El Màster Universitari en Intervenció i Mediació Familiar està centrat en l’adquisició de coneixements, destreses i actituds que, mitjançant la utilització d’estratègies preventives i d’intervenció-mediació familiar basades en la recerca científica, promoguen els processos de desenvolupament de les persones al llarg de la vida en contextos familiars diversos, convencionals o no convencionals, en situacions de transició, estrès, vulnerabilitat, maltractament i/o risc.
Modalitat: presencial.
Membre de la Conferència Universitària per a l'Estudi de la Mediació i el Conflicte.
El Màster Universitari en Intervenció i Mediació Familiar està centrat en l’adquisició de coneixements, destreses i actituds que, mitjançant la utilització d’estratègies preventives i d’intervenció-mediació familiar basades en la recerca científica, promoguen els processos de desenvolupament de les persones al llarg de la vida en contextos familiars diversos, convencionals o no convencionals, en situacions de transició, estrès, vulnerabilitat, maltractament i/o risc.
Aquest és un màster centrat en l'adquisició de capacitats i destreses que promoguen els processos de desenvolupament al llarg de la vida en contextos familiars diversos, així com la utilització d'estratègies preventives i d'intervenció-mediació familiar en situacions convencionals, no convencionals, de necessitats especials i/o riscos psicosocials que conduïsquen a situacions de desprotecció dels menors i/o altres membres familiars.
El màster inclou una àmplia oferta de centres de pràctiques com ara jutjats de menors, jutjats de família, oficines d'atenció a la víctima, serveis socials, serveis especialitzats d'atenció a la família i a la infància, punts de trobada familiar, Servei Psicopedagògic d'Atenció al Menor (SPAM), Agències de Mediació per a la Integració (AMICS), La Caixa dels Colors, Creu Roja, instituts d'educació secundària, col·legis d'educació infantil i primària, Fundació Gizagune (Mediació) del País Basc, Escola de Teràpia Familiar (Servei de Psiquiatria, Barcelona). L'alumnat tindrà l'oportunitat de participar en les activitats del Laboratori de Família.
Aquest màster va dirigit a titulats i titulades (graus, llicenciatures i diplomatures) en Psicologia, Treball Social, Dret, Educació Social, Psicopedagogia, Pedagogia, Mestre o Mestra, Relacions Laborals i Desenvolupament de Recursos Humans, Sociologia, Antropologia, Medicina, Infermeria. També a altres titulats i titulades i professionals amb interès en especialitzar-se en intervenció i mediació familiar.
Consulteu les novetats del màster.
Més informació:
http://www.masterintervencionymediacionfamiliar.uji.es/?page_id=3
Reconeixements:
- Activitat científica declarada d'interès social per la Conselleria de Benestar Social de la Generalitat Valenciana.
- Seleccionat entre els 250 millors màsters impartits a Espanya en totes les especialitats científiques (rànquing elaborat pel periòdic El Mundo. Edició 2014).
- Premi a la Innovació Educativa pel Projecte de Millora Educativa “Intervenció Familiar: Creació de Relacions d'Ajuda” (Concedeix: Universitat Jaume I. Financia: Banco Santander. Curs 2013/14).
Aquest màster no és interuniversitari.
Ensenyament presencial
Duració: un any acadèmic (setembre 2018 / setembre 2019), amb possibilitat de realització en dos o més anys.
Calendari del curs 2018 / 2019 (Pendent d'actualització).
60 crèdits ECTS (European Credit Transfer System). Preu en el curs 2017/18: 42,97 €/crèdit.
En línia amb els descriptors de Dublín, el màster es proposa que els egressats siguen capaços d'integrar coneixements, afrontar la complexitat i formular judicis professionals adequats entorn de l'àmplia temàtica que abasta la intervenció i la mediació familiar; que tinguen capacitat per a aplicar els seus coneixements i habilitats en els contextos i problemàtiques actualment plantejats, així com en les noves realitats al fet que la família haurà de fer front; que siguen capaços de comunicar les seues conclusions i coneixements als potencials usuaris dels seus serveis, siguen aquestes institucions o individus; que estiguen en condicions d'enfrontar-se a la generació de coneixements a través de la investigació, particularment en el cas d'els qui es proposen desenvolupar una tesi de doctorat; i que adquirisquen els coneixements i habilitats que permeten seguir aprenent i aprofundint en tot el relacionat amb la intervenció i la mediació familiar.
El Màster Universitari en Intervenció i Mediació Familiar té dos orientacions, professional i investigadora.
Les sortides professionals són àmplies i diverses, tant des de la perspectiva de millora en l'acompliment de treball actual, com de generació de nous llocs de treball vinculats de forma específica a l'àmbit de la intervenció i mediació familiar. El Màster capacita per nombroses professions i / o àmbits laborals. Així, els titulats del Màster podran exercir les seves activitats en / com Serveis Socials especialitzats d'atenció a la família, punts de trobada familiar, Serveis de protecció de menors, Serveis de mesures judicials, Serveis d'atenció a la dona objecte de violència domèstica, Serveis d'Atenció a les Víctimes, Consultories de Mediació familiar, Serveis d'Atenció a l'Immigrant, Perit judicial, mediador familiar, Educador de centres de menors, Educador familiar, Educador en prevenció, Orientador familiar, Psicòleg escolar, tècnic d'atenció primerenca, Tècnic en discapacitat , Psicogerontólogo, Advocat de Família, jutges de Família, ....
Els perfils i formació prèvia que es consideren més adequats per a superar amb èxit el programa de Màster són: llicenciat/a, diplomat/a i graduat/a en Psicologia, Dret, Treball social, Graduat social, Educació social, Criminologia, Psicopedagogia, Pedagogia, Magisteri, Sociologia, Antropologia, Humanitats Medicina i Infermeria. No obstant això, el Màster està obert a altres perfils acadèmics i professionals, sempre que mostren interès, experiència prèvia o activitat professional vinculada amb els interessos formatius del màster.
El sistema d'admissió i els criteris de valoració de mèrits tindran en compte l'expedient acadèmic en la titulació de procedència i altres formacions que acredite, i l'experiència professional i investigadora dels aspirants. A més, els alumnes realitzaran una entrevista amb membres de la Comissió de Titulació en la qual tindran l'oportunitat de mostrar la seua motivació per a cursar el màster, la vinculació del màster amb la seua trajectòria acadèmica i professional i el grau en què el màster els pot ajudar per a complir el seu projecte de futur.
Els ítems que són objecte de valoració en la fase d'admissió són:
1) Expedient (50%)
2) Experiència professional (10%)
3) Experiència investigadora (10%)
4) Formació complementària (10%)
5) Carta de presentació (tindrà caràcter selectiu) (20%)
En l'admissió de l'alumnat amb títols a l'estranger i amb alumnes amb necessitats educatives s'actuarà tal com es disposa en el Reial decret 1393/2007.
Normativa de permanència
L’estudiantat ha de conèixer la normativa de permanència, d’aquesta destaquem:
- Matrícula en el Màster Universitari en Intervención y Mediación Familiar
L’estudiantat pot matricular-se en els estudis universitaris oficials que s’imparteixen a la Universitat Jaume I amb una dedicació a l’estudi a temps complet o a temps parcial, encara que el règim de dedicació ordinari de l’estudiantat de la Universitat Jaume I és a temps complet.
L’estudiantat de nou ingrés pot matricular-se, amb una dedicació a l’estudi a temps complet, entre 41 i el nombre de crèdits necessaris per a completar el pla d’estudis, o amb una dedicació a l’estudi a temps parcial, entre 6 i 40 crèdits.
En segon i posteriors cursos, temps complet i temps parcial, s’ha de matricular entre 12 i el nombre de crèdits necessaris per a completar el pla d’estudis, excepte en el cas que li quede un nombre inferior de crèdits per a finalitzar els estudis.
Es pot autoritzar la modificació del regim de dedicació als estudis durant el mateix curs acadèmic de matrícula a temps parcial a matrícula a temps complet.
- Permanència i Rendiment
Normativa de reconeixement i transferència de crèdits
El estudiantat ha de conèixer la Normativa sobre Reconeixement i Transferència de Crèdits en els Estudis Oficials de Grau i Màster en la Universitat Jaume I.
NOVETAT IMPORTANT (Preinscripcions Segona Fase): El dia 7 de setembre finatliza la segona fase de preinscripció i el dia 11 de setembre, el màster publicarà en el apartat de novetats de la web http://www.masterfamilia.uji.es/ el llistat d'alumnat admès i exclòs de la 2ª fase de preinscripció, ja que la presentació del màster és el dia 18 de setembre i considerem molt important que les persones tinguen constància del seu estat abans d'aquesta data, amb independència de la data oficial de publicació de dita llistada, el 16 d'Octubre. D'aquesta forma l'alumnat admès podrà incorporar-se amb normalitat el mateix dia 18 de setembre a la presentació del màster i a l'inici de les classes.
40 places
En el Màster Universitari en Intervenció i Mediació Familiar per la Universitat Jaume I es garantirà el desenvolupament per part dels estudiants de les competències bàsiques recollides en el RD1393/2007:
Aquestes competències bàsiques es concreten en les següents competències avaluables i exigibles per a obtenir el títol
COMPETÈNCIES GENÈRIQUES
COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES
PLA D'ESTUDIS DEL MÀSTER UNIVERSITARI EN INTERVENCIÓ I MEDIACIÓ FAMILIAR
Matèries obligatòries (25 crèdits ECTS)
Matèries optatives (15 crèdits ECTS)
Treball de Final de Màster (8 crèdits ECTS)
A més, s'ha d'escollir una de les següentes matèries:
Consulta l'oferta d'assignatures optatives de cada curs acadèmic en http://sia.uji.es.
Les guies docents de les assignatures poden consultar-se en el Sistema d'Informació Acadèmica (SIA), en el següent enllaç:
Assignatures obligatòries:
http://ujiapps.uji.es/sia/rest/publicacion/2017/estudio/42171?caracteres=fbasica
Assignatures optatives:
http://ujiapps.uji.es/sia/rest/publicacion/2017/estudio/42171?caracteres=optativas
Pràctiques externes i treball de final de màster:
http://ujiapps.uji.es/sia/rest/publicacion/2017/estudio/42171?caracteres=practicas
Les classes s'impartiran de dilluns a divendres per la vesprada, i alguns dissabtes pel matí.
L'horari efectiu de les sessions serà: de 17:00 a 19:00 i de 19:00 a 21:00, i els dissabtes de 09:30 a 13:30. Es consideraran les festivitats i els períodes de vacances a l'hora d'establir els horaris.
En el següent enllaç es pot consultar el calendari del curs 2017/2018 (.pdf)
En el següent enllaç es pot consultar la informació relacionada amb el programa de doctorat en Psicologia: http://ujiapps.uji.es/estudis/oferta/base/doctorat/actual/psicologia/
A més, des del màster es potència la formació complementària a realitzar durant el propi màster a través de:
Per a qualsevol consulta, dirigeixi's a masterfamilia@uji.es
MECANISMES DE COORDINACIÓ DOCENT
Òrgan màxim de gestió del màster. La comissió acadèmica és l’encarregada de proposar per a la seua posterior aprovació per Junta de Facultat qüestions relatives a l’admissió d’alumnes, el pla d’organització docent, el calendari acadèmic i horaris, l’organització de l’ensenyament, i de totes les normes necessàries per al bon funcionament del màster. Les seues funcions i el funcionament els regula la normativa de la Universitat.
Pel que fa a la docència, dos documents tracten de regular el funcionament del màster:
Quan en una mateixa matèria participa més d’un professor o professora, un d’ells actua de coordinador de la matèria, i s’incorpora a la comissió de coordinació docent del màster. En el cas de les pràctiques, de l’assignatura d’Iniciació a la Recerca i del TFM, atès el nombre tan ampli de professors que hi participen com a directors de recerca i/o tutors de pràctiques, s’ha fet necessari nomenar un coordinador o coordinadora de l’assignatura d’Iniciació a la Recerca i un coordinador o coordinadora de pràctiques, i elaborar normatives que regulen les funcions del professorat en aquestes matèries. El TFM el coordina la direcció del màster.
És l’òrgan delegat de la CT responsable d’afavorir el màxim de coordinació entre les matèries impartides en el màster. Està formada pel coordinador/a de cada assignatura.
Es reuneix almenys dues vegades a l’any, al principi i al final de curs.
Les Pràctiques Externes tenen un coordinador o una coordinadora, qui en col·laboració de la direcció del màster i la comissió de titulació organitza el desenvolupament de les estades en pràctiques: gestió de convenis, elaboració de la normativa del Pràcticum, oferta de places, adjudicació de places, presidir la comissió de defensa pública del TFM, etc. La normativa de les estades en pràctiques està accessible en l’aula virtual.
L’assignatura té un coordinador o una coordinadora, qui en col·laboració de la direcció del màster i la comissió de titulació, organitza el desenvolupament del treball d’Iniciació a la Recerca: elaboració de normativa, informació a l’alumnat, adjudicació de directors o directores de treball de recerca, coordinació del programa de doctorat, difondre les línies de recerca del professorat del màster, etc. La normativa d’Iniciació a la Recerca està accessible en l’aula virtual de l’assignatura.
Activitats d'ensenyament-aprenentatge
Les competències del màster en el seu conjunt es desenvolupen a partir d'un conjunt d'activitats formatives de diferent tipus que donen coherència als continguts i resultats d'aprenentatge previstos:
La metodologia d'ensenyament és activa. Se cerca promoure la participació de l'alumnat de forma contínua, sistemàtica i variada, promovent tant aprenentatges guiats com a aprenentatges autònoms. La participació en una matèria es pot realitzar tant abans, com durant o després de la sessió de classe presencial. Participar en una matèria és tota activitat que comporte aprendre els continguts propis d'aquesta matèria. Però solament se sap que un alumne està actiu quan proporciona senyals observables que està realitzant una activitat educativa. La metodologia d'ensenyament orienta les activitats, els aprenentatges i els processos d'avaluació.
L'encreuament entre les activitats formatives propostes i el moment en el qual tenen lloc proporciona el següent patró de participació de l'alumnat:
Proves d'avaluació
Totes les matèries que s'imparteixen en el Màster, a excepció de les Pràctiques externes, de la Iniciació a la investigació i del Treball de Final de Màster que tenen una organització pròpia, segueixen un mateix esquema d'avaluació:
Les proves d'avaluació contínua de l'aprenentatge contemplades com a pròpies del màster es distribueixen en tres moments durant cadascuna de les matèries:
Aquestes proves d'avaluació adquireixen diferents formats:
A) Activitats prèvies
B) Participació en classe
c) Realització de tasques complexes
A més de les quals proves d'avaluació que acabem de comentar, tant en les Pràctiques externes com en Iniciació a la investigació i en Treball de Final de Màster, per la seua especial consideració, es realitzen proves específiques d'avaluació:
1. Avaluació de les pràctiques externes. L'avaluació es realitzarà de forma conjunta pels tutors de la Universitat, els supervisors dels Centres i els alumnes, d'acord als següents criteris:
2. Avaluació de la Iniciació a la Investigació. Es tindrà en compte:
3. Avaluació del Treball Final de Màster: Elaboració autònoma i tutoritzada d'un text professional i/o científic (TFM). L'avaluació es farà conforme a la Normativa dels treballs final de màster de la Universitat Jaume I, i el seu posterior desenvolupament per part de la comissió de titulació:
Processos d'Avaluació del Màster:
El Màster Universitari en Intervenció i Mediació Familiar ofereix l´assignatura SBD012 Pràctiques Externes, que consisteix en l'estada en pràctiques en un centre extern a la Universitat durant 240 hores, distribuïdes segons necessitats/possibilitats del centre i de l´alumnat.
Per a saber més, és possible consultar els següents documents:
Per saber quins centres de pràctiques són, consultar el document "Centres de pràctiques."
Els tipus d'activitats que l'alumnat sol desenvolupar durant la seua estada en el Pràcticum, sota la supervisió de professionals experts i la coordinació del tutor/a de la Universitat, són:
La mobilitat en el Màster s'aplica a la realització de les pràctiques externes. Entenem que un alumne realitza les seues pràctiques en règim de mobilitat quan l'alumne ha de traslladar la seua residència durant la realització de les pràctiques a un altre lloc diferent al domicili habitual durant el màster o quan el centre de realització de les pràctiques està situat fora de la comunitat valenciana.
El màster des del seu inici està convocant beques de mobilitat per a facilitar que els alumnes que ho desitgen puguen realitzar les seues pràctiques en centres de reconegut prestigi. Aquests centres són seleccionats perquè són pioners o referències a nivell nacional en activitats professionals i de formació. En concret, els centres on actualment els alumnes poden realitzar les seues pràctiques en règim de mobilitat són:
- Fundació Gizagune. Es dedica la convivència en àmbit comunitari, participació ciutadana, àrea organitzacional, àrea escolar, àrea formativa i xarxes entre unes altres. L'enllaç a la pàgina web és el següent: http://www.fundaciongizagune.net/
- Escola de Teràpia de Família, Servei de Psiquiatria en l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona. Es dedica a l'observació, formació i implementació de la teràpia familiar. L'enllaç a la pàgina web és el següent: http://www.etfsantpau.com
De l'anàlisi de l'anterior es deriva la total adequació d'aquests centres, igual que la resta de centres de pràctiques, amb les competències generals del màster.
Fins a la data, 11 estudiants del màster han realitzat les seues pràctiques externes en aquestes entitats. Amb tots ells s'ha signat conveni de col·laboració en la realització de pràctiques, condició necessària perquè un alumne puga realitzar les seues pràctiques en una determinada entitat. Els convenis estan accessibles via Oficina d'Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP, http://www.uji.es/serveis/oipep/base/programes/pi/info-entitats/ )
El Màster també està obert a la proposta d'entitats de pràctiques realitzades per l'alumnat i per qualsevol entitat que desenvolupe la seua activitat en l'àmbit propi del Màster; prèvia a l'acceptació d'una entitat de pràctiques s'ha de signar el corresponent conveni de pràctiques.
L'alumnat que decidisca realitzar aquesta estada fora de la Comunitat Valenciana podrà optar a una beca de mobilitat pròpia del Màster.
Igualment, el Màster ha participat en la convocatòria del Ministeri d'ajudes a la mobilitat de l'estudiantat per a cursar crèdits fora de la comunitat en la qual està la universitat en la qual està matriculat (Castelló).
També es podrà formar part de qualsevol programa d'estada en pràctiques als quals està adherida la Universitat Jaume I.
Una altra modalitat de mobilitat i d'acolliment d'estudiants que s'està gestionant des de fa un temps és la que té lloc amb les Universitats amb les quals es comparteix criteris comuns de títol.
El Treball de Final de Màster (TFM) ha de suposar un exercici reflexiu i integrador que comporte aplicar coneixements, habilitats i actituds adquirits en les diferents matèries cursades. És per açò que és imprescindible que en el treball es demostre una adquisició de coneixements, habilitats i actituds concordes amb els objectius concrets de formació propis del màster. Les metes de les activitats en el TFM se situen en el nivell superior de la taxonomia de Bloom, com són integrar coneixements teòrics, procedimentals i actitudinals, comunicar-se de forma escrita i oral, proposar, argumentar i defensar punts de vista, anàlisi crítica, avaluació de procediments i programes.
El TFM consisteix en la realització d'una memòria escrita que tindrà la forma d'un text professional-científic en el que l'alumnat podrà demostrar el seu grau de maduresa i d'assimilació dels continguts estudiats en el títol. L'avaluació final del TFM es realitzarà mitjançant una defensa pública davant una comissió de professorat del màster. Així en el TFM els mecanismes de comunicació i d'avaluació externa adquireixen especial rellevància.
D'aquesta manera es pretén fomentar la transferència dels coneixements teòric-pràctics impartits en el màster a propostes d'intervenció professional i recerca amb la finalitat de desenvolupar en l'estudiant competències relacionades amb l'adaptació de coneixements a l'àmbit d'intervenció professional, desenvolupament i disseny de propostes i reflexió critica sobre les diferents àrees en intervenció social i familiar.
Els TFM podran ser un treball d'aplicació professional o una investigació de caràcter teòric o empíric en l'àmbit de la intervenció i la mediació familiar.
El TFM ha de representar una aportació original en l'àmbit de la intervenció professional/ recerca amb caràcter científic-professional i hauria de tenir una significació i rellevància social (impacte social) en una problemàtica o temàtica que requerisca ser atesa.
Iniciació a la Recerca
Guia docent Iniciació a la Recerca
Nom | Departament | Categoria |
---|---|---|
Agost Felip, María Raquel | Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | Professora Titular d'Universitat |
Alcañiz Moscardó, Mercedes | Dep. de Filosofia i Sociologia | Professora Titular d'Universitat |
Alfageme Chao, Alfredo | Dep. de Filosofia i Sociologia | Professor Titular d'Universitat |
Bono García de la Galana, Ester | Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | Professora Associada Laboral |
Caballero Valentín, Sara |
Empresa: Instituto de Resolución de Conflictos Butts and Associates (Madrd)
Categoria: Abogada mediadora familiar
Adreça de correu electrònic: scaballe@uji.es
Breu currículum: Sara Caballero Valentín es Abogada desde el año 2000 y Mediadora en ejercicio desde el año 2005. Inicia su carrera profesional como abogada de familia en el Despacho Caballero y Valentín Abogados y como mediadora con AMIFAM en el Centro de Mediación e Intervención Familiar de Cuenca. Continúa su actividad como asesora jurídica y mediadora familiar con APROME en el Punto de Encuentro Familiar I del Ayuntamiento Madrid, en el Servicio de Mediación Familiar de Fuenlabrada, y en el Centro de Apoyo a las Familias 7 (CAF 7) del Ayuntamiento de Madrid donde ha sido Coordinadora del Programa de Mediación familiar y Coordinadora del Programa de Mediación Intrajudicial del CAF 7 en colaboración con los Juzgados de Familia de Madrid.
