08/03/2018 | SCP

La Universitat Jaume I va celebrar el passat dijous 1 de març la I Jornada de Càtedres i Aules d'empresa, una trobada en la qual van participar representants institucionals i empresarials de les 19 càtedres i aules amb què compta la universitat castellonenca. En l'acte es va fer un balanç del Programa de Càtedres i Aules d'empresa durant els seus primers cinc anys; es va presentar la publicació Càtedres i Aules d'empresa de la Universitat Jaume I 2012-2017, i es va realitzar un reconeixement a les entitats externes col·laboradores en aquest programa.

El vicerector d'Economia i PAS, Miguel Ángel Moliner, va ser l'encarregat de fer el balanç d'un programa que es va iniciar l'any 2012 amb tres càtedres i una aula, i que l'any passat ja comptava amb 19 programes: tres càtedres institucionals, dotze càtedres d'empreses, tres aules d'empresa i una aula universitària. Una xifra que s'incrementarà d'ací a poc temps amb la constitució de dues càtedres i una aula noves. Moliner va destacar que el Programa de Càtedres i Aules d'Empresa va iniciar la seua trajectòria amb uns ingressos de 183.000 euros en el 2012 i que ha arribat als 533.000 en el 2017, quantitat que suposa que un de cada quatre euros que ingressa la universitat en concepte de mecenatge prové d'aquestes càtedres.

Per la seua banda, el rector de l'UJI, Vicent Climent, va mostrar la seua satisfacció per l'evolució que ha tingut aquest projecte comú, i va fer un reconeixement especial a les institucions, entitats i empreses que s'han involucrat en les diferents càtedres i aules «amb l'objectiu d'impulsar la recerca, fomentar el talent i donar respostes als reptes de la societat». En aquest sentit, el rector va explicar que venim d'uns anys difícils, econòmicament i socialment, «i per això hem d'agrair especialment la implicació, la valentia i l'aposta que s'ha fet des del món de l'empresa i de les institucions públiques per aquest programa de càtedres».

Climent, també va agraïr el treball de tota la comunitat universitària, i va valorar que «les càtedres i aules d'empresa permeten el finançament de projectes específics, projectes que tenen una incidència molt evident i directa en la resolució de problemes i en la satisfacció d'expectatives de la societat del nostre entorn: l'estalvi energètic, la seguretat ciutadana, l'esport, la gestió dels residus, la gestió dels recursos hídrics, aspectes específics de la salut o de la cultura...». Per a finalitzar, va animar a tots els implicats en aquest projecte a continuar treballant «per fer progressar la nostra societat i fer créixer el nostre territori sobre els fonaments d'uns valors compartits».

Les entitats que van rebre el reconeixement de l’UJI en aquest acte van ser: l’Ajuntament de Castelló, l’Ajuntament de Vila-real, l’Ajuntament d’Onda, ASCER, BP, Diputació de Castelló, EuroCop, Facsa, Fundación Dávalos-Fletcher, Generalitat Valenciana, GMI, Medtronic, Reciplasa, Torrecid y Villarreal C.F.