UJI

Càtedra Diputació de Centres Històrics i Itineraris Culturals de Castelló

Última modificació: 01/08/2017 | Font: SCP

Aquesta Cátedra sorgeix d'un conveni entre la Universitat Jaume I i la Diputació Provincial de Castelló a l'any 2016, després d'haver iniciat les seues investigacions i activitats com a Aula d'empresa un any abans, i té com a objectius el foment de la docència, investigació i difusió del coneixement i la innovació en l'estudi de centres històrics de la província de Castelló des de la perspectiva patrimonial, social i sostenible.

Pretén oferir a la societat un bon nombre d'estudiants formats que analitzin, estudiïn i desenvolupin treballs d'assessorament i recerca en els municipis de la província de Castelló, així com ser un mitjà pel qual col·laborar i investigar en la problemàtica a la qual nombrosos centres històrics de la província s'enfronten des de la perspectiva patrimonial, social i sostenible.

Activitats

La recerca que es desenvolupa des de l'Aula es basa en el desenvolupament de Projectes Finals de Màster i de Tesis Doctorals en l'àmbit anteriorment descrit. En l'àmbit de l'assessorament, aquest abasta aspectes de conservació patrimonial (plans especials, registres, catalogacions, inventariats, estudis de viabilitat, patològics, de conservació i manteniment) desenvolupats per alumnes d'últim curs del Grau d'Arquitectura Tècnica mitjançant el desenvolupament d'unes estades en pràctiques en la pròpia Diputació o en els Municipis que així els sol·licitin. També es promouen activitats formatives i culturals orientades a la posada en valor i recerca sobre els centres històrics.

Quantia anual

40.000 euros

Direcció de la Càtedra

Juan A. García Esparza
Dep d'Enginyeria Mecànica i Construcció de l'UJI
juan.garcia@uji.es

Càtedra Diputació de Centres Històrics i Itineraris Culturals de Castelló
Departament d'Enginyeria Mecànica i Construcció
Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals
Universitat Jaume I
Av. de Vicent Sos Baynat s/n
12071 · Castelló de la Plana, Castelló, Espanya

Entitat Patrocinadora

Diputació de Castelló

Al llarg dels seus dos segles d'història esta institució provincial ha impulsat centenars de projectes que han transformat la província, com els nous accessos i l’ampliació del port o el desenvolupament del projecte Castelló Cultural, la CV-10 o el passeig marítim de Peníscola, entre d'altres.  El conveni signat forma part d'un pla d'acció de la Diputació de Castelló dirigit a la recuperació i posada en valor del patrimoni històric i cultural dels municipis com a aposta per posicionar la singularitat castellonenca en cadascuna de les seves expressions artístiques i patrimonials. Actualment està presidida per Javier Moliner Gargallo.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions