L'Aula IbizaPreservation de Criminalitat Blava desenvoluparà el projecte MarPITIUS-25, una iniciativa interdisciplinària que cerca diagnosticar l'impacte acumulatiu dels abocaments de dessaladores, EDAR i altres contaminants sobre les aigües costaneres d'Eivissa, des d'una perspectiva científica, jurídica i ecològica.
En aquest últim camp la Universitat Jaume I ja treballa a través del grup d'investigació Centre d'Investigació en Dret Penal, Criminologia i Intel·ligència amb resultats molt positius publicats en Open Research Europe.
L'Aula comptarà comptarà amb la col·laboració activa d'altres entitats
L'estudi tindrà un treball de camp (campanya oceanogràfica) que es durà a terme al juny de 2025, a més inclou anàlisi de contaminants i un enfocament normatiu que interpreta els danys ambientals des de la justícia ecològica.