Administració i Direcció d'Empreses (Nou pla d'estudis)

29/04/2024 | InfoCampus
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

El Grau en Administració i Direcció d’Empreses té com a objectiu formar professionals capaços de gestionar i dirigir empreses i organitzacions de tots els sectors. L’ampli ventall de matèries prepara l’alumnat per a l’exercici professional en la direcció general i en les diferents àrees de l’empresa com ara recursos humans, producció, finances o màrqueting, entre altres, i amb una visió de la interacció de totes aquestes en el seu conjunt i en la manera en què intervenen en el desenvolupament de l’empresa. D’aquesta manera, els graduats i graduades en Administració i Direcció d’Empreses tenen un elevat nivell d’ocupabilitat tal com es constata amb les dades que els titulats i titulades proporcionen respecte a la seua situació laboral.

És un grau innovador, que inclou assignatures relacionades amb aspectes clau en el món empresarial actual i del futur: emprenedoria i creació d’empreses, visió estratègica de la direcció, sostenibilitat, innovació, lideratge i negociació, noves tècniques aplicades a la direcció de persones, gestió del canvi, màrqueting digital, tecnologies de la informació aplicades a l’empresa, anàlisi de dades, o cadenes de subministrament globals, entre altres.

El grau ofereix dues mencions: Innovació en la Gestió, i Direcció i Emprenedoria. Amb l’especialització en Innovació en la Gestió s’aprofundeix en aspectes clau que permeten la transformació i innovació en la gestió de l’empresa, amb l’aplicació de conceptes relacionats amb la gestió de la innovació, amb l’excel·lència i qualitat en la gestió, i amb l’aprofundiment en el coneixement de la cadena de subministrament i sistemes i eines aplicats a la logística, a les tècniques de venda, així com al maneig d’eines que permeten realitzar cicles complets d’anàlisis de dades (extracció, gestió, processament i visualització). Amb l’especialització en Direcció i Emprenedoria, s’obté una formació més avançada en direcció i en creació d’empreses, en el seu desenvolupament, en habilitats directives, o en màrqueting social, i s’aprofundeix, a més, en contextos específics d’especial rellevància en el nostre entorn, com són les xarxes d’empreses, l’empresa familiar, l’empresa internacional o l’entorn digital.

Accés i admissió

Ací trobaràs informació sobre el perfil d'accés, vies d'accés, l'oferta de places i els processos de preinscripció, llistes d'espera i matrícula.

Criteris d'admissió

Amb la finalitat d'assegurar que l'alumnat és capaç de seguir totes les activitats formatives, s'exigirà, per a l'admissió de l'estudiantat procedent de països no hispanoparlants, l'acreditació d'un nivell equivalent a B2 d'espanyol, certificat per qualsevol dels organismes reconeguts per ACLES (Associació de Centres de Llengües de l'Ensenyament Superior a Espanya) i que ha d'estar verificat i validat en l'acreditació emesa per la UNED, o el Certificat de Coneixements de Valencià nivell B2.

A més, a criteri de la Comissió de Titulació, es podrà establir alguna altra prova específica per a verificar l'adequació del nivell d'idioma de l'alumnat al de la titulació.

Quedarà exempt d'aquesta acreditació l'alumnat que hagi cursat els seus estudis en sistemes educatius que emprin l'espanyol com a llengua vehicular.

Perfil d’ingrés

Amb l’objectiu que es produïsca una adequada adaptació de l’alumnat de nou ingrés al pla d’estudis proposat i, amb la finalitat d’assegurar el seu adequat desenvolupament, s’especifica una relació de característiques personals i acadèmiques que configuren el perfil d’ingrés idoni:

• Compromís social i ètic

• Interès pel coneixement científic

• Habilitats per a les relacions interpersonals

• Capacitat de treball en equip

• Competència en expressió oral i escrita en les llengües oficials

• Competència oral i escrita en anglès bàsic

• Competència en el maneig d’eines informàtiques bàsiques

• Capacitat de síntesi i argumentació

• Comprensió i anàlisi de textos

• Coneixements d’anglès equivalents a un nivell B1 de MECR (Marc europeu comú de referència per a les llengües)

 

 

Oferta de places i procediment d’admissió

Per a accedir a la universitat és important que tingues en compte una sèrie d’aspectes referents al procediment d’admissió a una determinada titulació:
 

Oferta de places...

En el grau en Administració i Direcció d’Empreses s’ofereixen 130 places.
 

La nota de tall o d’accés...

  • És la nota de l’última persona que ha accedit a la titulació.
  • No està predeterminada, ja que depèn de l’oferta de places i de la demanda per part de l’estudiantat que la sol·licita.
  • Si una titulació està molt sol·licitada, la nota d’accés tendeix a ser alta.
  • S’ha de considerar com un referent, ja que varia cada any.

Per exemple, si en Administració i Direcció d’Empreses s’han oferit 130 places, i la nota de tall per a un determinat any ha sigut 6,133, significa que la persona que va accedir en l’últim lloc (el núm. 160)  tenia aquesta qualificació.

Notes de tall

 

Criteris d'admissió

Requisit de llengües: Atès que la docència es realitza en espanyol i valencià, i amb la finalitat d'assegurar que l'alumnat és capaç de seguir totes les activitats formatives, s'exigirà, per a l'admissió de l'estudiantat procedent de països no hispanoparlants, l'acreditació d'un nivell equivalent a B2 d'espanyol, certificat per qualsevol dels organismes reconeguts per ACLES (Associació de Centres de Llengües de l'Ensenyament Superior a Espanya) i que ha d'estar verificat i validat en l'acreditació emesa per la UNED, o el Certificat de Coneixements de Valencià nivell B2.
A més, a criteri de la Comissió de Titulació, es podrà establir alguna altra prova específica per a verificar l'adequació del nivell d'idioma de l'alumnat al de la titulació.
Quedarà exempt d'aquesta acreditació l'alumnat que hagi cursat els seus estudis en sistemes educatius que emprin l'espanyol com a llengua vehicular.

 

Preinscripció

  • S’han d’indicar les carreres que vols cursar per ordre de preferència.
  • La sol·licitud per a cursar una determinada carrera ha de fer-se d’acord amb els procediments, els impresos i els terminis de la comunitat autònoma on es vol accedir.

Encara que es tinga una nota inferior a la nota de tall de l’últim any, també es pot sol·licitar.

Més informació

 

Llistes d’espera

  • Cada universitat estableix un determinat procediment per a l’adjudicació de les places que queden vacants.

Més informació

 

Matrícula

  • Cada universitat té un procediment i un període de matrícula (a l’UJI sol ser la segona quinzena de juliol).
  • A l’UJI es formalitza la matrícula de forma no presencial per Internet.

Més informació

 

Permanència i rendiment

Permanència en primer curs

  1. L’estudiantat matriculat per primera vegada en el primer curs d’un estudi de grau a la Universitat Jaume I ha de superar un mínim del 20 % del total de crèdits matriculats.
  2. L’estudiantat que no supere aquest mínim només podrà matricular-se, en el curs acadèmic següent en què es matricule, d’assignatures de primer curs o fer la preinscripció en un estudi de grau diferent.
  3. A aquest efecte, les assignatures reconegudes o de caràcter extracurricular no comptabilitzen com a assignatures superades, excepte les cursades en un programa d’intercanvi.
  4. A l’estudiantat de nou ingrés per preinscripció amb 30 o més crèdits reconeguts no se li aplica permanència, sinó que es considera com el primer any de rendiment


Rendiment acadèmic

  1. L’estudiantat que es matricule per segona vegada o posteriors en un mateix grau de la Universitat i que durant dos anys acadèmics consecutius no supere almenys el 50 % dels crèdits matriculats en cadascun d’aqueixos dos anys, ha d’estar un curs acadèmic sense matricular-se o fer la preinscripció en un estudi de grau diferent.
  2. No s’aplicaran aquestes normes de permanència a l’estudiantat que haja superat el 80 % dels crèdits del pla d’estudis.
  3. A aquests efectes, les assignatures reconegudes o de caràcter extracurricular no comptabilitzen com a assignatures superades, excepte les cursades en un programa d’intercanvi.


Més informació

 

Pla d'estudis

Coneix les assignatures, professorat, competències del títol, responsables acadèmics, etc.