Desde el año 2010 empieza a compartir su experiencia práctica de la mediación con la docencia en este campo formándose con Thelma Butts.
En la actualidad Sara Caballero ejerce como mediadora familiar en el ámbito privado, y es experta en mediación en ruptura de pareja.
Como docente hoy es Coordinadora y docente del módulo de mediación del Máster de Intervención y Mediación Familiar de la Universidad Jaume I de Castellón, forma parte del elenco del profesorado de mediación y ha impartido clases en el Colegio de Abogados de Madrid, Colegio de Abogados de Valencia, Colegio de Arquitectos de Madrid, Colegio de Administradores de fincas de Valencia, es coach de los cursos de mediación civil y mercantil impartidos por Butts Associates International Conflict Management and Dispute Resolution a los Colegios profesionales de Notarios y Cámaras de Comercio de Madrid y otras provincias. Y ha sido profesora en el Máster de Mediación de la Universidad de Huelva y en el Programa de Formación a Secretarios Judiciales organizado por el Ministerio de Justicia de España, en diversas provincias de España en el año 2011.
|
Professorat extern Màsters |
Carrero Planes, Virginia Elena | Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | Professora Titular d'Universitat |
Conde-Pumpido García, José Luis |
Empresa: Juzgado de Familia de Castellón
Càrrec: Juez
Adreça de correu electrònic: condepum@uji.es
|
Professorat extern Màsters |
Cordero Cutillas, Iciar | Dep. de Dret Privat | Professora Titular d'Universitat |
Cuervo Gómez, Keren | Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | Professora Contractada Doctora |
Fuertes Martínez, Francisco |
Doctor: Sí
Categoria: Jubilado UJI
Adreça de correu electrònic: fuertes@uji.es
Breu currículum: Formación académica:
Licenciatura en Psicología. U. Complutense, Madrid. Junio, 1976
Doctorado Psicología. U. Autónoma de Barcelona. Nov., 1983. Premio Extraordinario
Director de Tesis: Prof. Dr. Cándido Genovard Roselló
Experiencia académica:
TU Jubilado; 37 años de docencia universitaria: Psicología de las Organizaciones, Psicología Social.
Líneas de investigación:
Análisis, Diagnóstico y Rediseño de Puestos: Fundamentos, técnicas y aplicaciones metodológicas.
Las Organizaciones como instrumentos de poder
Burocracia y Comportamiento Organizacional: Teorías Implícitas.
Poder y cultura/comunicación
La herencia cultural del pensamiento organizacional.
El lado oscuro de los grupos.
La violencia institucional indefinidamente impune/premiada.
Violencia y sistemas de incentivos.
Incidentes Críticos como metodología cualitativa.
II.CC. desencadenantes de la violencia psicosocial.
II.CC. Comunicación intercultural.
II.CC. en el consumo de drogas legales.
Resultados relevantes:
Fuertes, F. (2003a). Algunas hipótesis sobre el mobbing y la calidad de vida laboral en la administración de justicia. En J. L. González (Coord.), Curso de mobbing o acoso psicológico en el trabajo (35-40). Valencia: STAPV-Intersindical Valenciana.
Fuertes, F. (2003b). Elementos y dinámica psicosocial del mobbing institucional: Cómo prevenirlo y neutralizarlo. En H. M. Avilés (coord.), Riesgos psicosociales en la enseñanza (VIII:1-20). Valladolid: Cuadernos STEs-Intersindical. [ISBN 84-688-3618-4]
Fuertes, F. y Díaz, F.(2004): Cambio y Desarrollo Organizacional. En A. Rodríguez (Dir.), Psicología de las Organizaciones (285-367). Barcelona: Universitat Oberta de Catalunya. [ISBN: 84-9788-018-8]
Fuertes, F. (2005). Trasvases conceptuales entre el Síndrome de Münchausen por poderes, el Mobbing y otras formas de violencia privada. En M. Pérez, A. V. Torres, y L. Velasco (Coords.), Sociedad, Violencia y Mujer: Retos para afrontar la desigualdad (75-89). Salamanca: Amarú Ediciones. [84-8186-227-9]
Fuertes, F. (2006). Incidentes críticos desencadenantes de la violencia psicológica institucional. En E. Torres y M. L. Carro (Eds.), Violencia de género. Avilés (128-142): Universidad de Oviedo. [ISBN: 13:978-84-611-1875-5; 10: 84-611-1875-8]
Fuertes, F. (2007). Imágenes del Mobbing o Linchamiento Moral: Violencia social fantasma con resultados de indefensión personal e intransferible. Jurisprudencia Argentina, III, 3: 34-43.
Formación y experiencia profesional vinculados con la asignatura:
Seminarios, cursos y conferencias sobre Violencia psicosocial.
Traducción Leymann.
El comportamiento humano: la importancia de las relaciones intergeneracionales. Conferencia. Universitat per a Majors/UJI. Marzo, 2008.
Módulo “Violencia en el trabajo” en el Título de Experto en agresión y violencia de la Universidad de Jaen. Octubre, 2008.
Mobbing: La violencia en el ámbito laboral. Conferencia II JJ de Ps. Experimental: Violencia y Sociedad. Organizadas por el equipo de investigación “Psicofisiología, Motivación y Emoción” de la UJI. Abril, 2008.
Ponencia en las VI JJ sobre Acoso Moral en el Trabajo. Vigo, Abril 2008.
