El grau en Turisme de la Universitat Jaume I ofereix una formació de qualitat orientada a l’exercici professional tant en l’administració pública com en el sector privat. El pla d’estudis s’ha estructurat seguint una visió interdisciplinària del turisme que abraça les diferents dimensions d’aquesta activitat: espacial, social, cultural, política, laboral, ambiental i econòmica.
El grau en Turisme està orientat a l’entorn socioeconòmic, cultural i turístic.
Pretén potenciar capacitats, valors i coneixements al voltant de:
-
La millora social i econòmica de la comunitat.
-
Els valors socioculturals mitjançant el seu coneixement, tutela i difusió.
-
Els valors mediambientals, per a propiciar un desenvolupament sostingut i sostenible.
-
Les relacions i la comprensió entre els pobles.
-
La comunicació i la interacció entre les persones.
Aquesta titulació imparteix ensenyaments vinculats amb cinc àrees:
-
Àrea d’idiomes. El pla d’estudis inclou des del primer curs llengua anglesa. A més, cal elegir entre un segon idioma: francès o alemany. L’estudiantat pot gaudir de beques Erasmus, pràctiques a l’estranger, intercanvis, etc., per tal de perfeccionar-los.
-
Àrea d’humanitats. Aquests estudis ens ofereixen una visió completa sobre la geografia de les regions turístiques d’Espanya, l’art i la cultura valencianes...
-
Àrea econòmica i empresarial. L’estudiantat de Turisme es forma en organització i gestió d’empreses, estructura de mercats, comptabilitat...
-
Àrea jurídica. S’estudia la regulació jurídica del sector turístic.
-
Àrea tècnica. En el seu itinerari acadèmic trobem l’estudi del màrqueting turístic, de la direcció de vendes i de l’atenció al client.
Com es pot observar, el grau en Turisme interrelaciona diverses disciplines i forma bons i bones professionals amb un important nivell d’adaptació, tant a les empreses relacionades amb el sector turístic, com a qualsevol altre tipus d’empresa.