La Universitat Jaume I, des dels seus inicis i més en l'actualitat amb la pandèmia en què les nostres societats estan immerses, té com un dels seus principals pilars el compromís social. De fet, en el seu Pla d'Acció de Govern 2019-2022, l'UJI recull "el seu compromís amb la responsabilitat social". És més, tal com assenyala aquest document, "el compromís social ha d'estar integrat en tota l'organització i hem de portar-lo a la pràctica en cadascuna de les seues actuacions. Per ser més que la suma de les parts, l'UJI treballarà per impulsar la convivència i fomentar el respecte cap a la diversitat i el desenvolupament dels valors recollits en el seu model educatiu, especialment els referits a la solidaritat, la diversitat, la sostenibilitat, la responsabilitat social i l'equitat de gènere".

En la situació actual, tan extraordinària i desconeguda per a la nostra societat, l'UJI es veu obligada a destacar i fer prevaler les accions i projectes que contribueixen a donar forma i a enriquir l'activitat solidària de la nostra universitat i, en concret, del Vicerectorat d'Estudiantat i Compromís Social.

Hem de tindre en compte que la pandèmia ha minvat els recursos de multitud de persones que es veuen impossibilitades a accedir a les qüestions més bàsiques. Malgrat els esforços de les administracions, associacions, ONGD i diferents agents socials no és possible cobrir les necessitats d'aliment de totes les persones que s'han quedat sense ingressos.

És per aquest motiu pel qual demanem la col·laboració de tota la comunitat universitària en l'actual “Campanya de donació virtual d'aliments” dirigida al Banc d’Aliments de Castelló amb la col·laboració de Foodration4all i de Consum. A més, com a membre d'una comunitat en la qual es preval la formació i el desenvolupament integral de la persona, esperem que pugues contribuir amb la teua donació a pal·liar les desigualtats i a fomentar la dignitat de les persones més desfavorides.

Cartell campanya donació aliments

Donació d'aliments i Objectius de Desenvolupament Sostenible

La declaració de Nacions Unides de l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible és un dels acords globals més ambiciosos i transcendentals en la història recent. Els seus 17 objectius busquen incidir en la disminució i erradicació de la pobresa, la fam o les desigualtats, en l'impuls d'un desenvolupament econòmic, social i mediambiental sostenible, o en la preservació de la biodiversitat i cultura, entre altres coses.
Les universitats, com a institucions amb un marcat compromís social, estan cridades a exercir un paper fonamental en l'assoliment dels ODS, contribuint en àrees tan importants com l'aprenentatge i l'ensenyament, la investigació, la governança institucional, les polítiques de gestió i extensió universitària, i el lideratge social.

D'aquesta manera, la implicació de la Universitat Jaume I en una campanya de donació d'aliments contribuirà a la consecució a la nostra societat de l'ODS que es corresponen a les persones i amb la prosperitat:

• 2. Fam zero, perquè participarem d'una distribució equitativa d'aliments.
  • 3. Salut i benestar, perquè amb la donació d'aliments es contribueix a posar fi a qualsevol manera de malnutrició i a les conseqüències que té per a la salut de les persones la mancança d'aliments.
  • 10. Reducció de les desigualtats, perquè contribuirem a mitigar les restriccions que pot patir una persona sense recursos per a obtenir una alimentació adequada que li pot impedir desenvolupar-se en condicions d'igualtat en enfront d'altres.

Salud i Benestar   Reducció desigualtats