Participación en la Mesa de Debate 2 (La empresa, las aplicaciones y las actuaciones legales) de la Conferencia Europea (Legislación sobre violencia psicológica en el trabajo). AVASE, Valencia Abril 2008.
Mobbing: ¿Un buen negocio? Conferencia ANAMIB. Palma de Mallorca, 25/10/ 2007.
Ponencia en las V JJ sobre Acoso Moral en el Trabajo. Ferrol, Marzo 2007.
UNIVERSIDAD DE Oviedo, Cursos de Verano.
1. Dos lecciones y mesa redonda en el curso “Reflexiones sobre intervenciones sanitarias y judiciales en violencia de género”. Avilés , Julio 2006.
2. Dos lecciones y mesa redonda en el curso “Violencia de género: perspectivas para el nuevo milenio”. Avilés , Julio 2009.
Tres conferencias y un curso para profesores en Institutos de Enseñanza Secundaria sobre Bullying. Castellón, 2005-6.
|
Professorat extern Màsters |
García Bacete, Francisco Juan | Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | Professor Titular d'Universitat |
García Castellar, Rosa | Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | Professora Titular d'Universitat |
García Molina, Irene | Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | Personal investigador en formació - Predoctoral GV |
Górriz Plumed, Ana Belén | Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | Professora Contractada Doctora |
Hernández Blasi, Carlos | Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | Professor Titular d'Universitat |
Marande Perrin, Ghislaine | Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | Professora Ajudanta Doctora Tipus II |
Musitu Ochoa, Gonzalo |
Universitat: Universidad Pablo de Olavide (Sevilla)
Doctor: Sí
Categoria: Catedrático de Universidad
Adreça de correu electrònic: musitu@uji.es
Breu currículum: Gonzalo Musitu es Catedrático de Psicología Social de la Familia en la Universidad Pablo de Olavide y anteriormente en la Universidad de Valencia. Tiene cinco sexenios y ha dirigido 61 tesis doctorales en universidades nacionales y extranjeras y es autor y coautor de 48 libros y 206 artículos científicos relacionados con la Psicología Comunitaria, la escuela y la familia que pueden consultarse en https://www.uv.es/lisis y http://upo.academia.edu/Musitu y de los cuales 68 están publicados en JCR. Es Dr. Honoris Causa por la Universidad Autónoma del estado de Morelos. También ha sido y es responsable de numerosos proyectos I+D+I relacionados con la familia, la escuela y la comunidad y es responsable del Grupo Lisis: www.uv.es/lisis. Ha recibido tres premios nacionales de investigación y dos internacionales.
|
Professorat extern Màsters |
Periago Morant, Juan José | Dep. de Dret Públic | Professor Associat Laboral |
Planchadell Gargallo, Andrea | Dep. de Dret Públic | Professora Titular d'Universitat |
Rosel Remírez, Jesús Fermín | Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | Catedràtic d'Universitat |
Safont Claret, Rubén | Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | Professor Associat Laboral |
Sanahuja Miralles, Jorge | Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | Professor Associat Laboral |
Serrano Font, Maria |
Empresa: Autónoma
Categoria: Programa doctorado UJI
Adreça de correu electrònic: fontm@uji.es
Breu currículum: María Serrano Font. Licenciada en Derecho. Máster Universitario en Intervención y Mediación Familiar. Personal investigador en formación -Programa VALi+D (GV) desde abril de 2012 hasta abril de 2015 -. Miembro del Grupo de Investigación UJI - Intervención Educativa, Familiar y Social -. Actualmente, finalizando Tesis Doctoral en el Programa de Doctorado en Intervención Social y Familiar de la Universitat Jaume I. Línea de investigación: Factores psicosociales en la relación paciente, familia y equipo de salud en la enfermedad avanzada. Ha publicado artículos en revistas de impacto (Carrero, Navarro y Serrano: Planificación adelantada de los cuidados en pacientes con enfermedades crónicas y necesidad de atención paliativa. Medicina Paliativa. In press. Disponible online nov. 2013 - doi:10.1016/j.medipa.2013.06.003 -) y ha participado en congresos y jornadas internacionales (Congresos y Jornadas Nacionales de la Sociedad Española de Cuidados Paliativos; Conferencia Internacional del Foro Mundial de Mediación; Jornadas Nacionales sobre Estudios Universitarios…).
|
Professorat extern Màsters |
Villanueva Badenes, María Lidón | Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | Professora Titular d'Universitat |
a) DIRECCIÓ DEL MÀSTER:
b) COMISSIÓ ACADÈMICA DEL MÀSTER:
c) COMISSIÓ DE COORDINACIÓ:
Formada pels coordinadors de totes les assignatures del Màster, es poden consultar a les guies docents de cada assignatura (SIA)
d) COORDINACIÓ PRÀCTIQUES EXTERNES:
e) COORDINACIÓ TREBALL FI DE MÀSTER:
INFORMACIÓ ACADÈMICA:
Francisco Juan García Bacete
Telèfons: 964 72 9556 / 964 72 9549
masterfamilia@uji.es
Coordinadora: Mª Lidón Villanueva Badenes (bvillanu@uji.es).
Virginia Elena Carrero Planes (carrero@uji.es)
El Màster Universitari en Intervenció i Mediació Familiar, com a títol universitari oficial, està sotmès cada dos anys, a un procés de seguiment dut a terme per la AVAP (Agència Valenciana d´Avaluació i Prospectiva) a través del protocol aprovat segons Resolució del President de la AVAP, de 15 de Desembre de 2010.
