Aplicacions sectorials del màrqueting

15/03/2019 | InfoCampus
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

En aquesta línia s'aborda la recerca en màrqueting –des del punt de vista del comportament de l'oferta i de la demanda– en la seua aplicació a àmbits concrets que requereixen aproximacions específiques. Tradicionalment àmbits com el dels serveis,
en els seus vessants no empresarial –públics i no lucratius– i empresarial com els serveis financers, professionals, educació, sanitaris, oci –turisme, cultura, esport- han emmalaltit d'atenció investigadora. No obstant això, la seua importància en la realitat econòmica i en la qualitat de vida dels ciutadans invita la comunitat investigadora a abordar-los amb la profunditat que requereixen. Són línies obertes en aquest camp: a) gestió de màrqueting de les organitzacions públiques (p.e. citymarketing, governança i sostenibilitat, qualitat de vida en la ciutat, e-govern); b) màrqueting en organitzacions no lucratives (p.e. comportament de donants i voluntaris); c) màrqueting en el sector de serveis amb finalitat de lucre (p.e. branding, màrqueting de relacions, orientació al client, valor percebut); d) màrqueting de l'oci (p.e. aplicacions sectorials a turisme, cultura i deporte –p.e. gestió d'esdeveniments, adaptació a discapacitats, gestió i valoració d'experiències, influència de les emocions-; i) innovació i noves tecnologies en aplicacions sectorials del màrqueting (p.e. adopció de tecnologies, influència en la gestió i en la compra) f) responsabilitat social corporativa RSC (p.e. influència de la RSC en la marca; comportament del consumidor i RSC); g) màrqueting social i polític (p.e. comportaments socials, aplicacions al segment juvenil).
En definitiva, modelització de comportaments d'oferta i demanda en àmbits que requereixen aproximacions específiques i innovadores per a donar resposta a les necessitats d'un mercat cada vegada més sofisticat.

 

 

Informació proporcionada per: InfoCampus