L’adaptació dels estudis universitaris a l’espai europeu d’educació superior ha portat la Universitat Jaume I a oferir un nou mapa de titulacions que substitueix el ja conegut per les empreses i institucions i la societat, per la qual cosa es fa indispensable posar de manifest l’abast d’aquest canvi en les titulacions de l’àmbit empresarial i econòmic. L’UJI oferia des de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, la diplomatura en Ciències Empresarials i la llicenciatura en Administració i Direcció d’Empreses, les dues amb un perfil generalista i unes possibilitats d’especialització per la via d’una elevada optativitat. [Llegir més]
Per què estudiar aquest grau a l’UJI?
L’adaptació dels estudis universitaris a l’espai europeu d’educació superior ha portat la Universitat Jaume I a oferir un nou mapa de titulacions que substitueix el ja conegut per les empreses e institucions i la societat, per la qual cosa es fa indispensable posar de manifest l’abast d’aquest canvi en les titulacions de l’àmbit empresarial i econòmic. L’UJI oferia des de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, la diplomatura en Ciències Empresarials i la llicenciatura en Administració i Direcció d’Empreses, les dues amb un perfil generalista i unes possibilitats d’especialització per la via d’una elevada optativitat. Els nous plans d’estudis de grau que les substitueixen s’han plantejat des de la perspectiva d’especialització, però mantenint un tronc comú en les tres titulacions (Finances i Comptabilitat, Economia i Administració d’Empreses) durant els primers dos anys en la seua totalitat (120 crèdits) i algunes assignatures de tercer i quart, de manera que els seus titulats poden desenvolupar-se professionalment a les àrees de gestió empresarial i màrqueting tant en empreses, com en institucions, fundacions i ONG, a més de les administracions públiques. En concret, el grau en Administració d’Empreses permet formar futurs gestors empresarials, caps d’àrees de personal, logística, comercial, i màrqueting, entre altres.
A més, en cursar qualsevol de les tres titulacions, la presència d'assignatures comunes permet l'obtenció de segones titulacions amb un esforç que implica 90 crèdits addicionals si es desitja cursar el grau de Fiances i Comptabilitat, o 102 crèdits addicionals si es desitja cursar el grau d'Economia.
Lluís Callarisa Fiol
Vicedegà del grau en Administració d’Empreses
El grau en Administració d’Empreses ofereix una formació completa, innovadora i de qualitat, orientada a proporcionar les destreses, coneixements i habilitats necessaris per a formar professionals amb capacitat per a crear empreses, exercir llocs de gestió, administració, assessorament i avaluació en tot tipus d’empreses, però també en qualsevol fundació i ONG, a més de poder desenvolupar la seua labor professional en els cossos tècnics en tot tipus d’administracions públiques.
En finalitzar els seus estudis les graduades i graduats en Administració d’Empreses coneixeran el funcionament de les empreses i de les seues àrees (producció, administració, recursos humans, comercialització, màrqueting, qualitat, finances, etc.).
L’alumnat que finalment es decidisca per Administració d’Empreses podrà exercir la seua activitat en qualsevol àrea funcional de l’empresa, però estarà exercitat particularment en àrees com ara gestió d’operacions, gestió i promoció comercial, gestió de qualitat, màrqueting internacional, gestió de personal, logística o gestió de compres, direcció d'empreses, administració general de l'empresa.
Primer curs
Formació bàsica (FB) 54 crédits ECTS
Obligatòries (OB) 6 crédits ECTS
Segon curs
Formació bàsica (FB) 6 crédits ECTS
Obligatòries (OB) 54 crédits ECTS
Tercer curs
Obligatòries (OB) 60 crédits ECTS
Quart curs
Obligatòries (OB) 24 crédits ECTS
Optatives (OP) 18 crédits ECTS
Pràctiques externes (PE) 12 crédits ECTS
Treball de final de grau (TFG) 6 crédits ECTS
Total de crèdits del grau: 240 crédits ECTS (European Credit Transfer System)
La Universitat Jaume I ha establert que cada crèdit ECTS equival, per norma general, a 25 hores de treball de l'estudiant. D’aquestes, entre 7,5 i 10 hores corresponen a docència presencial (classes, pràctiques, tutories, seminaris, etc.) i la resta són les hores de treball autònom de l’alumne (treballs, projectes, hores d’estudi, etc.).
El preu del crèdit establert per al curs 2017/18 és de 16,37 €. Com que un curs són 60 crèdits, el cost de la matrícula del primer any és de 982,20 € més taxes administratives.
Alguns aspectes del grau que és important que conegues:
TREBALL DE FINAL DE GRAU
El treball de final de grau no es pot realitzar fins que no s’ha superat el 80% dels crèdits ECTS de les assignatures de formació bàsica (FB) i obligatòries (OB) del grau, sense comptar les pràctiques externes.
Consisteix en el desenvolupament d’un treball pràctic, escrit i defensat en anglès, aplicat en qualsevol de les línies obertes en la docència del grau, amb aplicació específica dels aspectes de creativitat i memòria addicional en el qual es puga constatar la capacitat relacional, reflexiva i crítica de l’estudiantat.
TÍTOLS I CERTIFICACIONS
En acabar obtindràs:
També pots obtenir:
Els graduats i graduades en Administració d’Empreses poden obtenir un segon títol:
Estar a la universitat no és només assistir a classe de les assignatures en què t’has matriculat. La universitat apareix en un període de la teua vida en el qual t’estàs formant acadèmicament, però també desenvolupant com a persona. Aprofita’l!
Per això és fonamental que conegués una sèrie d’aspectes relacionats amb la titulació, però també altres que són generals, i que com a universitari o universitària no sols has de conèixer sinó també utilitzar.
De la titulació...
El grau en Administració d’Empreses s’imparteix a la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, que disposa de les següents instal·lacions i recursos tecnològics per al desenvolupament de l’activitat docent.
Els departaments comparteixen unitats de gestió econòmica delegades dels serveis centrals. Les seues funcions respecte als programes formatius són la gestió econòmica de la compra de llibres i d’equipament, que tant el professorat com l’alumnat utilitzaran en el desenvolupament de la seua comesa docent i investigadora, la gestió i publicació d’actes, la difusió d’horaris de tutories presencials i virtuals, la gestió del pla d’ordenació docent, la gestió del Sistema d'Informació Acadèmica (SIA), la gestió de la producció científica, etc.
Finalment, per a saber més sobre els estudis universitaris
Webs d’interès general
Díptic informatiu del grau en Administració d’Empreses
Guia oficial de titulacions i postgraus de les universitats espanyoles (RUCT)
Llibres blancs de les titulacions
Webs específics
Departament d’Administració d’Empreses
Web de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques
De la universitat
La informació i suport que et proporciona la Universitat Jaume I s’agrupa en dos grans àmbits, la vessant acadèmica —informació relacionada amb els estudis, etc.— i la vessant personal —informació relacionada amb el propi desenvolupament.
Vessant acadèmica
- Unitat de Suport Educatiu (USE). S’ocupa de l’assessorament personalitzat a l’estudiantat sobre temes acadèmics i professionals (elecció d’assignatures, tècniques d’estudi, eixides laborals, etc.) i de l’atenció a les persones amb algun tipus de discapacitat o que presenten alguna problemàtica que afecte la seua integració acadèmica, social i laboral.
Programes que desenvolupa:
Jornada d’acollida. Es porta a terme amb la finalitat de facilitar l’adaptació i la integració de l’estudiantat de nou ingrés.
Estudia i investiga a l’UJI. Des de l’USE s’està treballant perquè els millors estudiants i estudiantes de les olimpíades de secundària que després es matriculen a l’UJI, tinguen, a més d’una formació acadèmica, una formació amb vessant investigadora.
Assessorament personalitzat. Atenció individual sobre qualsevol tema d’orientació acadèmica: elecció d’assignatures, continuació d’estudis, canvi de titulació...
Programa d’acció tutorial universitari (PATU). El Programa d’acció tutorial universitari pretén facilitar la incorporació i adaptació de l’estudiantat a la Universitat Jaume I i comprèn diferents accions en funció de les necessitats de les titulacions i/o centres.
- Infocampus. Ubicat en el local nº 15 de l'àgora universitària. Forma part de la Unitat de Suport Educatiu. A Infocampus es pot consultar tota la informació acadèmica relacionada amb els estudis universitaris. A més, també ofereix altres serveis:
- Normativa d’avaluació. Tota la informació relacionada amb la normativa d’avaluació i els exàmens de l’UJI.
- Estatut de l’estudiantat universitari. L’objectiu d’aquest document és el desenvolupament dels drets i deures de l’estudiantat universitari de les universitats públiques i privades espanyoles.
- Sindicatura de Greuges. És l’òrgan que defensa i protegeix els drets i els interessos dels membres de la comunitat universitària. La seua funció és tramitar les queixes, les observacions i els suggeriments que no han pogut ser atesos per les vies habituals. Si necessites aquest servei pots enviar un missatge electrònic a l’adreça: sindicatura-greuges@uji.es.
- Biblioteca-Centre de Documentació. Disposa d’un fons bibliogràfic i documental que comprèn totes les matèries que s’imparteixen a la Universitat Jaume I, al qual podeu recórrer per completar els apunts de la titulació.
A la biblioteca pots estudiar en grup, ja que disposa d'aules condicionades. En període d’exàmens la biblioteca és oberta les 24 hores.
A la biblioteca també hi ha diferents serveis de suport a la formació acadèmica que són de gran utilitat, com ara:
- Mediateca. Dissenyada per a l’ús de la informació electrònica i audiovisual, d’evident rellevància per als graduats i graduades en Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual.
- Hemeroteca. Per a consultar revistes.
- Centre de Documentació Europea. Presta serveis de documentació comunitària.
- Centre d’Autoaprenentatge de Llengües (CAL). El CAL és un espai d’aprenentatge on, de manera autònoma, es pot començar l’aprenentatge d’un idioma sense coneixements previs o s’hi pot ampliar els que ja es tenen d’una altra llengua. Al CAL de la Universitat Jaume I es pot aprendre alemany, anglès, català, català i espanyol llengües estrangeres, francès i italià de manera integrada o per habilitats, segons les pròpies necessitats. El CAL disposa de recursos i materials classificats per habilitats, aspectes lingüístics i nivells, i també d’un equip d’assessors que orienten i guien l’aprenent de manera personalitzada. Cada persona pot fixar-se els objectius i les activitats més idònies per assolir-los, i treballar segons el seu ritme i la seua disponibilitat.
- Registre General. Per a deixar constància oficial de qualsevol document de la Universitat. Està situat a la planta baixa de l’edifici del Rectorat.
Vessant de desenvolupament personal
- Oficina de Relacions Internacionals (ORI). Gestiona els programes internacionals i nacionals d’àmbit educatiu i els programes d’intercanvi. També s’ocupa del foment de l’ocupació i dels programes d’inserció laboral.
- Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP). Desenvolupa accions dirigides al foment de l’ocupabilitat que faciliten la inserció professional de l’estudiantat i dels titulats i titulades, mitjançant la cooperació amb altres institucions i empreses: gestió de pràctiques en empresa, jornades i fires d’ocupació, programes d’inserció laboral i mobilitat internacional, i seguiment de les trajectòries laborals dels titulats a través de l’Observatori Ocupacional.
- Servei d’Activitats Socioculturals (SASC). A la universitat, a més d’estudiar, podeu gaudir d’altres activitats: culturals, lúdiques, esportives...
- Servei d’Esports. Té com a objectiu contribuir a la formació integral de l’estudiantat i del personal i oferir la possibilitat de realitzar activitats esportives. El Servei d’Esports ofereix actualment més de 100 activitats diferents. Tens moltes opcions, des de mantindre’t en forma amb la pràctica d’exercicis físics i de millora de la salut, fins a participar en competicions oficials amb altres universitats representant la Universitat.
- Centre sanitari. Proporciona assistència sanitària i psicològica.
- Servei d’Assistència Psicològica (SAP). Ofereix a totes aquelles persones que ho requereixen els avanços en el tractament que es deriven del coneixement de les últimes investigacions en la psicopatologia i tractament dels trastorns d’ansietat.
L’UJI és més...
Els professionals de l'administració d’empreses poden desenvolupar la seua activitat en qualsevol àrea funcional de l’empresa, però estan preparats particularment per a àrees com ara la gestió d’operacions, gestió comercial, promoció de vendes, gestió de qualitat, màrqueting internacional, gestió de personal, logística o gestió de compres. A més, coneixen el funcionament de les empreses i de les seues àrees (producció, administració, recursos humans, comercialització, màrqueting, qualitat, finances, etc.).
Àmbits de treball
El graduat o graduada en Administració d’Empreses opta a un ampli ventall de sectors que inclouen les diferents branques de l’economia i també organitzacions i tipus d’empreses ben diversos. Les principals eixides professionals són:
En definitiva, la seua formació permet aquests professionals treballar en empreses i administracions públiques i també en organitzacions del tercer sector, cada vegada més professionalitzades.
Tasques professionals
El graduat o graduada en Administració d’Empreses:
Aquests professionals es dediquen fonamentalment a investigar i a aplicar principis i teories de l’economia per a solucionar problemes econòmics i empresarials. A més, estan preparats per a ocupar llocs de direcció general i per a responsabilitzar-se d’algun departament funcional, però treballen principalment en l’àmbit de l’empresa, dins dels diversos departaments empresarials, com ara:
En general, les tasques que desenvolupen estan molt relacionades amb qüestions econòmiques, polítiques, socials i empresarials.
Més informació
Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP)
Amb l’objectiu que es produïsca una adequada adaptació de l’alumnat de nou ingrés al pla d’estudis proposat i, amb la finalitat d’assegurar el seu adequat desenvolupament, s’especifica una relació de característiques personals i acadèmiques que configuren el perfil d’ingrés idoni:
• Compromís social i ètic
• Interès pel coneixement científic
• Habilitats per a les relacions interpersonals
• Capacitat de treball en equip
• Competència en expressió oral i escrita en les llengües oficials
• Competència oral i escrita en anglès bàsic
• Competència en el maneig d’eines informàtiques bàsiques
• Capacitat de síntesi i argumentació
• Comprensió i anàlisi de textos
• Coneixements d’anglès equivalents a un nivell B1 de CEFR (Marc Comú de Llengües Europeu)
L’accés a la universitat es pot dur a terme per diferents vies:
- Batxillerat+ PAU
- Cicles formatius de grau superior
- PAU Persones majors de 25 anys
- Persones majors de 40 anys que acrediten experiència laboral o professional
- PAU Persones majors de 45 anys
- Estudiantat amb titulació universitària
- Estudiantat amb estudis estrangers
BATXILLERAT+PAU
Per a l'accés i admissió a la Universitat en el curs 2017/2018 dels estudiants que cursen 2n de batxillerat, es considerarà la qualificació de Batxillerat més la de la Prova d'Avaluació de Batxillerat per a l'Accés a la Universitat: PAU.
La prova consistirà en una fase obligatòria i una fase voluntària.
Les persones que han cursat el batxillerat s’han de presentar i superar la fase obligatòria de la prova d’accés a la universitat (PAU). Per a superar la PAU s’han de complir dues condicions:
a) La qualificació de la fase obligatòria, com a mínim, ha de ser de 4,000.
b) La nota d’accés ha de ser igual o superior a 5,000. Per a calcular-la es tenen en compte: la qualificació de la fase obligatòria, que equival al 40% de la nota, i la nota mitjana del batxillerat (que s’expressava amb dos decimals), que equival al 60% de la nota. La puntuació màxima que es pot obtindré és 10,000.
Per a incrementar aquesta nota (fins a un màxim de 4 punts), de manera voluntària, es pot realitzar la fase voluntària de la PAU. Cada persona ha de triar de quantes (fins a un màxim de 4) i de quines assignatures de modalitat de segon de batxillerat vol examinar-se —la puntuació en aquestes assignatures ha de ser igual o superior a 5,00.
Per a la nota d’admissió a la universitat s’ha de tindre en compte que:
a) La ponderació de les assignatures (0,1-0,2) és diferent en funció del grau i de la universitat.
b) Només es tindran en compte les dues assignatures més favorables després de la ponderació.
c) La nota d’admissió pot variar en funció dels graus i de les universitats que se sol·liciten.
Consulta les ponderacions de les assignatures per a l’accés a la universitat
Estudiants amb PAU aprovada segons el Reial Decret 1892/2008 o normatives anteriors
Aquests estudiants accediran amb les qualificacions de la fase general i de la fase específica obtingudes amb anterioritat, considerant la caducitat de la fase específica establida per la normativa.
Les assignatures que se'ls ponderaran així com els valors de les ponderacions, seran les del curs en què van aprovar les assinatures de la fase específica.
Si aquests estudiants desitgen millorar la seua nota d'admissió podran presentar-se als exàmens d'un màxim de 4 assignatures en la fase voluntària de l'actual PAU. També podran presentar-se a la fase obligatòria actual, per millorar la seua nota d'admissió, però examinant-se de la fase completa.
Estudiants que van iniciar els estudis de batxillerat d'acord amb el sistema educatiu anterior
Els estudiants que van iniciar estudis de batxillerat amb el sistema educatiu anterior, i que no els van finalitzar o no van superar la PAU amb anterioritat, no hauran de realitzar l'avaluació final de batxillerat i la seua qualificació d'accés a la Universitat serà la qualificació obtinguda en el seu batxillerat. S'aplicarà el mateix criteri a l'alumnat que va obtindre el títol de batxiller en el curs 2015-2016 i no va accedir a la universitat en finalitzar aquest curs.
L'exempció de la Fase Obligatòria de les PAU vindrà donada pel fet que el seu títol de batxillerat siga LOE i no LOMCE.
Els estudiants amb el batxillerat anterior a curs 2015-2016 no estan exempts de realitzar la Fase Obligatòria de les PAU.
Si aquests estudiants desitgen millorar la seua nota d'admissió podran presentar-se als exàmens d'un màxim de 4 assignatures en la Fase Voluntària de l'actual PAU. També podran presentar-se a la fase obligatòria actual, per millorar la seua nota d'admissió, però examinant-se de la fase completa.
FORMACIÓ PROFESSIONAL
Els tècnics i les tècniques de formació professional tenen accés a la universitat sense haver de fer cap prova obligatòria. I la seua nota d’accés a la universitat és la nota mitjana del cicle formatiu (s’expressa amb tres decimals i ha d’estar compresa entre 5,000 i 10,000).
Per a incrementar aquesta nota (fins a un màxim de 4 punts), de manera voluntària, es pot realitzar la fase voluntària de la PAU. Cada persona ha de triar de quantes (fins a un màxim de 4) i de quines assignatures de modalitat de segon de batxillerat vol examinar-se —la puntuació en aquestes assignatures ha de ser igual o superior a 5,00.
Per a la nota d’admissió a la universitat s’ha de tindre en compte que:
a) La ponderació de les assignatures (0,1-0,2) és diferent en funció del grau i de la universitat.
b) Només es tindran en compte les dues assignatures més favorables després de la ponderació.
c) La nota d’admissió pot variar en funció dels graus i de les universitats que se sol·liciten.
Consulta les ponderacions de les assignatures per a l’accés a la universitat
L’adjudicació de plaça es porta a terme en funció de la nota d’accés obtinguda.
(Només en el cas d’empat tindran preferència els estudiants o estudiantes que tinguen el títol adscrit a la branca de coneixement en la qual es troba el grau que es vol cursar. Vinculacions:
Tècnic Superior de Formació Professional (PDF)
Tècnic Superior d’Arts Plàstiques i Disseny (PDF)
Tècnic Esportiu Superior (PDF))
PAU PERSONES MAJORS DE 25 ANYS
Per accedir al grau per la via de persones majors de 25 anys s’ha de realitzar una prova d’accés que consta de dues fases, una general i una altra específica.
La fase general comprèn quatre exercicis:
1. Comentari de text o desenvolupament d’un tema general d’actualitat.
2. Llengua: castellà.
3. Llengua: valencià.
4. Llengua estrangera (cal elegir entre francès, anglès, alemany, italià i portuguès).
La fase específica consta de dos exercicis que s’han d’elegir segons la branca de coneixement a la qual pertany cada títol de grau. Atès que el Grau en Administració d'Empreses pertany a la branca de ciències socials i jurídiques, has d’elegir dues assignatures entre:
- Història
- Matemàtiques
- Geografia
Si tens interès en diversos títols de grau que pertanyen a branques diferents, pots presentar-te a la prova de més d’una branca de coneixement.
PERSONES MAJORS DE 40 ANYS QUE ACREDITEN EXPERIÈNCIA LABORAL O PROFESSIONAL
Per a accedir al grau per la via de persones majors de 40 anys s’ha de superar un procediment de selecció que s’estructura en dues fases:
1a. Fase de valoració on es valora:
a) Experiència laboral i professional
b) Formació
c) Coneixements de valencià
d) Coneixements d’idiomes comunitaris
e) Coneixements d’informàtica
2a. Fase d’entrevista personal.
En aquesta fase es valora i s’aprecia la maduresa i la idoneïtat de les persones que s’examinen per a seguir amb èxit l’ensenyament universitari oficial del grau triat. És condició indispensable superar la fase de l’entrevista per a poder accedir als estudis de grau.
PAU PERSONES MAJORS DE 45 ANYS
Per accedir al grau per la via de persones majors de 45 anys s’ha de realitzar una prova d’accés que consta de tres exercicis:
1. Comentari de text o desenvolupament d’un tema general d’actualitat;
2. Llengua: castellà;
3. Llengua: valencià;
i d’una entrevista personal on es valora i s’aprecia la maduresa i la idoneïtat de les persones que s’examinen per a seguir amb èxit l’ensenyament universitari oficial del grau triat. És condició indispensable superar la fase de l’entrevista per a poder accedir als estudis de grau.
ESTUDIANTAT AMB TITULACIÓ UNIVERSITÀRIA
Per a accedir al grau per aquesta via s’ha d’estar en possessió d’un títol universitari de grau o d’una titulació oficial de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent.
ESTUDIANTAT AMB ESTUDIS ESTRANGERS
Els estudiants amb batxillerat internacional i els estudiants estrangers amb conveni d'accés amb l'estat espanyol, presentaran la informació de la credencial on constarà la seua qualificació d'accés a la universitat. Els estudiants estrangers de països sense conveni d'accés amb l'estat espanyol hauran de realitzar una prova per a obtindre la nota d'accés.
Aquests estudiants entraran en la mateixa reserva de places dels estudiants de batxillerat i els de CFGS, i podran presentar-se als exàmens d'un màxim de 4 assignatures en la Fase Voluntària de l'actual PAU, per poder augmentar la qualificació d'admissió fins a un màxim de 14 punts.
La UNED serà l'encarregada de certificar les qualificacions de tots els estudiants estrangers, emetre la credenciali, si escau, de realitzar les proves pertinents.
PERSONES AMB NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS (NEE)
L'UJI intenta facilitar a l’estudiantat amb necessitats educatives especials (NEE) la plena integració i normalització en la vida acadèmica mitjançant el Programa d’atenció a la diversitat (PAD) i l’adaptació de les normatives acadèmiques. Si tens necessitat d’aquest servei pots dirigir-te a la Unitat de Suport Educatiu (USE) o enviar un missatge electrònic a suport@uji.es.
Per a accedir a la universitat és important que tingues en compte una sèrie d’aspectes referents al procediment d’admissió a una determinada titulació:
Oferta de places...
En el grau d’Administració d’Empreses s’ofereixen 185 places
La nota de tall o d’accés...
- És la nota de l’ultima persona que ha accedit a la titulació.
- No està predeterminada, ja que depèn de l’oferta de places i de la demanda per part de l’estudiantat que la sol·licita.
- Si una titulació està molt sol·licitada la nota d’accés tendeix a ser alta.
- S’ha de considerar com un referent, ja que varia cada any.
Per exemple, si en Administració d’Empreses s’han oferit 185 places, i la nota de tall per a un determinat any ha sigut 6,133, significa que la persona que va accedir en l’últim lloc (el núm. 185) tenia aquesta qualificació.
Preinscripció
- S’han d’indicar les carreres que vols cursar per ordre de preferència.
- La sol·licitud per a cursar una determinada carrera ha de fer-se d’acord amb els procediments, els impresos i els terminis de la comunitat autònoma on es vol accedir.
- Encara que es tinga una nota inferior a la nota de tall de l’últim any també es pot sol·licitar.
Llistes d’espera
- Cada universitat estableix un determinat procediment per a l’adjudicació de les places que queden vacants.
Matrícula
- Cada universitat té un procediment i un període de matrícula (a l’UJI sol ser la segona quinzena de juliol).
- A l’UJI es pot formalitzar la matrícula de forma presencial o no presencial per Internet.
- Requisits de matrícula 2n i posteriors cursos
Permanència
L’estudiantat ha de conèixer la normativa de permanència , d’aquesta destaquem:
- Permanència en primer curs
1. L’estudiantat matriculat per primera vegada en el primer curs d’un estudi de grau a la Universitat Jaume I ha de superar un mínim del 20 % del total de crèdits matriculats.
2. L’estudiantat que no supere aquest mínim pot continuar el curs següent en el mateix estudi en la modalitat de matrícula a temps parcial o fer la preinscripció a un estudi de grau diferent.
3. A aquest efecte, les assignatures reconegudes no comptabilitzaran com a assignatures superades, excepte les cursades en un programa d’intercanvi.
- Rendiment acadèmic
1. L’estudiantat, a temps complet que es matricule per segona vegada o successivament en un mateix grau de la Universitat i que durant dos anys acadèmics consecutius no supere almenys el 50 % dels crèdits matriculats, haurà de matricular-se a temps parcial en els dos cursos acadèmics següents en què no va superar el 50% dels crèdits matriculats, i se li exigirà la superació del 75% per a poder matricular-se novament en el mateix grau, en qualsevol modalitat de dedicació a l’ estudi. Si no compleix aquest requisit no es podrà matricular en el mateix grau fins que no passe un curs des de l’últim en què es va matricular a temps parcial. En tot cas, l’estudiantat pot matricular-se en un altre grau després d’efectuar la preinscripció.
2. L’estudiant a temps parcial que es matricule per segona vegada o successivament en un mateix grau de la Universitat i que durant dos anys acadèmics consecutius no supere almenys el 50 % dels crèdits matriculats, no es podrà matricular en el mateix grau fins que no passe un curs des de l’últim en què no va superar el 50% dels crèdits matriculats. En tot cas, l’estudiantat pot matricular-se en un altre grau després d’efectuar la preinscripció.
3. No s’aplicaran aquestes normes de permanència a l’estudiantat que haja superat el 80 % dels crèdits del pla d’estudis.
4. A aquests efectes, les assignatures reconegudes no comptabilitzaran com a assignatures superades, excepte les cursades en un programa d’intercanvi.
En el Grau en Administració d'Empreses, es garantirà el desenvolupament per part dels estudiants de les competències bàsiques recollides en el RD1393/2007:
Aquestes competències bàsiques es concreten en les següents competències genèriques i/o específiques avaluables corresponents als objectius genèrics i exigibles per a obtenir el títol.
G - COMPETÈNCIES GENÈRIQUES
CG01 - Capacitat d'anàlisi i síntesi
CG02 - Capacitat d'organització i planificació
CG03 - Coneixement d'una llengua estrangera
CG04 - Informàtica relativa a l'àmbit d'estudi
CG05 - Capacitat de gestió de la informació
CG06 - Resolució de problemes
CG07 - Presa de decisions
CG08 - Treball en equip
CG09 - Raonament crític
CG10 - Lideratge
CG11 - Aprenentatge autònom
CG12 - Comunicació oral i escrita en llengua nativa
CG13 - Iniciativa i esperit emprenedor
E - COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES
EA01 - Capacitat d'aplicar els coneixements a la pràctica
EA02 - Capacitat per a la divulgació de les qüestions econòmiques
EA03 - Disseny i gestió de projectes
EA04 - Habilitat cerca d'informació i recerca
EC01 - Conéixer les eines matemàtiques bàsiques per a la presa de decisions empresarials
EC02 - Analitzar, sintetitzar, resumir i interpretar críticament la informació econòmic-patrimonial de les empreses
EC03 - Conéixer els principis metodològics de la direcció i gestió financera de les empreses
EC04 - Sintetitzar, implantar i interpretar els diferents sistemes de càlcul de costos
EC05 - Conéixer el funcionament intern de l'empresa, diferenciar les diferents parts que la conformen i ser capaç de formular estratègies empresarials adequades
EC06 - Definir objectius, estratègies i polítiques comercials i del màrqueting
EC07 - Descriure i analitzar els diferents models micro i macroeconòmics
EC08 - Descriure i analitzar les economies espanyola i mundial, incloent-hi la seua dimensió històrica
EC09 - Dissenyar els mètodes bàsics d'anàlisis i predicció de models econòmics
EC10 - Coneixement bàsic de les normes i regles jurídiques aplicables a l'economia i a l'activitat de les empreses
EC11 - Descriure i analitzar el fenomen migratori i la globalització, incloent-hi la seua dimensió històrica
EP01 - Analitzar la informació comercial per a la presa de decisions
EP02 - Desenvolupament d'estratègies de producte, marca i preu
EP03 - Planificar, gestionar i dirigir els recursos humans de les organitzacions
EP04 - Conéixer el significat de l'Adreça d'Operacions i Gestió de la Qualitat, les seues dimensions i avaluar la seua influència sobre la competitivitat
EP05 - Crear, planificar, gestionar i dirigir les estratègies empresarials atenent als condicionants de l'entorn en el qual opera
EP06 - Planificar, gestionar i dirigir els sistemes d'informació de les organitzacions
EP07 - Conéixer els conceptes d'indústria i entorn competitiu
EP08 - Ser capaç de desenvolupar la iniciativa pròpia per a explotar noves oportunitats de negoci assumint els riscos que comporten
EP09 - Planificar, gestionar i dirigir la política d'innovació de l'empresa
EP10 - Estratègies organitzatives i de gestió del departament de vendes
EP11 - La funció de comunicació integrada en el màrqueting
EP12 - Definir objectius i estratègies en l'àmbit del màrqueting social i polític
EP13 - La distribució comercial i el seu paper en l'economia i en la societat
EP14 - Desenvolupament global del màrqueting internacional
EP15 - Conéixer i comprendre el disseny, la dinàmica del canvi i el comportament organitzatiu.
EP16 - Conéixer i utilitzar l'anglès acadèmic i professional de l'Administració i direcció d'empreses
Primer curs
Introducció a la Comptabilitat (FBB)
Introducció a l’Administració d’Empreses (FBB)
Matemàtiques de les Operacions Financeres (FBB)
Introducció a la Microeconomia (FBB)
Matemàtiques I (FB)
Introducció a la Macroeconomia (FBB)
Matemàtiques II (FB)
Història Econòmica (FBB)
Introducció al Dret (FBB)
Introducció als Sistemes d’Informació de l’Empresa (OB)
Segon curs
Estadística (FBB)
Comptabilitat Financera (OB)
Direcció Financera (OB)
Direcció d’Empreses (OB)
Macroeconomia (OB)
Anàlisi d’Estats Financers (OB)
Economia Espanyola i Mundial (OB)
Fonaments de Màrqueting (OB)
Mètodes Quantitatius (OB)
Microeconomia (OB)
Tercer curs
Fonaments d’Econometria (OB)
Comptabilitat de Costos (OB)
Anàlisi i Formulació d’Estratègies Empresarials (OB)
Anglès per a l’Empresa (OB)*
Màrqueting Operatiu (OB)
Dret Mercantil i Tributari de Societats (OB)
Investigació de Mercats (OB)
Direcció de Recursos Humans (OB)
Direcció d’Operacions (OB)
Implantació d’Estratègies Empresarials (OB)
Quart curs
Tècniques de Vendes (OB)
Disseny i Canvi Organitzatiu (OB)*
Optativa 1 (OP)
Optativa 2 (OP)
Optativa 3 (OP)
Gestió de Sistemes d’Informació en les Organitzacions (OB)
Migracions i Globalització (OB)
Treball de Final de Grau (TFG)1*
Pràctiques Externes (PE)1
Optatives
Gestió de Canals de Distribució (OP)
Màrqueting Social i Polític (OP)
Direcció de Vendes (OP)
Promoció Comercial (OP)
Màrqueting Internacional (OP)
Sociologia de l’Empresa (OP)
Dret del Treball (OP)
Comportament Organitzatiu (OP)
Gestió de la Qualitat (OP)
Creació d’Empreses (OP)
Direcció de la Innovació a l’Empresa (OP)
Dinamització de Recursos Humans (OP)
Anàlisi Industrial i Xarxes d’Empreses (OP)
Consulta l'oferta d'assignatures optatives de cada curs acadèmic en http://www.sia.uji.es.
1Per a cursar les assignatures Pràctiques Externes (PE) i Treball de Final de Grau (TFG) cal haver superat el 80% dels crèdits ECTS de les assignatures de formació bàsica (FB) / formación bàsica de branca (FBB) i obligatòries (OB).
*Docència en llengua estrangera.
Grup de docència en anglès
Hi ha la possibilitat d’escollir un grup de docència en anglès des de primer curs, amb l’objectiu de potenciar la formació i l’estudi en anglès, així com algunes activitats específiques de la titulació. Les assignatures d'aquest grup que s'imparteixen en anglès són:
Primer curs
Introducció a la Comptabilitat (FBB)
Introducció a l’Administració d’Empreses (FBB)
Matemàtiques de les Operacions Financeres (FBB)
Introducció a la Microeconomia (FBB)
Matemàtiques I (FB)
Introducció a la Macroeconomia (FBB)
Matemàtiques II (FB)
Segon curs
Estadística (FBB)
Comptabilitat Financera (OB)
Direcció Financera (OB)
Direcció d’Empreses (OB)
Macroeconomia (OB)
Anàlisi d’Estats Financers (OB)
Economia Espanyola i Mundial (OB)
Fonaments de Màrqueting (OB)
Mètodes Quantitatius (OB)
Microeconomia (OB)
Tercer curs
Anglès per a l’Empresa (OB)
Quart curs
Disseny i Canvi Organitzatiu (OB)
Treball de Final de Grau (TFG)1
En el Sistema d'Informació Acadèmica (SIA), trobaràs tota la informació relacionada amb cada assignatura del grau (horaris, aules, professorat, temaris, dates d'examen, sistema d'avaluació, guies docents, ....): Consulta el SIA (Sistema d'Informació Acadèmica).
Màster
Què és?
Els estudis de màster tenen com a objectiu la formació avançada, especialitzada o multidisciplinària, dirigida a una especialització acadèmica o professional o a la iniciació en activitats investigadores.
Quina és la diferència entre màster oficial i màster propi?
Els màsters oficials tenen una càrrega lectiva de 60 a 120 crèdits europeus (1 o 2 cursos acadèmics) i han de disposar d’una acreditació oficial per part del Ministeri d’Educació.
El màster oficial és reconegut en tota la Unió Europea sense haver de realitzar cap tràmit de reconeixement i, per això, garanteix la mobilitat entre països.
El màster propi acredita un cicle universitari de formació de postgrau no doctoral, i reconeix un nivell qualificat de formació superior a la de grau.
El màster propi de la universitat comprèn, com a mínim, 50 crèdits (un crèdit correspon a 10 hores d’ensenyament teòric, pràctic o de les seues equivalències).
Quins màsters pots cursar a l'UJI relacionats amb el grau en Administració d'Empreses?
- Màsters Oficials:
- Màsters Propis:
Així mateix, amb el títol de grau en Administració d’Empreses també pots accedir a altres màsters...