Cada quatre anys, el Màster se sotmet a un procés de verificació i acreditació, que assegure que compleix els criteris de qualitat. El responsable de dur a terme aquest procés és la ANECA (Agència Nacional d´Avaluació de la Qualitat i Acreditació).
Per a assegurar que els resultats de tots dos processos són positius es realitzen les següents accions:
- Revisió semestral del títol (gestió per processos), realitzada per la Comissió Acadèmica del Màster
- Avaluacions obertes, en les quals participen professorat i alumnat per a avaluar el funcionament del Màster
Tot açò en col·laboració amb els serveis de la OPAQ (Oficina de Promoció i Avaluació de la Qualitat) i UTH (Unitat Tècnica d´Harmonització Europea).
Es pot consultar la informació en aquesta adreça http://ujiapps.uji.es/serveis/
Consulta dels informes del títol de les agències de qualitat
Per a més informació:
http://www.masterintervencionymediacionfamiliar.uji.es/?page_id=1154
No hi ha informació.
El Màster Universitari en Intervenció i Mediació Familiar, com a títol universitari oficial, està sotmès cada dos anys, a un procés de seguiment dut a terme per la AVAP (Agència Valenciana d´Avaluació i Prospectiva) a través del protocol aprovat segons Resolució del President de la AVAP, de 15 de Desembre de 2010.
Cada quatre anys, el Màster se sotmet a un procés de verificació i acreditació, que assegure que compleix els criteris de qualitat. El responsable de dur a terme aquest procés és la ANECA (Agència Nacional d´Avaluació de la Qualitat i Acreditació).
Per a assegurar que els resultats de tots dos processos són positius es realitzen les següents accions:
- Revisió semestral del títol (gestió per processos), realitzada per la Comissió Acadèmica del Màster
- Avaluacions obertes, en les quals participen professorat i alumnat per a avaluar el funcionament del Màster
Tot açò en col·laboració amb els serveis de la OPAQ (Oficina de Promoció i Avaluació de la Qualitat) i UTH (Unitat Tècnica d´Harmonització Europea).
Es pot consultar la informació en aquesta adreça http://ujiapps.uji.es/serveis/
Consulta dels informes del títol de les agències de qualitat
Per a més informació:
http://www.masterintervencionymediacionfamiliar.uji.es/?page_id=1154
Es pot consultar la informació en aquesta adreça https://e-ujier.uji.es/pls/www/euji22702pi.evidencias_avap?&est=42171
Per a més informació:
http://www.masterintervencionymediacionfamiliar.uji.es/?page_id=1634
Orlas
Orla promoció 2012 – 2013 (.pdf)
Orla promoció 2011 – 2012 (.pdf)
Orla promoció 2010 – 2011 (.pdf)
Orla promoció 2009 – 2010 (.pdf)
Orla promoció 2008 – 2009 (.pdf)
DELS ESTUDIS
Com es pot accedir al màster?
Per a accedir al màster heu d’estar en possessió, en el moment de la preinscripció, d’algun dels títols següents:
No obstant això, a criteri de la comissió de titulació del màster, les persones que es troben finalitzant els estudis d’accés al màster s’hi podran preinscriure encara que en el moment de presentació de la sol·licitud no hagen realitzat el dipòsit del títol. Si són admeses per acord de la comissió de titulació, ho seran amb caràcter condicional, ja que hauran d’acreditar la finalització dels estudis d’accés al màster, mitjançant el certificat de dipòsit del títol, quan es matriculen dins del període establit a l’efecte. Haver finalitzat els estudis és un requisit imprescindible per a formalitzar la matrícula.
Els estudiants i estudiantes amb titulació d´accés estrangera han de tenir finalitzats els estudis per a poder formalitzar la preinscripció.
Hi ha requisits específics d’accés?
A més dels requisits d’accés generals per a tots els ensenyaments universitaris de màster, cada títol pot determinar condicions específiques d’admissió. Aquesta informació es pot consultar en el web de cada màster. Consulteu l'apartat Màsters Universitaris.
Què és la permanència? i el rendiment acadèmic?
L’estudiantat matriculat en un estudi de màster de la Universitat Jaume I ha de superar, cada curs acadèmic, almenys el 40 % del total de crèdits matriculats.
No s’aplicaran aquestes normes de permanència a l’estudiantat que haja superat el 80 % dels crèdits del pla d’estudis.
L’estudiantat que no supere aquest mínim pot matricular-se, després d’efectuar la preinscripció, en un estudi de màster diferent. Si no supera aquest mínim en el nou màster, només podrà continuar en aquest màster, en la modalitat d’estudi a temps parcial, el curs acadèmic següent.
A aquest efecte, les assignatures reconegudes no comptabilitzaran com a assignatures superades, excepte les cursades en un programa d’intercanvi.
Hi ha establert un nombre màxim i mínim de crèdits de matrícula?
L’estudiantat de màster de nou ingrés, independentment del règim de dedicació, ha d’ajustar la seua matrícula al que dispose la legislació autonòmica.
En segon i cursos posteriors l’estudiantat, independentment del règim de dedicació, s’ha de matricular d’entre 12 i 60 crèdits, excepte en el cas que li queden un nombre inferior de crèdits per a finalitzar els estudis.
Quan pagaré el màster?
Quan formalitzeu la matrícula no heu d’abonar cap quantitat. Les taxes, tant les administratives com les acadèmiques, es generen en un termini mínim de 60 dies després de finalitzat el període de matrícula.
A quines beques puc optar ?
Les beques per a cursar un màster es poden consultar ací
http://www.uji.es/perfils/estudiantat/beques-ajudes/master/
On puc consultar la normativa que regula el Treball de Final de Màster?
