatge actiu basat en la investigació autònoma d’una tècnica pedagògica del model triat.
- Tutorització entre iguals mitjançant fòrum de debat.
- Autoavaluació i avaluació d’iguals.