16/07/2021 | SCP

El Programa de Mecenatge i Patrocini de la Universitat Jaume I és un projecte amb l'objectiu d'enfortir les relacions amb persones, empreses i institucions per a aconseguir que s'impliquen i col·laboren en el desenvolupament d'activitats i projectes universitaris, els quals contribuiran al desenvolupament socioeconòmic de la nostra societat.

El Programa es va posar en marxa l'any 2000, i és el més antic de les universitats públiques espanyoles. Durant aquests anys nombroses entitats han format part d'una de les tres categories del programa fent donacions o aportacions de mecenatge i patrocini a l'UJI: Entitat Col·laboradora (aportacions inferiors a 6.000 € anuals); Entitat Patrocinadora (aportacions superiors a 6.000 € anuals); i Patrocinador Estratègic (aportacions superiors a 60.000 € anuals).

El Programa estructura el portafolis de projectes patrocinables en quatre àrees de col·laboració:

1. Àrea de suport a l'estudiantat
2. Àrea de suport a la docència i la recerca
3. Àrea de suport al patrimoni
4. Àrea de suport a la cultura i desenvolupament social

Un dels projectes patrocinables més destacats són les Càtedres i Aules d'Empresa. El projecte es va posar en marxa a finals de l'any 2012 i actualment l'UJI té 27 càtedres i aules d'empresa, que desenvolupen nombroses activitats formatives, investigadores i divulgatives que beneficien l'estudiantat, la comunitat universitària i la societat en general.