Una vegada finalitzats els estudis, quines possibilitats ofereix l'UJI per a continuar la meua formació?
Podeu completar la formació mitjançant la realització d’un programa de doctorat. Oferta de cursos de doctorat.
LEGALITZACIONS DE DOCUMENTS
Què és legalitzar un document?
La legalització és un acte administratiu pel qual s'atorga validesa a un document públic estranger, es comprova l'autenticitat de la signatura posada en un document i la qualitat en què l'autoritat signatària del document ha actuat.
Excepte que hi haja algun instrument jurídic que eximisca d'aquesta obligació, qualsevol document públic estranger ha de ser legalitzat per a tindre validesa a Espanya, i qualsevol document públic espanyol requereix ser legalitzat per a ser vàlid a l'estranger.
En quins casos no és necessària la legalització?
Atès el creixent intercanvi entre els diferents països del món, molts Estats han signat convenis destinats a facilitar aquest tipus de tràmits als seus ciutadans, entre els quals es troba Espanya.
L'acord més rellevant en aquesta matèria vigent en l'actualitat és el Conveni de la Haia núm. XII, de 5 d'octubre de 1961, de supressió de l'exigència de legalització en els documents públics estrangers més comunament anomenat Conveni de la Postil·la de la Haia.
Nombrosos països s'han adherit a aquest tractat que simplifica els tràmits per a l'emissor i el receptor. Aquest text prescriu que entre Estats membres no serà necessària la legalització per al reconeixement mutu de documents, encara que sí un segell o postil·la. Qui necessite obtindre’l, ha d'informar-se en el Ministeri de Justícia (C/ de la Bolsa, 8. 28071 Madrid Tel.: 902 007 214). Aquesta és la llista completa de països que han signat l'acord.
Per a tots els casos no recollits en algun dels acords anteriors haurà de portar-se a terme la legalització.
Quins documents poden legalitzar-se?
Poden legalitzar-se tant els originals dels documents com les còpies autèntiques expedides per les autoritats de l'administració pública que els hagen emès, així com els testimoniatges d'autenticitat per exhibició realitzats davant notaria.
Quant costa legalitzar un document?
La legalització és gratuïta si la realitza la Secció de Legalitzacions del Ministeri d'Afers Exteriors i de Cooperació (C/ Juan de Mena, 4 – 28071 Madrid. Tel.: 913 791 655). Si s’efectua en una ambaixada o consolat d'Espanya, comporta el pagament d'una taxa. Per a informació més específica es recomana contactar directament amb la representació d'Espanya a l'estranger que corresponga.
Caduquen les legalitzacions?
No. La legalització no té data de caducitat. Ara bé, si el document expedit té una durada limitada, la legalització que s'efectue sobre aquest també la tindrà. Tampoc hi ha cap límit de temps per a sol·licitar la legalització d'un document. Aquesta podrà realitzar-se en qualsevol moment en què la sol·licite la persona interessada.
Quins documents emesos per les autoritats espanyoles estan destinats a utilitzar-se a l'estranger?
De tots els documents elaborats per les autoritats del nostre país, els següents poden tenir efecte en l'exterior:
Són aquells en els quals una notaria actua com a encarregada de donar fe: escriptures, actes, legitimacions, compulses, certificacions i un llarg etcètera.
Han de ser legalitzats per via notarial, en el següent ordre: notaries, col·legis notarials (consulteu el següent llistat dels que hi ha a Espanya), Ministeri de Justícia-Legalitzacions (C/ de la Bolsa, 8 - 28071 Madrid Tel.: 902 007 214), Secció de Legalitzacions del Ministeri d'Afers exteriors i de Cooperació (c/ Juan de Mena, 4 – 28071 Madrid. Tel.: 913 791 655) i, en últim lloc, a la representació diplomàtica o consular acreditada a Espanya del país en el qual vaja a tindre efectes el document.
Aquestes hauran d'haver estat realitzades per un traductor o traductora o intèrpret jurat nomenat pel Ministeri d'Afers Exteriors i de Cooperació. Ha de consultar-se en cada cas a l'ambaixada o consolat del país on el document vaja a causar efecte si la traducció oficial espanyola és vàlida allí per si mateixa. En cas contrari, haurà de ser legalitzada en el Ministeri d'Afers Exteriors i de Cooperació.
Són aquells vàlids en tot el territori nacional. Els títols universitaris han de ser legalitzats per la:
Sotsdirecció General de Títols i Reconeixement de Qualificacions. Divisió del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
C/ Torrelaguna, 58
28027 Madrid
Què és la taxa d’equivalència per a titulacions de fora de l’EEES?
Estudi d’equivalència de títols estrangers per a l’accés als estudis de màster o doctorat per a titulats i titulades estrangers sense títol homologat 155,22 € (Decret 97/2016, de 4 d’agost, del Consell pel qual es fixen les taxes que s’han de satisfer per la prestació de serveis acadèmics universitaris per al curs 2016/17).
On es pot fer l’equivalència de les notes del meu país estranger al sistema educatiu espanyol?
NOM D’USUARI I CONTRASENYA
Com puc recuperar la meua contrasenya?
On puc informar-me si tinc algun dubte?
En InfoCampus, que és el servei d'informació de la Universitat Jaume I especialitzat en ensenyament superior.
L'horari d'atenció personalitzada és, de dilluns a divendres, de 9 h a 14 h, i de 16 h a 20 h.
Està situat al local 15 de l'Àgora de la Universitat.
Telèfon d'atenció al públic: 964 387 777.
https://infocampus.uji.es
info@uji.es