27/11/2020 | SCP

#GivingTuesday és un moviment global que vol incentivar i multiplicar les bones accions de les persones. L’objectiu és dedicar un dia a tot el món, aquest any el 1 de desembre, a celebrar l’acció de donar.

L'UJI ens sumem al #Giving Tuesday 2020 "Un dia per a donar" amb la Campanya universitària de donació al Banc d'Aliments de Castelló, animant a la comunitat universitària perquè realitze donacions monetàries al Banc d'Aliments el dimarts 1 de desembre de 2020 per aconseguir que les famílies de la nostra província amb risc de pobresa i exclusió puguen accedir als aliments més bàsics.

La idea del #GivingTuesday va sorgir de l’ONG 92Y Street de Nova York, dedicada durant més de 100 anys a les obres socials, i de la Fundació de les Nacions Unides, que ha aportat la seva experiència en l’estratègia i la difusió de projectes solidaris.

L’any 2012 es crea als Estats Units el moviment #GivingTuesday (dimarts per donar) com a alternativa als dies previs, coneguts com a Black Friday i Cyber Monday, que promouen compres abans del Nadal. Durant la seva primera edició, milers d’organitzacions i persones es van unir per col·laborar en accions solidàries.

#GivingTuesday va arribar per primera vegada a Espanya en 2015, aconseguint un total de 405.000 € destinats a més de 260 projectes socials, i 982 persones van donar sang per primera vegada. El moviment va tenir una repercussió en mitjans molt elevada i va aconseguir ser trendic topic durant 5 hores. Any rere any, hem aconseguit millorar els resultats. El 2018, encara va ser millor! Es van recaptar 697.265 € destinats a més de 300 projectes socials. A més, #GivingTuesday va ser trending topic durant 11 h.

Flyer campanya Givingtuesday

Ens sumen a #Giving Tuesday