Doctorat
Els ensenyaments de doctorat tenen com a finalitat la formació avançada de l'estudiantat en les tècniques d’investigació. Poden incorporar cursos, seminaris o altres activitats orientades a la formació investigadora i inclouen l’elaboració i presentació de la corresponent tesi doctoral, que consisteix en un treball original d’investigació.
Més informació sobre Estudis de Postgrau a l'UJI: https://www.uji.es/serveis/cepfc/
Per a continuar la teua formació professional
Consulta els programes per a titulats/des en la guia PROMOTE your International Career elaborada per la OIPEP
Consulta la Guia PREOCUPA’T: Com millorar l’empleabilitat?
http://ujiapps.uji.es/societat/laboral/preocupat/preocupat/millora/
Més informació:
Quant als mecanismes de coordinació docent, la titulació preveu que les funcions de coordinació les exercirà la comissió de titulació (CT), responsable del títol.
Segons la modificació del reglament marc sobre el funcionament dels centres de la Universitat Jaume I, la composició de la CT garantirà que hi haurà representació de cadascun dels departaments implicats en la docència. Entre els seus components, s'assignarà la coordinació de cadascun dels cursos de la titulació, de manera que hi haurà un coordinador per curs, un responsable de les pràctiques externes, un responsable del treball de final de grau i un representant dels estudiants, evitant així duplicitats horitzontals i verticals i realitzant el seguiment de l'aprenentatge dels estudiants al llarg del procés.
Les reunions de curs es duran a terme mitjançant, almenys, dues sessions. En la primera sessió, a l'inici del curs, el responsable de curs sol·licitarà a cada professor un llistat de les activitats que preveu organitzar en la seua assignatura i el seu corresponent calendari, amb la finalitat d'evitar coincidències entre les diferents activitats proposades. D'aquesta manera s'aconsegueix una distribució de tasques molt més equilibrada al llarg del curs acadèmic.
Al final del curs acadèmic es durà a terme una segona reunió per fer balanç i anotar les qüestions a millorar en l'inici del següent curs. En aquesta segona reunió s'analitzen els resultats i el compliment de les programacions i distribució de tasques i activitats.
Cada assignatura té la seua metodologia. El professorat pot utilitzar, entre les següents, aquelles que considere més adients per a la seua assignatura.
- Ensenyament teòric. Exposició de la teoria per part del professorat i estudiantat que pren els apunts o amb participació de l’estudiantat (implica l’ús de tècniques com ara lliçó magistral, debats i discussions, etc.).
- Ensenyament pràctic. Classes on l’estudiantat ha d’aplicar continguts apresos en les sessions de teoria. Inclou tant classes de problemes i exercicis com pràctiques de laboratori (implica l’ús de tècniques com ara la resolució de problemes, casos, simulacions, experiments, ús d’eines informàtiques, etc.).
- Seminaris. Es tracta d’un espai per a la reflexió i/o aprofundiment dels continguts ja treballats per l’estudiantat amb anterioritat –teòrics i/o pràctics– (implica l’ús de tècniques com ara tallers monogràfics, cinefòrum, taller de lectura, convidar experts, etc.).
- Tutories. Treball personalitzat amb un estudiant o estudianta o grup, a l’aula o en un espai reduït. Normalment la tutoria suposa un complement al treball no presencial: negociar/orientar el treball autònom, seguir i avaluar el treball, orientar ampliació, etc. (implica l’ús de tècniques com ara l’ensenyament per projectes, supervisió de grups d’investigació, tutoria especialitzada, etc.).
- Avaluació. Activitat que consisteix en la realització de proves escrites, orals, pràctiques, projectes, treballs, etc., utilitzats en l’avaluació del progrés de l’estudiantat.
- Treball personal. Preparació per part de l’estudiantat, de forma individual o en grup, de seminaris, lectures, investigació, treballs, memòries, etc., per a exposar o lliurar en les classes tant teòriques com pràctiques.
- Preparació d’exàmens. Revisió i estudi per als exàmens. Inclou qualsevol activitat d’estudi: estudiar per a l’examen, lectures complementàries, fer problemes i exercicis, etc.
A l’hora de fer l’avaluació cada professor o professora pot utilitzar alguna d’aquestes formes:
- Carpetes d'aprenentatge i/o portafolios. Conjunt documental elaborat per un estudiant o estudianta que mostra la tasca realitzada durant el curs en una matèria determinada.
- Contracte d’aprenentatge. Alumnat i professorat de forma explícita intercanvien opinions, necessitats, projectes i decideixen en col·laboració la forma de dur a terme el procés d’ensenyament/aprenentatge i ho reflecteixen oralment o per escrit. El professorat ofereix unes activitats d’aprenentatge, resultats i criteris d’avaluació, i negocia amb l’alumne el seu pla d’aprenentatge.
- Elaboració de treballs acadèmics. Desenvolupament d’un treball escrit que pot anar des de treballs breus i senzills fins a treballs amplis i complexos i fins i tot projectes i memòries propis d’últims cursos. Opcionalment es pot requerir la defensa oral dels treballs.
- Entrevista de tutorització i/o informes de personal expert. Testimoni escrit per un o una professional o tutor o tutora, sovint sobre la base de qüestionaris, on es valora la competència de l’estudiantat. Pot incloure reunions individuals o de grup per al seguiment i valoració del procés de treball realitzat (a més del resultat / producte).
- Examen escrit (test, desenvolupament i/o problemes). Desenvolupament o resposta llarga (prova escrita de tipus obert o assaig, en la qual l’alumnat construeix la seua resposta amb un temps limitat però quasi sense limitacions d’espai); resposta curta (prova escrita tancada, en la qual l’alumnat construeix la seua resposta amb un temps limitat i amb un espai molt restringit), i/o tipus test (prova escrita estructurada amb diverses preguntes o ítems en els quals l’alumnat no elabora la resposta, només ha d’assenyalar la correcta o completar-la amb elements molt precisos, com per exemple omplir buits).
- Memòries i informes de pràctiques. Treball estructurat que té la funció d’informar sobre els coneixements i competències adquirits durant les pràctiques i sobre els procediments seguits per a obtindre els resultats. Pot tindre des de format lliure a seguir un guió estructurat o, fins i tot, respondre a un qüestionari pràcticament tancat. Inclou la memòria de pràctiques externes.
- Observació/execució de tasques i pràctiques. Estratègia basada en la recollida sistemàtica de dades en el context d’aprenentatge: execució de tasques, pràctiques, etc. Pot ser sobre la base de qüestionaris i escales de valoració, registre d’incidents, llistes de verificació i/o rúbriques que definisquen els nivells de domini de la competència, amb els indicadors respectius (dimensions o components de la competència) i els descriptors de l’execució (conductes observables). Pot incloure el control d’assistència i/o participació a l’aula.
- Presentacions orals i pòsters. Exposició i/o defensa pública de treballs individuals o en grup per a demostrar els resultats del treball realitzat i interpretar les seues pròpies experiències.
- Projectes. Situacions en les quals l’alumnat ha d’explorar i treballar un problema pràctic mitjançant l’aplicació i integració de coneixements interdisciplinaris.
- Resolució de casos: Suposa l'anàlisi i la resolució d'una situació professional amb la finalitat de realitzar una conceptualització experiencial i cercar solucions eficaces
- Resolució d’exercicis i problemes. Prova consistent en el desenvolupament i interpretació de solucions adequades a partir de l’aplicació de rutines, fórmules, o procediments per a transformar la informació proposta inicialment.
Fixa’t bé en el programa de l’assignatura on apareix clarament la metodologia i l’avaluació que es durà a terme.
Consulta guia docent de l'assignatura
Durant les pràctiques l’estudiantat observa la realitat institucional, empresarial i laboral del seu entorn dins de les seues respectives professions. Els objectius més específics són el desenvolupament de competències (coneixements, habilitats i destreses, actituds) i la facilitació de la transició al mercat de treball. Al llarg de l’estada, cada estudiant o estudianta comptarà amb una doble tutoria: un professor o professora de la universitat i un o una professional de l’organització a què s’incorpora. La durada de l’estada ve determinada pel pla d’estudis.
Aquestes pràctiques les pots fer quan superes el 80% dels crèdits d’aquest grau, sense comptar l’assignatura Treball de Final de Grau.
L’estudiantat del grau pot desenvolupar qualsevol activitat de gestió i/o estudis en qualsevol organització empresarial o institucions públiques en les quals puga desenvolupar activitats relacionades amb el contingut propi de la titulació. Consulta les entitats cooperadores.
També hi ha la possibilitat de realitzar les pràctiques a l’estranger amb el programa Erasmus Pràctiques:
Aquesta nova acció Erasmus Pràctiques té com a finalitat la realització de pràctiques en empreses, centres de formació, centres d’investigació i altres organitzacions. Els principals objectius d’aquesta acció són:
Aquest programa està emparat pels principis del compromís de qualitat de l’European Quality Charter for Mobility i està finançat per l’Organisme Autònom de Programes Europeus, que depèn del Ministeri d’Educació espanyol, a través de fons europeus http://www.uji.es/serveis/oipep/base/programes/pi/convocatories/erasmus-plus/erplus2017/
La guia “PROMOTE Your International Career” elaborada per la OIPEP recull tots els programes de pràctiques internacionals.
