Acte de presentació de resultats de la campanya #SomUJIcontraCOVID

25/09/2020 | SCP

fotogrup  nbsp; nbsp;nbsp;  nbsp; nbsp;nbsp; nbsp;nbsp; nbsp;nbsp; nbsp;nbsp; nbsp;nbsp; nbsp;nbsp; nbsp;nbsp; nbsp;nbsp; nbsp;nbsp; nbsp;nbsp; nbsp;nbsp; nbsp;nbsp; nbsp;nbsp; nbsp;nbsp; nbsp;nbsp; nbsp;nbsp; nbsp;nbsp; nbsp;nbsp; nbsp;nbsp; nbsp;nbsp; nbsp;

Imatge Interactiva: passa el ratolí per damunt de cada persona per a obtenir informació addicional.

D'esquerra a dreta i de dalt a baix:

Carlos Muñoz. Becsa - Jose Maria Arquimbau. AlumniSAUJIGloria Serra. Fundació Universitat Jaume I - Empresa - Jorge Cubero. GimeconsJavier Portales. PamesaJosé Claramonte. FacsaJosé Beas. Macer

Rosa de Llanos. Directora del projecte de quiròfans segursSoraya Carrión. IneosSantiago Sanz. SacmiJoaquín Martín. CaixabankDavid Ripollés. CaixabankEva Andrés . BP Oil EspañaJavier Gasch. TorrecidLledó Climent. Facsa

Antonio Llueca. Director del projecte de quiròfans segursInmaculada Rodríguez. Vicerectora d'Estudiantat i Compromís SocialJesús Lancis. Vicerector d'Investigació i TransferènciaEva Alcón. Rectora Universitat Jaume IModesto Fabra. Vicerector de Planificació, Coordinació i ComunicacióCarlos Cabrera. Consell SocialRafael Benavent. Modernas Iniciativas EmpresarialesFlorenci González. Director del projecte fàrmac antiviralJavier Grandio. Consell Social

L’UJI finalitza amb èxit la campanya #SomUJIcontraCOVID amb 73.200 euros recaptats

La Universitat Jaume I ha presentat el resultat de la campanya extraordinària de captació de fons contra la COVID-19, la primera campanya de micromecenatge impulsada per la institució, que ha finalitzat amb èxit i una recaptació de 73.200 euros que ha estat possible gràcies a la solidaritat de 425 donacions de particulars i 15 entitats.

En concret, el 45% dels fons recaptats (32.600 euros) han sigut de donacions particulars, amb una mitjana de 150 euros, mentre que el 55% (40.600 euros) han sigut aportacions d’un total de vuit entitats mecenes, cinc entitats col·laboradores i altres empreses i institucions que s’han sumat a la campanya durant els últims mesos. També cal destacar que el 34% de les donacions han sigut realitzades per la comunitat universitària de l’UJI, i el 66% restant per entitats i persones externes.

L’objectiu d’aquesta iniciativa, que portava per lema «Som UJI contra la COVID-19. Tu també hi sumes. Fes-te’n donant», ha estat la de recaptar fons per pal·liar els efectes tant econòmics com sanitaris que està provocant la pandèmia de la COVID-19 en la comunitat universitària i la societat. Per aquest motiu, es finançaran els tres projectes previstos inicialment. D’una banda, s’han destinat 30.000 euros al Fons de Beques Post-COVID-19 per ajudar l’estudiantat més vulnerable amb problemes econòmics originats per la crisi sanitària per a continuar amb els seus estudis durant aquest curs 2020-2021. D’altra banda, en l’àmbit científic, es finançarà amb 37.210 euros una investigació per al desenvolupament d’un fàrmac antiviral contra la COVID-19, un projecte coordinat pel responsable del grup de Química Orgànica i Mèdica, Florenci González; i amb 5.990 euros, l’estudi que té com a objectiu analitzar i reduir els riscos de contagi de la COVID-19 als quiròfans hospitalaris, coordinat pels investigadors de la Unitat Predepartamental de Medicina Antoni Llueca i Rosa de Llanos, i que compta amb la col·laboració de l’Hospital General Universitari de Castelló.

En l’acte de presentació dels resultats, la rectora de l’UJI, Eva Alcón ha agraït la «resposta exemplar» tant de la comunitat universitària i persones donants com de les entitats mecenes i col·laboradores, empreses i institucions que s’han sumat amb les seues donacions a la campanya. «Aquesta solidaritat permetrà que molts estudiants i estudiantes puguen continuar el seus estudis universitaris i que es puguen desenvolupar eines preventives, diagnòstiques i terapèutiques per millorar la resposta de salut pública davant la pandèmia», ha afirmat la rectora de l’UJI, qui ha subratllat que aquesta generositat per a garantir la continuïtat dels estudis universitaris de l’alumnat més vulnerable i donar suport a la recerca davant la pandèmia «és la millor resposta a la pitjor crisi de l’últim segle».

Les empreses mecenes en aquesta campanya han sigut Fundació la Caixa/CaixaBank, BP, BECSA, Torrecid, FACSA, SACMI IBÉRICA, Modernas Iniciativas Empresariales i Caixalmassora i també hi han participat com a empreses col·laboradores PAMESA, Ineos Composites Hispania, UBE, Macer i Gimecons Construcciones y Contratas.

En l’acte també han participat el vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació, Modesto Fabra; la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez; el vicerector d’Investigació i Transferència, Jesús Lancis; el professor de Química Orgànica de l’UJI i director del grup de recerca Química Orgànica i Mèdica de l’UJI, Florenci González, i el professor de la Unitat Predepartamental de Medicina de l’UJI i coordinador del grup d’investigació de la unitat de referència de Cirurgia Oncologia Abdominopèlvica de l’Hospital General Universitari de Castelló, Antoni Llueca.

Vídeo de la presentació (YouTube)