UJI

Eixides professionals

Àmbits de treball

Els àmbits de treball on pot desenvolupar la seua feina un graduat o graduada en Turisme són molt nombrosos:

Institucions públiques

  • Ajuntaments

  • Conselleries

  • Diputacions

  • Oficines d’informació

Empreses d’allotjament i de restauració

  • Hotels

  • Balnearis

  • Càmpings

  • Casinos

  • Discoteques

  • Centres termals

  • Camps de golf

  • Clubs de vacances

  • Restaurants

  • Complexos recreatius i comercials

  • Empreses de gestió d’hoteleria de col·lectivitats o d’empreses de càtering

Empreses privades

  • Empreses d’organització d’actes

  • Agències de viatges

  • Operadors turístics

  • Consultories i assessories del sector turístic

  • Empreses d’oci

  • Companyies de transport

  • Lloguer de cotxes

  • Autobusos

  • Museus

  • Agències de publicitat

  • Associacions turístiques

Docència i investigació

  • Professorat d’escoles universitàries

  • Professorat tècnic de formació professional i mòduls formatius

Tasques professionals

Les tasques més importants que han de desenvolupar els graduats i graduades en Turisme, amb lleugeres variacions depenent del lloc i, sobretot, del grau de responsabilitat, són les següents: planificar, motivar, prendre decisions, dirigir i supervisar.

Concretament, en els llocs de treball següents, les tasques serien:

Hotels

- Llocs de direcció o sotsdirecció, cap de vendes, comercial, relacions públiques, cap de sala, animació hotelera, reserves, atenció al client, recepció, administració de l’hotel...

Agències de viatges
 
- Comercial, de direcció o cap de vendes.

Entitats públiques

- Informació turística (monuments, museus, paratges arqueològics, parcs naturals), agent de desenvolupament local, responsable d’oficines turístiques (municipals, comarcals i provincials) i guia turístic.

Iniciativa privada

- Es basa en l’autoocupació i l’explotació de negocis turístics propis.

 

RESUM

Administració i ordenació del turisme en institucions públiques amb competències en la planificació i gestió pública de destinacions, productes i activitats turístiques, en l'àmbit de l'oci i temps lliure en museus, centres de visitants o d'interpretació.
- Gestió i direcció d'empreses turístiques: allotjaments (hotels, apartaments turístics, càmpings i complexos turístics), restauració i empreses de gestió d'hoteleria de col·lectivitats o de càtering, empreses d'activitats de turisme actiu, o parcs temàtics.
- Gestió i direcció d'intermediaris turístics: les agències de viatges, tant les tradicionals com  les OTT, i les empreses majoristes de viatges.
- Direcció de màrqueting i comunicació turística: tasques associades a la informació i atenció al turista, en oficines de turisme i també tasques de generació i promoció de productes turístics.
- Gestió d'empreses de transport de passatgers, tant aeri com marítim, fluvial, per carretera o ferroviari, així com les dedicades a altres serveis de logística, com el lloguer de cotxes.
- Expert en consultoria turística, agències de publicitat, entitats de promoció turística i associacions culturals i turístiques.
- Docència i investigació.

 

Més informació

Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques  (OIPEP)

Informació proporcionada per: InfoCampus