Més informació:
Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP)
Es pot cursar part dels estudis del grau en Administració d’Empreses en altres universitats, tant espanyoles com estrangeres, mitjançant els programes d’intercanvi en els quals participa l’UJI. Es gestionen des de l’Oficina de Relacions Internacionals i cobreixen un ampli ventall d’opcions i països. Al web de l’ORI pots trobar informació sobre els requisits i criteris de selecció (acadèmics, lingüístics, etc.) per a participar en els diferents programes.
Mobilitat en universitats estrangeres
El programa Erasmus+ contempla la mobilitat de l’estudiantat que cursa els últims anys dels estudis de grau amb la finalitat d’oferir una experiència d’aprenentatge a Europa. Les estades poden tindre una durada des d’un semestre fins a un curs acadèmic (24 mesos en el cas d’estudiantat de Medicina), amb les finalitats següents:
Université de Picardie-Jules Verne
Amiens (França)
Université d’Angers
Angers (França)
Université de Cergy-Pontoise
Cergy-Pontoise (França)
Université du Littoral - Côte d’Opale
Dunkerke (França)
IFSAC Groupe Ecole Superieur de Comerce de PAU
Pau (França)
Athlone Institute of Technology
Athlone (Irlanda)
Dublin Institute of Technology
Dublín (Irlanda)
Università degli Studi di Bologna
Bologna (Itàlia)
Università degli Studi di Brescia
Brescia (Itàlia)
Università degli Studi di Genova
Gènova (Itàlia)
Università degli Studi Di Foggia
Foggia (Itàlia)
Università degli Studi di Modena
Mòdena (Itàlia)
University of Roma “La Sapienza”
Roma (Itàlia)
Università degli Studi di Napoli Federico II
Nàpoles (Itàlia)
Università degli Studi “G.d’Annunzio”
Chieti (Itàlia)
Università degli Studi L’Aquila
L’Aquila (Itàlia)
Arnhem Business School
Nijmegen (Països Baixos)
Hanzehogeschool Groningen
Groningen (Països Baixos)
Technical University of Lodz
Lodz (Polònia)
Instituto Superior Da Maia
Avioso São Pedro (Portugal)
Aston business School
Birmingham (Regne Unit)
University of Applied Sciences Northwestern Switzerland
Windisch (Suïssa)
Bahcesehir University
Istanbul (Turquia)
Izmir University of Economics
Izmir (Turquia)
Universitat Bamberg: Otto-Friedrich
Bamberg (Alemanya)
Hochschule Bochum
Bochum (Alemanya)
Hochschule Heilbronn
Heilbronn (Alemanya)
FOM Hochschule fuer Oekonomie & Management gemeinnuetzige Gmbh
Berlín (Alemanya)
Georg-August-Universität Göttingen
Göttingen (Alemanya)
Christian-Albrechts-Universität zu Kiel
Kiel (Alemanya)
Karel de Grote-Hogeschool
Anvers (Bèlgica)
Centria University of Applied Sciences
Kokkola (Finlàndia)
Seinäjoki Universityof Applied Sciences
Seinäjoki (Finlàndia)
Vives University College
Kortrijk (Bèlgica)
KU Leuven
Leuven (Bèlgica)
Hochschule Koblenz RheinAhrCampus Remagen
Remagen (Alemanya)
Università Degli Studi Di Sassari
Sassari (Itàlia)
Lapland University of Applied Sciences
Rovaniemi (Finlàndia)
Alcide de Gasperi University of Euroregional Economy
(Polònia)
University of Hamburg
(Alemanya)
Tampere University of Applied Sciences - TAMK
Finlàndia
University Colleges Leuven-Limburg
Bèlgica
Saxion Hogescholen
Països Baixos
Université Lumière Lyon 2
Lyon (França)
Károly Róbert College
Hongria
Goce Delchev University - Stip
Macedònia
University i Tromsø
Noruega
Università di Milano Bicocca
Milà (Itàlia)
Rotterdam University of Applied Science
Rotterdam (Països Baixos)
PROGRAMA D'INTERCANVI AMB AMÈRICA DEL NORD
Aquest programa promou la mobilitat de l’estudiantat de grau durant un semestre acadèmic a alguna de les universitats sòcies amb les quals s’ha establert conveni als Estats Units.
The University of Oklahoma
Norman, Oklahoma (Estats Units)
Murray State University, KY
Murray, Kentucky (Estats Units)
Shawnee State University
Portsmouth, Ohio (Estats Units)
Alfred University
Alfred, Nova York (Estats Units)
Marshall University
Huntington, West Virginia (Estats Units)
Western Illinois University
Macomb, Illinois (Estats Units)
The University of Texas at Dallas
Dallas, Texas (Estats Units)
Algoma University
Canadà
PROGRAMA D'INTERCANVI AMB ÀSIA I OCEANIA
L’objectiu del programa és la mobilitat de l’estudiantat de grau en universitats d’Àsia i Oceania durant un semestre acadèmic (generalment les estades es realitzen al segon semestre del curs acadèmic).
University of Malaya
(Malàisia)
University of Muhammadiyah Yogyakarta
(Indonèsia)
Sejong University
(Corea)
National Chung Hsing University
(Taiwan)
Jinan University
(Xina)
La Trobe University
(Austràlia)
Tomsk Polytechnic University (TPU)
Rússia
Al-Farabi Kazakh National University
Kazakhstan (Marroc)
PROGRAMA D'INTERCANVI AMB AMÈRICA LLATINA
L’objectiu d’aquest programa és la mobilitat de l’estudiantat de grau a universitats sòcies d’Amèrica Llatina per a realitzar estades d’un semestre acadèmic (generalment durant el segon semestre del curs acadèmic).
Universidad de Costa Rica
San Jose (Costa Rica)
Universidad Mayor
Santiago (Xile)
Universidad Nacional del Litoral
Santa Fe (Argentina)
Universidade Federal de Santa Catarina
Santa Catarina (Brasil)
Universidad de Belgrano
Buenos Aires (Argentina)
Universidad del Museo Social Argentino
Buenos Aires (Argentina)
Universidad de Santiago de Chile
Santiago (Xile)
Universidade de Brasilia
Brasilia (Brasil)
Universidade Sao Paulo
São Paulo (Brasil)
Universidad Diego Portales
Santiago (Xile)
Universidad Nacional del Sur
Buenos Aires (Argentina)
Universidad del Estado de Rio de Janeiro
Rio de Janeiro (Brasil)
Universidad de la República
Montevideo (Uruguai)
Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires (UNICEN)
Tandil (Argentina)
Universidad de la Cuenca de la Plata
Corrientes (Argentina)
Universidade Federal Fluminense
(Brasil)
Universidad Católica del Uruguay
Uruguai
Universidad Tecnológica Metropolitana de Chile (UTEM)
Xile
Universidade Federal de Pelotas - UFPel
Brasil
Mobilitat en universitats espanyoles
El programa SICUE té com a objectiu la mobilitat de l’estudiantat que cursa estudis de grau de realitzar part dels seus estudis (estades d’un mínim de cinc mesos i d’un màxim de nou) en qualsevol altra universitat pública o privada de l’Estat espanyol amb la qual hi haja un conveni signat, amb la garantia de reconeixement acadèmic i d’aprofitament així com d’adequació al seu perfil curricular. Es pretén aconseguir que l’estudiantat experimente sistemes docents diferents i que conega la societat i cultura d’altres autonomies, amb la finalitat, sobretot, de formació curricular i de projecció professional.
Universitat Rovira i Virgili
Tarragona
Universidad Miguel Hernández
Elx
Universidad de la Coruña
La Corunya
Universidad pública de Navarra
Pamplona
Universidad Rey Juan Carlos
Madrid
Universidad de las Palmas de Gran Canaria
Palmes de Gran Canaria
Universitat de Girona
Girona
Universidad de Almería
Almeria
Universidad de Córdoba
Còrdova
Universidad de Cádiz
Cadis
Universidad de Zaragoza
Saragossa
Universidad Complutense de Madrid
Madrid
Universidad del País Vasco
País Basc
Oficina de Relacions Internacionals (ORI)
Més informació:
És imprescindible haver superat el 80% dels crèdits obligatoris de la carrera (incloent-hi les assignatures obligatòries de formació bàsica) per poder matricular-se en aquesta assignatura, excloent-hi d’aquest còmput el treball de final de carrera i els crèdits de les pràctiques externes.
Treball de final de carrera que demostre el resultat final o la consecució dels objectius proposats després de finalitzar la carrera.
Consulta la guia docent de l'assignatura
La Universitat Jaume I ha elaborat una normativa que conté les directrius bàsiques relacionades amb la definició, organització, elaboració, tutela, presentació, defensa, avaluació i gestió administrativa dels TFG a la Universitat Jaume I.
Lluís Callarisa Fiol ( callaris@emp.uji.es)
Vicedegà del Grau en Administració d'Empreses
1r curs: Juan Carlos Fandos Roig ( jfandos@emp.uji.es)
2n curs: Juan Carlos Fandos Roig ( jfandos@emp.uji.es)
3r curs: Miguel Ángel Gimeno Navarro (ngimeno@uji.es)
4t curs: Miguel Ángel Gimeno Navarro (ngimeno@uji.es)
Montserrat Boronat Navarro
Alba Puig Denia
Diego Monferrer Tirado
Els membres de la comunitat universitària de la Universitat Jaume I poden consultar els indicadors en:
https://e-ujier.uji.es/pls/www/euji22702pi.indicadores_avap?est=210
Es pot consultar la informació en aquesta adreça https://e-ujier.uji.es/pls/www/euji22702pi.evidencias_avap?&est=210
Ara pensem que ja pots tindre una idea real del que implica aquesta titulació i d’algunes coses que ofereix l’UJI, per la qual cosa ja et trobes en condicions de prendre una decisió.
Per tal d’ajudar-te a decidir, llig i reflexiona sobre tot el que t’expose’m en els apartats següents.
Com sóc?
De manera orientativa, per a fer-te una idea d’aquells aspectes que es consideren més adients que un estudiant o estudianta d'Administració d'Empreses ha de tindre, et presentem el següent qüestionari. Respon a les qüestions d’acord amb la següent escala:
1 Molt en desacord
2 En desacord
3 Ni d’acord ni en desacord
4 D’acord
5 Molt d’acord
1. M'agraden els aspectes relacionats amb la direcció d'empreses, l'economia i la comptabilitat 1) 2) 3) 4) 5)
2. M’agraden els temes de gestió empresarial i de màrqueting 1) 2) 3) 4) 5)
3. M’agraden els aspectes econòmics i empresarials 1) 2) 3) 4) 5)
4. Crec que sóc tolerant 1) 2) 3) 4) 5)
5. Tinc bona capacitat de persuasió 1) 2) 3) 4) 5)
6. M’agraden els temes polítics 1) 2) 3) 4) 5)
7. M'agraden els aspectes relacionats amb les matemàtiques i l'estadística 1) 2) 3) 4) 5)
8. Tinc capacitat d’atenció 1) 2) 3) 4) 5)
9. M’agraden els temes socials 1) 2) 3) 4) 5)
10. Tinc bona memòria 1) 2) 3) 4) 5)
Ha arribat el moment de l’autocorrecció:
PUNTUACIÓ OBTINGUDA
Compta tots els punts que has obtingut:
Si la teua puntuació està entre 40 i 50 tens unes bones característiques per a fer aquest grau. En el cas que no arribes a la puntuació de 40, NO ET PREOCUPES, pots cursar aquests estudis, però has de tindre en compte que seria interessant que desenvolupares i potenciares —entre altres— els temes socials, l’economia... ja que en definitiva els estudiants i estudiantes que volen cursar aquest grau gaudeixen amb aquests temes, són tolerants, tenen bona memòria i també capacitat d’atenció.
Ara toca decidir!
Prompte arribarà el moment d’optar per una carrera universitària. En aquest punt, has de tindre en compte tots els aspectes que poden influir en el teu futur, tant immediat com posterior.
Per això, ara només falta que prengués una decisió. Per a ajudar-te en aquesta elecció, a continuació tens alguns consells que et poden ser útils:
- Madura i reflexiona sobre tota la informació que tens de la titulació i pensa també, a llarg termini, en el teu pla de futur: planteja’t objectius i metes.
- Tingues en compte les diferents variables que hi poden influir, entre les quals poden figurar aquestes:
- Per acabar, pensa que tots aquests factors no tenen el mateix pes a l’hora de decidir-te per una opció determinada. Per tant, et proposem el següent exercici de reflexió:
GRAU EN ADMINISTRACIÓ D'EMPRESES
Avantatges (Puntuació d’1 a 5)
Inconvenients (Puntuació d’1 a 5)
TOTAL AVANTATGES
TOTAL INCONVENIENTS
Recorda que:
Ets tu qui va a cursar la carrera.
Estàs planificant el teu desenvolupament personal i professional.
La teua elecció ha d’estar basada en una bona informació.
Has de decidir per tu mateix!
Abans de decidir, si penses que encara no ho tens clar i necessites més ajuda per a orientar-te:
CONSULTA-HO AMB AL DEPARTAMENT D’ORIENTACIÓ DEL TEU CENTRE
O ENVIA UN MISSATGE A LA BÚSTIA
Bústia de consultes, queixes i suggeriments
http://www.uji.es/CA/infopre/trans/e@/22070/
Recorda que, quan acabes, has d’enviar la petició
Rebràs la resposta en el termini màxim d’una setmana.
1. Què és el grau en Administració d'Empreses?
El grau en Administració d'Empreses ofereix una formació completa, innovadora i de qualitat, orientada a proporcionar les destreses, coneixements i habilitats necessaris per a formar professionals amb capacitat per a crear empreses, exercir llocs de gestió, administració, assessorament i avaluació en tot tipus d'empreses o desenvolupar la seua labor professional en els cossos tècnics en tot tipus d'administracions públiques.
En finalitzar els seus estudis les graduades i graduats en Administració d'Empreses coneixeran el funcionament de les empreses i de les seues àrees (producció, administració, recursos humans, comercialització, màrqueting, qualitat, finances, etc.).
L'estudiantat que finalment es decidisca per Administració d'Empreses podrà desenvolupar la seua activitat en qualsevol àrea funcional de l'empresa, però estarà exercitat particularment en àrees com ara gestió d¿operacions, gestió i promoció comercial, gestió de qualitat, màrqueting internacional, gestió de personal, logística o gestió de compres.
2. A quina branca de coneixement està adscrit aquest grau?
Ciències Socials i Jurídiques.
3. En quin centre s'imparteixen els estudis?
El centre on s'imparteixen aquests estudis es a la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques (FCJE). En concret, per a aquest grau es compta amb les següents instal·lacions i recursos tecnològics per al desenvolupament de l'activitat docent:
-Aules ordinàries amb taula multimèdia i accés a Internet, megafonia i projector de vídeo.
- Aules d'informàtica
- Sales d'estudi
- Seminaris amb capacitat per 25 persones, aproximadament, amb pissarra, ordinador portàtil, canó i pantalla per a projecció.
- Altres recursos d'ús compartit: sala d'actes amb un aforament de 350 persones, sala de graus amb aforament per 112 persones, sala de juntes amb 49 seients, un espai de trobada, sala de lectura, reprografia, vestíbul i cafeteria.
4. Com es pot accedir al títol del grau?
Les possibles vies d'accés son les següents:
- Batxillerat amb les PAU superades.
- Cicles formatius de grau superior, o equivalents.
- PAU per a persones majors de 25 anys i PAU per a persones majors de 45 anys (que no tenen una forma d'accés)
- Persones majors de 40 anys mitjançant acreditació d'experiència laboral o professional.
- Títol universitari
- Batxillerats comunitaris i d'altres països amb conveni, amb credencial d'accés.
- Estudis no comunitaris homologats amb les PAU superades.
5. Hi han programes de suport acadèmic per als estudiants?
Des de la Unitat de Suport Educatiu, s'ofereix a tot l'estudiantat de la Universitat Jaume I, una sèrie d'activitats, programes i accions amb la finalitat de que aprofite al màxim el seu pas per la universitat.
Més informació
6. Hi ha programes de suport per a estudians amb Necessitats Educatives Específiques?
Des de la Unitat de Suport Educatiu, el Programa d'Atenció a la Diversitat pretén donar suport acadèmic als membres de la comunitat universitària que presenten algun tipus de necessitat educativa específica (NEE) i al seu professorat.
Podem treballar amb l'estudiant la pressa de decisió a nivell d'estudis universitaris (orientació universitària), l'acompanyem durant la realització de les proves d'accés a la universitat i li donem suport durant tota la trajectòria acadèmica fins a la finalització dels estudis universitaris.
Considerem Necessitats Educatives Específiques les relacionades amb la discapacitat sensorial auditiva o visual, mobilitat reduïda o discapacitat motora, malalties cròniques, problemàtica psíquica/psicològica, situacions personals difícils, incapacitat temporal ( fractures, operacions, rehabilitació, ...) i necessitats davant de la immigració o la diversitat sociocultural que repercuteixen directament en l'estudi o treball acadèmic.
Més informació
7. Què és la permanència en els estudis?
Alumnat matriculat per primera vegada en el primer curs d'un estudi de grau de la Universitat Jaume I
1. L'estudiantat ha de superar un mínim del 20% del total de crèdits de què consta el curs complet, que es reflectix en el pla d'estudis corresponent. Almenys la meitat d'aquests crèdits s'han d'obtenir d'assignatures bàsiques o obligatòries.
2. L'alumnat que no supere aquest mínim podrà continuar el curs següent en el mateix grau, en la modalitat de matrícula a temps parcial o fer la preinscripció en un estudi de grau diferent.
3. A aquests efectes, les assignatures reconegudes no comptabilitzen com assignatures superades, excepte les cursades en un programa d'intercanvi.
8. Què és el rendiment acadèmic?
1. L'estudiantat que es matricule per segona vegada o successivament en un mateix grau de la Universitat i que durant dos anys acadèmics consecutius no supere almenys el 50% dels crèdits matriculats, haurà de matricular-se a temps parcial en els dos cursos següents als que no va superar el 50% dels crèdits matriculats i se'ls exigirà la superació del 75% per poder-se matricular de nou en el mateix grau en qualsevol modalitat de dedicació d'estudi. De no ser així, no es podrà matricular en el mateix grau fins que no passe un curs des de l'últim en que es va matricular de temps parcial.
En tot cas, l'estudiant pot matricular-se en un altre grau desprès d'efectuar la preinscripció.
2. L'estudiantat a temps parcial que es matricule per segona vegada o successivament en un mateix grau de la Universitat i que durant dos anys acadèmics no supere al menys el 50% dels crèdits matriculats, no es podrà matricular en el mateix grau fins que no passe un curs des de l'últim que no va superar el 50% dels crèdits matriculats.
En tot cas, l'estudiantat podrà matricular-se en un altre grau desprès d'efectuar la preinscripció.
3. No s'han d'aplicar aquestes normes de permanència a l'estudiantat que ha superat el 80% dels crèdits del pla d'estudis.
4. A aquests efectes, les assignatures reconegudes no comptabilitzen com assignatures superades, excepte les cursades en un programa d'intercanvi.
9. Màxims i mínims de matrícula
Alumnat matriculat per primera vegada en el primer curs d'un estudi de grau de la Universitat Jaume I
Matricula temps complet de 60 crèdits i matricula temps parcial ( per necessitats educatives especials, situació laboral de l'estudiantat, funcions de representació estudiantil, esportistes d'alt nivell, conciliació familiar, simultaneïtat d'estudis i altres motius degudament justificats a parer de la Comissió de Permanència) entre 24 i 30 crèdits
Alumnat matriculat per segona vegada o posterior
Matricula temps complet: mínim 30 crèdits i màxim 72 crèdits
Matricula temps parcial: entre 24 i 48 crèdits
10. Nombre màxim de convocatòries
1. El nombre màxim de convocatòries per assignatura a què té dret l'alumnat és de quatre. Si esgota les quatre convocatòries, l'alumnat només disposarà de dues convocatòries addicionals per a poder superar l'assignatura.
2. L'anul·lació de convocatòria és automàtica si en l'acta d'avaluació corresponent consta la qualificació "no presentat"
11. Hi ha possibilitat de rebre les assignatures en altres idiomes?
El Grau d’Administració d'empreses ofereix des del curs 2011-12 la possibilitat de cursar tot o quasi tot el grau en anglès, en un grup específic. Actualment s'ofereixen més del 50% de les assignatures en anglès i el objectiu és poder ampliar aquesta oferta en els propers cursos fins a cobrir quasi la majoria de les assignatures. També des dels seus inicis, una gran part de les assignatures tenen un grup amb docència en valencià.
12. Puc cursar part dels meus estudis en altra universitat? Mobilitat nacional i internacional
Podràs fer part dels estudis d'aquest Grau en altres universitats, tant espanyoles com estrangeres.
Més informació sobre els programes de mobilitat
13. En què consisteixen les Pràctiques Externes?
Les estades en pràctiques són una assignatura de caràcter obligatori i encara que tenen caràcter acadèmic, tot l'estudiantat de la universitat acaba els estudis de grau amb una experiència laboral. Durant les pràctiques els estudiants i les estudiantes observen la realitat institucional, empresarial i laboral del seu entorn dins de les respectives professions. Els objectius més específics són el desenvolupament de competències (coneixements, habilitats i destreses, actituds) i la facilitació de la transició al mercat de treball. Al llarg de l'estada l'alumnat té una doble tutoria: per un professor o professora de la universitat i per un o una professional de l'organització a què s'incorpora. La durada de l'estada ve determinada pel pla d'estudis del grau que es cursa.
Més informació sobre les estades en pràctiques al Grau en Administració d'Empreses.
14. Què és el Treball Fi de Grau?
Es tracta del desenvolupament d'un treball pràctic aplicat en qualssevol de les línies obertes a la docència del grau, amb aplicació específica dels aspectes de creativitat i memòria addicional en el qual es puga constatar la capacitat relacional, reflexiva i crítica de l'estudiantat. El treball s'ha d'orientar a un producte terminal, és a dir, un projecte que s'ha de desenvolupar i finalitzar.
El Treball Fi de Grau no es pot realitzar fins que no has superat el 80% de les assignatures de formació bàsica (FB) i obligatòries (OB) del grau, excloses les pràctiques externes.
15. Una vegada finalitzats els estudis, quines possibilitats ofereix l'UJI per a continuar la meua formació? Másters i Doctorat
Les titulades i titulats en el Grau en Administració d'Empreses poden continuar la seua formació cursant els següents màsters que ofereix l'UJI:
- Màsters Oficials:
Màster Universitari en Direcció d'Empreses / Master in Management
Màster Universitari en Gestió de la Qualitat.
Màster Universitari en Màrqueting i Investigació de Mercats
Màster Universitari en Gestió Financera i Comptabilitat Avançada
Màster Universitari en Sostenibilitat i Responsabilitat Social Corporativa
Màster Universitari en Psicologia del Treball, de les Organitzacions i en Recursos Humans
-Màsters Propis:
Màster Business Administration ( MBA)
A més, amb el títol es pot accedir a qualsevol màster de l'extensa oferta de la Universitat Jaume I.
Més informació
16. Quines són les eixides professionals d'aquest títol?
Entre les eixides professionals més habituals es troben:
- Llocs de responsabilitat en la gestió general de l'empresa i en àrees relacionades amb: compres, logística, planifcació estratègica, qualitat, administració, gestió de la innovació, recursos humans, vendes, promoció, exportació, marxandatge, màrqueting, investigació de mercats, comunicació, entre altres.
- Empresària o empresari.
- Exercici lliure de la professió al camp de la consultoria de gestió, consultoria en recursos humans, comerç exterior, auditoria de comptes, assessoria fscal i comptable, analista d'inversions, entre altres.
- Accés a la funció pública en llocs tècnics comercials de l'Estat, inspecció d'institucions de crèdit, llocs tècnics superiors de l'administració general, intervenció i tresoreria de l'administració local, auditoria del Tribunal de Comptes, inspecció d'Hisenda, inspecció de treball, entre els més habituals.
Més informació
17. Què és el programa individualitzat de segona titulació?
L'estudiantat que, complint els requisits d'accés a un cicle d'ensenyaments oficials, vulga cursar dos plans d'estudis del mateix cicle que condueixen a l'obtenció del títol en cadascun d'aquests, ho pot fer mitjançant aquest programa.
El programa individualitzat de segona titulació és aquell en el que un estudiant o estudianta d'una primera titulació oficial de la Universitat Jaume I cursa, simultàniament, matèries específiques d'una segona titulació oficial, dins del mateix àmbit, que no ha cursat en la primera titulació, a fi d'obtenir el títol en cadascun d'aquests estudis.
L'estudiantat del grau en Administració d'Empreses pot obtenir un segon títol de Grau en Economia i/o Grau en Finances i Comptabilitat.
Pot accedir a aquest programa l'estudiantat que compleix els requisits següents:
Tindre un rendiment excepcional i haver superat, com a mínim, el 50% dels crèdits de la primera titulació.
L'estudiantat que vol acollir-se a un programa individualitzat de doble títol ha de demanar-ho en el termini establert.
En la resolució d'acceptació per a cursar la segona titulació s'ha de fer constar, si escau, les matèries que ha de superar.
En aquesta segona titulació l'estudiantat s'ha de matricular i demanar reconeixement de les matèries que no ha de cursar.
L'estudiantat que s'integra en aquest programa ha de complir, en cada curs acadèmic i en les dues titulacions, els requisits de matrícula, permanència i la resta de condicions establertes en la normativa de la Universitat.
Més informació
18. Què són els dobles títols internacionals?
Els Dobles Títols Internacionals són aquells en els quals l'estudiantat que cursa una titulació oficial de la Universitat Jaume I pot realitzar un o diversos cursos acadèmics en una Universitat estrangera amb conveni, dins del mateix àmbit, a fi d'obtenir un títol en cadascuna d'aquestes Universitats.
Aquesta titulació et dona accés al Doble títol internacional amb Università degli studi di Modena e Reggio Emilia (Itàlia).
19. Qui és el vicedegà de la titulació?
Lluís Callarisa Fiol
Departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting
Despatx JC1056DD
Telèfon: 964 727121
Correu electrònic: callaris@uji.es
20. On puc informar-me?
INFOCAMPUS és el servei d'informació de la Universitat Jaume I especialitzat en ensenyament superior.
Es troba situat en el local 15 de l'Àgora de la Universitat.
L'horari d'atenció personalitzada es de dilluns a divendres, de 9'00 a 14'00h, i de 16'00 a 20'00h.
El nostre telèfon d'atenció es 964387777.
Pots trobar-nos a la web: https://infocampus.uji.es
Pots enviar-nos la teua consulta a:
info@uji.es