Seminari «Enfocament de Cicle de Vida: quantificació dels impactes ambientals​​​​​​​»

06/05/2026 | SCP
Compartir

Compartir

Linkedin
BlueSky
Facebook
Mastodon
Whatsapp
Gmail
Imprimir
Data: 7 de maig de 2026
Esdeveniment: Seminari
Títol: «Enfocament de Cicle de Vida: quantificació dels impactes ambientals»
Lloc: Aula TD1203, Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de la Universitat Jaume I
Hora: De 15:00h a 16:00h
Entitat: Càtedra BP de Medi Ambient Industrial
Ponent: Teresa Ros, Investigadora de l'Àrea de Sostenibilitat en l'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC)
 

En un entorn global on la transparència ambiental és una exigència regulatòria i de mercat, l’Anàlisi de Cicle de Vida (ACV) s’ha consolidat com la metodologia científica de referència per a avaluar la sostenibilitat de forma objectiva. Este seminari oferix una immersió en l’enfocament de cicle de vida, una perspectiva que permet transcendir l’anàlisi del procés productiu per a quantificar els impactes ambientals d’un producte en totes les seues etapes: des de l’extracció de matèries primeres fins al seu fi de vida, passant per la fabricació, distribució i ús.

L’objectiu de la sessió és mostrar com este enfocament actua com una eina estratègica per a identificar «punts calents» ambientals i evitar el desplaçament de càrregues entre distintes etapes de la cadena de valor. Al llarg del seminari, s’abordarà el què és, per a què servix, les claus per a una correcta interpretació dels resultats i la seua aplicació pràctica en l’ecodisseny i la presa de decisions empresarials.

La ponent Teresa Ros és llicenciada en Ciències Ambientals i doctora en Tecnologies Industrials i Materials, amb una àmplia experiència en sostenibilitat, Anàlisi de Cicle de Vida, ecodisseny i economia circular. Ha participat en més de 150 projectes, és autora de llibres i publicacions científiques, membre de comitès tècnics de normalització i formadora en anàlisi ambiental i sostenibilitat.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions