Gestió Administrativa

10/06/2025 | InfoCampus
Compartir

Compartir

Linkedin
BlueSky
Facebook
Mastodon
Whatsapp
Gmail
Imprimir

El Máster Universitario en Gestión Administrativa de la Universitat Jaume I está diseñado para formarse en el ámbito de la gestión administrativa, y ha sido verificado por la AVAP.

Este máster te ofrece una formación específica para asesorar en gestión administrativa, ya sea dentro de una empresa, como profesional independiente o incluso en el ámbito particular. También te capacita para desarrollar la actividad administrativa en el ámbito público, donde se valora esta formación en los procedimientos de acceso a la función pública. Finalmente, te puedes capacitar, también, para continuar tu formación, posteriormente, en un programa de Doctorado.

A través de este programa, sobre todo, adquirirás la formación específica para asesorar en gestión administrativa en diversas áreas del Derecho. Te especializarás en materias jurídicas y, además, contarás con prácticas que te prepararán al máximo tanto profesional como académicamente para desempeñarte de forma óptima en la actividad profesional de consultoría y asesoría en tus interacciones con las diferentes Administraciones Públicas.

 

Accés i admissió

Ací trobaràs informació sobre el perfil d'accés, l'oferta de places i els processos de preinscripció, llistes d'espera i matrícula.

Requisits d'accés obligatoris

Criteris d'admissió

Els criteris d'admissió seran establits per la Comissió de Titulació del Màster, de conformitat amb el Reglament de Màsters de la Universitat Jaume I.  Principalment, el criteri d'admissió de naturalesa acadèmica que s'aplicarà serà el d'admetre als interessats en el màster que justifiquen major nota mitjana d'expedient acadèmic en la titulació de grau amb la qual accedisquen. Resoldrà les sol·licituds d'admissió la Comissió de Titulació del Màster Universitari en Gestió Administrativa.
En el cas d'estudiants amb necessitats educatives especials derivades de discapacitat els sistemes i procediments d'admissió hauran d'incloure els serveis de suport i assessorament adequats, que avaluaran la necessitat de possibles adaptacions curriculars, itineraris o estudis alternatius, a l'efecte dels quals, s'informarà la Unitat de Suport Educatiu de l'UJI.
 
En el cas que el nombre de sol·licitants que estiguen en possessió de les titulacions referides fora superior al nombre de places oferides, en el procés de selecció es valoraran els següents aspectes (per la qual cosa serà necessari aportar un curriculum vitae):
 
a) Expedient acadèmic (fins a 4 punts):
- Aprovat 1
- Notable 2
- Excel·lent 3
- Matrícula d'Honor 4
 
b) Estar en possessió d'altres titulacions: diplomatura, llicenciatura, grau, màster oficial, doctorat: fins a 2 punts
c) Experiència laboral: fins a 2 punts
d) Altres mèrits (coneixements acreditats d'idiomes, publicacions, col·laboració docent, etc.): fins a 2 punts.
 
Normativa de reconeixement i transferència de crèdits

L'estudiantat ha de conèixer la Normativa sobre reconeixement i transferència de crèdits en els estudis oficials de grau i màster a la Universitat Jaume I.

Oferta de places

30 places.

Crèdits i import

60 crèdits ECTS (European Credit Transfer System)

Consulta preu del crèdit

Pla d'estudis

Conoce las asignaturas, horarios, profesorado, competencias del título, coordinación del máster, etc.

Pla d'estudis

Primer semestre:

  • Dret Constitucional i Integració Europea - OB - 3 crèdits ECTS
  • Dret Administratiu - OB - 9,5 crèdits ECTS
  • Dret Civil - OB - 9,5 crèdits ECTS
  • Dret Laboral - OB - 6 crèdits ECTS

Segon semestre:

  • Dret Mercantil i Comptabilitat - OB - 5 crèdits ECTS
  • Dret Tributari - OB - 6 crèdits ECTS
  • Exercici de la Professió - OB - 3 crèdits ECTS
  • Pràctiques Acadèmiques Externes - PAE - 6 crèdits ECTS

Anual:

  • Treball Fi de Màster - TFM - 12 crèdits ECTS

Objectius

El màster té com a objectiu ser una titulació oficial habilitant que permet exercir la professió de Gestor Oficial com a via alternativa a la superació dels exàmens d'accés que convoca actualment la Secretaria d'Estat de Funció Pública, adscrita al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública, vàlid en tot l'Espai Europeu.

El màster inclourà les assignatures que guarden identitat amb les matèries que formen part de les proves d'accés a la professió convocades pel Consell General de Col·legis de Gestors Administratius d'Espanya, a les quals el Màster supleix per a accedir a la professió. 

Resultats d'aprenentatge

En el Màster Universitari en Gestió Administrativa per la Universitat Jaume I, es garantirà el desenvolupament per part de l'estudiantat dels resultats d'aprenentatge arreplegats en l'Art. 7 Nivell de Màster del RD1027/2011. Són els següents:

a) haver adquirit coneixements avançats i demostrat, en un context d'investigació científica i tecnològica o altament especialitzat, una comprensió detallada i fonamentada dels aspectes teòrics i pràctics i de la metodologia de treball en un o més camps d'estudi;

b) saber aplicar i integrar els seus coneixements, la comprensió d'aquests, la seua fonamentació científica i les seues capacitats de resolució de problemes en entorns nous i definits de manera imprecisa, incloent-hi contextos de caràcter multidisciplinari tant investigadors com professionals altament especialitzats;

c) saber avaluar i seleccionar la teoria científica adequada i la metodologia precisa dels seus camps d'estudi per a formular judicis a partir d'informació incompleta o limitada incloent, quan calga i pertinent, una reflexió sobre la responsabilitat social o ètica lligada a la solució que es propose en cada cas;

d) ser capaces de predir i controlar l'evolució de situacions complexes mitjançant el desenvolupament de noves i innovadores metodologies de treball adaptades a l'àmbit científic/investigador, tecnològic o professional concret, en general multidisciplinari, en el qual es desenvolupe la seua activitat;

e) saber transmetre d'un mode clar i sense ambigüitats a un públic especialitzat o no, resultats procedents de la investigació científica i tecnològica o de l'àmbit de la innovació més avançada, així com els fonaments més rellevants sobre els quals se sustenten;

f) haver desenvolupat l'autonomia suficient per a participar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic, en contextos interdisciplinaris i, si és el cas, amb una alta component de transferència del coneixement;

g) ser capaços d'assumir la responsabilitat del seu propi desenvolupament professional i de la seua especialització en un o més camps d'estudi.

Aquests resultats d'aprenentatge es concreten en els següents coneixements o continguts, habilitats o destreses i competències avaluables i que corresponen als objectius genèrics i exigibles per a obtenir el títol.

CONEIXEMENTS O CONTINGUTS

  • Conèixer i comprendre l'estructura de l'Administració i els operadors jurídics que es relacionen amb ella amb rellevància en el quefer professional del gestor.
  • Conèixer tècniques alternatives de solució de conflictes per a la seua aplicació en l'àmbit de la professió de gestor administratiu.
  • Conèixer els procediments i recursos aplicables en matèria tributària i aplicables de manera transversal a tots els impostos
  • Conèixer la normativa i jurisprudència del dret patrimonial per a l'assessorament del gestor administratiu als interessats en procediments administratius.
  • Comprendre l'estructura i el contingut dels "llibres comptables" així com dels Comptes Anuals
  • Conèixer els principis i valors democràtics i els Objectius de Desenvolupament Sostenible

HABILITATS O DESTRESES

  • Utilitzar els coneixements de Dret Administratiu teòrics adquirits per a la resolució de problemes pràctics que planteja l'exercici de la professió de gestor administratiu en la seua relació amb totes les Administracions.
  • Utilitzar la signatura electrònica, la seua regularització i problemàtica amb la finalitat agilitzar els tràmits administratius millorant l'actuació amb les administracions i satisfer les necessitats del client.
  • Realitzar tràmits davant les Direccions de Trànsit i altres Administracions competents tots els procediments relatius a vehicles (matriculacions, transferències, baixes, etc.)
  • Projectar els coneixements i institucions bàsiques del Dret civil en l'àmbit propi de la professió de gestor administratiu.
  • Aplicar normes de dret nacional Constitucional i de la Unió Europea a través d'un únic ordenament jurídic per a analitzar i interpretar les diverses fonts jurídiques en l'exercici de la professió de gestor administratiu.
  • Ajustar-se a les normes del Codi Deontològic de la pràctica de l'activitat  i en relació amb l'Administració, amb els companys i amb els interessats. 
  • Gestionar expedients administratius de tercers relacionats amb àmbit laboral
  • Preparar la documentació necessària per a la constitució d'una societat mercantil coneixent els drets i obligacions del consell d'administració, dels socis i creditors socials, així com conèixer les obligacions tributàries i amb l'administració d'Hisenda. 
  • Utilitzar el sistema Intrastat per a poder complir amb determinades obligacions tributàries i duaneres que el gestor administratiu ha d'emplenar.
  • Saber preparar declaracions d'impostos, identificant els fets Imposables, base imposable, tipus de gravamen, especialment respecte de l'Impostos de Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats, l'Impost de Successions i Donacions i els aplicables a la transmissió de vehicles.

COMPETÈNCIES

  • Assessorar i realitzar tràmits en matèria laboral, valorant les diferents opcions possibles.

Duració i calendari

Duració: un curs acadèmic (octubre  / setembre)

Docència presencial: octubre  / juny 

Horaris

 

Coordinació del màster

Mª Lidón Lara Ortiz mlara@uji.es

Telèfon: +34 964 728 677

 

Coordinació de pràctiques en empresa, itinerari professional

 

Mª Lidón Lara Ortiz mlara@uji.es

Telèfon: +34 964 728 677

 

Coordinació del treball final de màster

Mª Lidón Lara Ortiz mlara@uji.es

Telèfon: +34 964 728 677

 

Metodologia docent i sistemes d'avaluació

Metodologia i avaluació

Les activitats d'ensenyament-aprenentatge contemplades en el Màster són les següents:

  • Ensenyaments teòrics: exposició de la teoria per part del professorat i/o experts de reconegut prestigi a nivell nacional i internacional (implica l'ús de tècniques com: lliçó magistral, vídeo píndoles de contingut, classe invertida, aprenentatge cooperatiu o en equip, aprenentatge a través de l'aula virtual). Els materials i lectures estan disponibles a l'aula virtual.
  • Ensenyaments pràctics: classes on l'estudiantat ha d'aplicar continguts apresos en la teoria. Inclou tant classes de problemes i exercicis (implica l'ús de tècniques com: classe invertida, aprenentatge cooperatiu o en equip, debats, estudi de casos, simulacions, resolució d'exercicis i problemes, aprenentatge per projectes, aprenentatge a través de l'aula virtual). Els exercicis i material complementari estan disponibles a l'aula virtual.
  • Ensenyaments pràctics ): activitat de naturalesa formativa, realitzada per l'estudiantat i supervisada per un professional de l'entitat on es duen a terme i per un tutor acadèmic de la Universitat Jaume I. Tenen com a principal objectiu permetre a l'estudiantat aplicar i complementar els coneixements adquirits en la seua formació acadèmica per a aconseguir aprenentatges professionals en contextos laborals.
  • Seminaris: es tracta d'un espai presencial o virtual per a la reflexió i/o aprofundiment dels continguts ja treballats per l'alumne amb anterioritat (teòrics o pràctics) (implica l'ús de tècniques com: resolució de problemes i casos, anàlisis de lectures, presentació i debat sobre treballs d'aprofundiment de la matèria,  diàleg sobre els tòpics plantejats en l'ensenyament teòric).
  • Tutories: treball personalitzat a través de xats, videochats, videoconferències, diàlegs de tutoria o fòrums de tutoria. Es tracta de la tutoria com a recurs docent d'ús “ obligatori” per l'alumne per a seguir un programa d'aprenentatge (s'exclou la tutoria “assistencial” de dubtes, orientació a l'alumne, etc.). Normalment la tutoria suposa un complement al treball de l'alumne: negociar/orientar el treball autònom, seguir i avaluar el treball, orientar alguna ampliació, realitzar el seguiment de la investigació duta a terme en els TFM, etc.
  • Avaluació (hores presencials): Activitat consistent en la realització de proves (escrites, orals, pràctiques, projectes, treballs, etc.) utilitzats per a la valoració del progrés i resultats de l'aprenentatge teòrics i pràctics de l'estudiant. Aquestes proves es realitzen de manera presencial. 
  • Treball personal: Preparació per part de l'estudiantat, de manera individual o grupal, de seminaris, lectures, investigacions, treballs, memòries, etc. per a exposar o lliurar en les classes tant teòriques com pràctiques. Per als treballs en grup, l'estudiantat utilitza habitualment l'aplicació videoconferències per a compartir arxius.
  • Treball de preparació dels exàmens: revisió i estudi per als exàmens. Inclou qualsevol activitat d'estudi: estudiar per a l'examen, lectures complementàries, practicar problemes i exercicis, etc.

Les assignatures obligatòries seran avaluades a través de dos tipus de proves d'avaluació, "Avaluació teòrica" i “Avaluació pràctica”.

1. Avaluació teòrica en les seues diferents versions:

  • Examen escrit (test, desenvolupament i/o problemes): Inclourà proves de “Desenvolupament o resposta llarga” (prova escrita de tipus obert o assaig, en la qual l'alumne construeix la seua resposta amb un temps limitat però sense tot just limitacions d'espai); de “Resposta curta” (prova escrita tancada, en la qual l'alumne construeix la seua resposta amb un temps limitat i amb un espai molt restringit); i/o de “Tipus test” (prova escrita estructurada amb diverses preguntes o ítems en els quals l'alumne no elabora la resposta; només ha d'assenyalar la correcta o completar-la amb elements molt precisos, com per exemple emplenar buits); i/o de "Problemes" (prova escrita en la qual es resolen situacions a partir de l'aplicació de rutines, fórmules, o procediments per a transformar la informació proposada inicialment).
  • Examen oral: Prova d'avaluació per a mesurar els coneixements i comprensió de manera oral.

L'avaluació teòrica es realitzarà sempre de manera presencial a la Universitat Jaume I.

2. Avaluació pràctica, que contempla les següents opcions:

  • Carpetes d'aprenentatge i/o portafolis: Conjunt documental elaborat per un estudiant que mostra la tasca realitzada durant el curs en una matèria determinada.
  • Contracte d'aprenentatge: Alumne i professor de manera explícita intercanvien opinions, necessitats, projectes i decideixen en col·laboració la manera de dur a terme el procés d'ensenyament-aprenentatge i ho reflecteixen oralment o per escrit. El professor ofereix unes activitats d'aprenentatge, resultats i criteris d'avaluació; i negocia amb l'alumne el seu pla d'aprenentatge.
  • Elaboració de treballs acadèmics: Desenvolupament d'un treball escrit que pot anar des de treballs breus i senzills fins a treballs amplis i complexos i fins i tot projectes i memòries propis d'últims cursos.
  • Entrevista de tutorització i/o informes d'experts: Testimoniatge escrit per un professional o tutor, sovint sobre la base de qüestionaris, on es valora la competència de l'estudiant. Pot incloure reunions individuals o grupals per al seguiment i valoració del procés de treball realitzat (a més del resultat/producte).
  • Mapa conceptual: Representació d'una xarxa de conceptes claus d'una àrea temàtica amb les seues diferents relacions. Permet avaluar la comprensió.
  • Memòries i informes de pràctiques: Treball estructurat la funció del qual és informar sobre els coneixements i competències adquirits durant les pràctiques i sobre els procediments seguits per a obtenir els resultats. Pot tenir des de format lliure, a seguir un guió estructurat o fins i tot respondre a un qüestionari pràcticament tancat. Inclou la “memòria de pràctiques acadèmiques externes”.
  • Observació/execució de tasques i pràctiques: Estratègia basada en la recollida sistemàtica de dades en el propi context d'aprenentatge: execució de tasques, pràctiques… Pot ser sobre la base de qüestionaris i escales de valoració, registre d'incidents, llistes de verificació i /o rúbriques que definisquen els nivells de domini de la competència, amb els seus respectius indicadors (dimensions o components de la competència) i els descriptors de l'execució (conductes observables). Pot incloure el control d'assistència i/o participació a l'aula.
  • Presentacions orals i posters: Exposició i/o defensa pública de treballs individuals o en grup per a demostrar els resultats del treball realitzat i interpretar les seues pròpies experiències
  • Procés d'avaluació entre estudiants: Situació en què els estudiants valoren la quantitat, nivell, valor, qualitat i/o èxit del producte o resultat de l'aprenentatge dels companys de la seua classe (avaluació entre iguals). Especialment indicat per al treball en equip.
  • Resolució de casos: Suposa l'anàlisi i la resolució d'una situació professional amb la finalitat de realitzar una conceptualització experiencial i cercar solucions eficaces.

L'assignatura de “Pràctiques Acadèmiques Externes” serà avaluada mitjançant:

  • Informe de Valoració Final de Pràctiques Acadèmiques Externes: Avaluació mitjançant el corresponent informe de valoració final, que tindrà en compte el seguiment realitzat pel tutor, els informes del supervisor o supervisora de l'entitat i els informes intermedis, si escau, i/o la memòria final elaborats per l'estudiantat.
  • Memòries de Pràctiques Acadèmiques Externes: Treball estructurat la funció del qual és informar sobre:
    • Les tasques desenvolupades i departaments de l'entitat on ha sigut assignat.
    • La valoració de les tasques desenvolupades amb els coneixements i competències adquirits en relació amb els estudis universitaris.
    • Relació dels problemes plantejats i el procediment seguit per a resoldre'ls.
    • Identificació de les aportacions que, en matèria d'aprenentatge, han comportat les pràctiques acadèmiques externes.
    • Avaluació de les pràctiques acadèmiques externes i suggeriments de millora.

El Treball fi de màster serà avaluat mitjançant:

  • Elaboració del Treball fi de màster: Desenvolupament d'un treball escrit (projecte, estudi o memòria) que mostrarà de forma integrada els continguts formatius rebuts i les competències adquirides associades al títol de màster.
  • Presentació i defensa oral del Treball fi de màster: Exposició i/o defensa pública del Treball fi de màster per a demostrar els resultats del treball realitzat i interpretar les seues pròpies experiències.

Idiomes docents

La llengua d'impartició del màster és el castellà.

Després del Màster

Explora les diferents eixides laborals i els perfils professionals que t'ofereix aquest màster, així com les opcions de continuar la teva formació.

Continuar la meua formació

Altres màsters relacionats amb el Grau en Dret

  • Màster en Procura (Interuniversitari).
  • Màster en Igualtat de Gènere en l´àmbit públic i privat.
  • Màster en Intervenció i Mediació Familiar.
  • Màster en Sistema de Justícia Penal (Interuniversitari).
  • Màster en Ètica i Democràcia.

Eixides professionals

Des del punt de vista de les eixides d'activitat que ofereix, a més de la possibilitat d'exercir l'activitat de gestió administrativa com a autònom/a, això és, ser Gestor Administratiu, el màster té altres eixides:

  • Treball per compte d'altri, ja que algunes empreses tenen en plantilla Gestors Administratius per a assumir l'activitat pròpia del gestor administratiu oficial, però circumscrita únicament a l'empresa per a la qual treballa, la qual cosa per a l'empresa contractant és una garantia de preparació i accés a plataformes exclusives de tramitació i per a l'egressat major qualificació per a incorporar-se al món laboral. És habitual que incorporen a la seua plantilla a gestors administratius empreses com a promotores i constructores, immobiliàries, i concessionaris de vehicles, entre altres.
  • Personal contractat en Gestories: a més de la formació que s'adquireix a través de la titulació, el personal contractat en Gestories Administratives Oficials que curse el màster, adquireix la possibilitat d'assumir la titularitat del negoci i continuar-lo en cas de jubilació o cessament del titular per una altra causa.
  • En la pràctica, existeixen professionals amb titulacions variades del sector jurídic i econòmic que exerceixen com a professionals autònoms en qualitat d'assessors (alguns incorporats a associacions de professionals), als quals, mitjançant el màster se'ls pot brindar l'oportunitat de completar la seua formació en l'àmbit jurídic o comptable del qual no procedeixen, fent possible la seua col·legiació com a Gestors Administratius per a accedir així a alguns avantatges que el Col·legi de Gestors Administratius ofereix als seus col·legiats (accés a programes específics per a l'exercici de l'activitat (p. ex. programa SEGUISCA), accés a formació continuada gratuïta, etc.). El Col·legi de Gestors Administratius pretén celebrar convenis amb tals associacions de professionals amb la intenció d'afavorir l'accés a l'activitat dels seus membres sobre la base de la conveniència que actuen col·legiats, com a garantia del compliment de les normes deontològiques de l'activitat, que puguen accedir a la mutualitat de gestors administratius, i que actuen recolzats amb una assegurança de responsabilitat civil a través del Col·legi.
  • Algunes activitats professionals ofereixen als interessats els serveis d'un gestor administratiu de manera complementària, com a immobiliàries, empreses de compravenda de vehicles, corredories d'assegurances, etc.
  • Alguns gestors administratius estan incorporats a través del Col·legi de Gestors Administratius a llistats oficials per a la col·laboració amb l'Administració de Justícia en qualitat de perits a través de l'aplicació BOPERIT de la Generalitat Valenciana (perits judicials).
  • En convocatòries de personal al servei de totes les Administracions Públiques, es contempla la formació acadèmica en els respectius barems, podent aconseguir la puntuació aconseguida per haver cursat el màster fins a 2 punts. En conseqüència, el màster és interessant a aquest efecte per a aquelles persones que siguen opositors o pretenguen accedir a la funció pública o a borses de treball per a cobrir places vacants en qualsevol Administració. En els respectius barems es contempla la seua valoració com a mèrit tant si es tracta de convocatòries de places en propietat com en cas d'interinitat.

Qualitat del títol

Accedeix a la memòria, els sistemes de qualitat, informes, indicadors i satisfacció dels grups d'interés d'aquest máster

Normatives

Enllaç a totes les normatives d'aquest màster: avaluació, permanència, reconeixements, etc.