Distribució comercial

15/03/2019 | InfoCampus
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La recerca en distribució comercial es desenvolupa des de diferents enfocaments: (a) l'estratègia de la distribució (p.e. anàlisi del risc, innovació i aprenentatge organitzatiu, orientació al mercat de la distribució comercial, estratègies per a la lleialtat del comprador i CRM, estratègia multicanal i factors d'èxit de l'estratègia internacional, etc.); (b) les relacions en el canal (p.e. relacions detallistes vs. altres membres del canal, intercanvi d'informació, cadena de valor en el canal, mesurament dels resultats del canal, poder de negociació del minorista, etc.); (c) el comportament del consumidor (modelització de la selecció del punt de venda, efectes en el patronatge de l'estratègia “verda”, efecte del disseny de la pàgina web en el consumidor, paper de les estratègies de servei en el comportament del comprador, el valor del consumidor, anàlisi dels components del service recovery i els seus efectes en el patronatge, estudis basats en el comportament real del consumidor amb dades d'escàner o de panell, etc.); (d) la distribució física i operadors logístics (p.e. control d'eficàcia dels subministraments i rapidesa de resposta del distribuïdor, funció dels operadors logístics en l'estratègia multicanal, gestió d'estocs i impacte del trencament d'estoc, logística inversa, valor logístic, etc.); (i) la gestió de l'empresa comercial (p.e. paper del departament de màrqueting, evolució funciones detallista, ambient i servei, estandardització de les polítiques d'assortiment, preu i promoció en l'estratègia multicanal, lideratge dels comandaments mitjans, efecte de la formació i la motivació del personal, marques del distribuïdor -posicionament i personalitat- impacte en vendes i rendibilitat, gestió per categories, etc.); (f) els resultats (p.e. mesurament de la productivitat detallista, mesurament del valor del client, etc.); (g) les noves tecnologies (p.e. el creixement d'Internet i el comerç electrònic, el paper de les tecnologies d'autoservei i els llocs web en el procés de decisió de compra del consumidor, gestió de l'experiència de servei en l'estratègia multicanal, incloent-hi l'establiment, Internet i els catàlegs, etc.)

 

 

Informació proporcionada per: InfoCampus