Assignatures, guia docent i horaris

En el Sistema d'Informació Acadèmica (SIA), trobaràs tota la informació relacionada amb cada assignatura del grau (horaris, aules, professorat, temaris, dates d'examen, sistema d'avaluació, guies docents...): Consulta el SIA (Sistema d'Informació Acadèmica).

Organització dels estudis

Resum de crèdits 

Primer curs

  • Introducció a la Comptabilitat  (FBA)
  • Fonaments de Direcció d'Empreses (FBA)
  • Introducció a les Operacions Financeres (FBA)
  • Introducció a la Microeconomia (FBA)
  • Matemàtiques (FB)
  • Introducció a la Macroeconomia (FBA)
  • Mètodes Quantitatius (FBA)
  • Introducció a les Finances Corporatives (FBA)
  • Fonaments de Màrqueting (FBA)
  • Creativitat i Iniciativa Emprenedora (FBA)

Segon curs

  • Introducció a la Teoria de Jocs (OB)
  • Comptabilitat Financera (OB)
  • Sistemes d'Informació per a les Organitzacions (OB)
  • Introducció al Dret Civil i Mercantil (OB)
  • Direcció d'Operacions (OB)
  • Comptabilitat Financera Avançada (OB)
  • Economia Mundial (OB)
  • Introducció al Màrqueting Digital (OB)
  • Direcció de Recursos Humans (OB)
  • Anàlisi i Formulació d'Estratègies Empresarials (OB)

Tercer curs

  • Dret Tributari i Laboral (OB)
  • Anàlisi de Big Data per a l'Empresa (OB)
  • Comptabilitat de Costos (OB)
  • Implantació d'Estratègies Empresarials (OB)
  • Finançament Empresarial (OB)
  • Comportament Organitzatiu (OB)
  • Management and Planning of Information Systems* (OB)
  • Anàlisi d'Estats Financers (OB)
  • Sosteniblidad: Govern Corporatiu i Responsabilitat Social Corporativa (OB)
  • Política Industrial i de la Competència (OB)

Quart curs

  • Organizational Change and Human Development* (OB)
  • Optativa 1 d'Esment (OP)
  • Optativa 2 d'Esment (OP)
  • Optativa 3 d'Esment (OP)
  • Optativa 4 d'Esment (OP)
  • Optativa 5 d'Esment (OP)
  • Optativa 6 d'Esment (OP)
  • Pràctiques Acadèmiques Externes (PAE)1
  • Treballe Fi de Grau (TFG)

En el quart curs, l'alumnat finalitza la seua formació específica i sobre la base del perfil que vol desenvolupar professionalment, ha de triar una de les duess mencions d'optativitat oferides (48 ECTS): "Innovació en la Gestió" o "Direcció i Emprenedoria". Cadascuna d'aquestes mencions consta de 6 assignatures optatives de 6 ECTS més les Pràctiques Acadèmiques Externes de 12 ECTS.

Menció en "Innovació en la Gestió"

  • Direcció de la Innovació
  • Excel·lència i qualitat en la gestió
  • Cadena de subministrament i logística
  • Sistemes d'intel·ligència de negocis
  • Canals de Màrqueting del Minorista
  • Mineria de Dades per a la Gestió Empresarial

Menció en "Direcció i Emprenedoria"

  • Creació d'empreses i Pla de Negoci
  • Direcció i Desenvolupament de Negoci en contextos específics: digital, internacional, empresa familiar
  • Lideratge i negociació
  • Màrqueting Social
  • Anàlisi Industrial i Xarxes d'Empreses
  • Ètica Empresarial

1Per a cursar les assignatures Pràctiques Externes (PAE) i Treball de Final de Grau (TFG) cal haver superat el 80% dels crèdits ECTS de les assignatures de Formació Bàsica (FB) / Formación Básica d'Àmbit (FBA) i obligatòries (OB).

* L'asterisc indica les assignatures que s'imparteixen totalment o parcialment en llengua estrangera.

Resultats d'aprenentage

En el Grau en Administració i Direcció d'Empreses per la Universitat Jaume I, es garantirà el desenvolupament per part de l'estudiantat dels resultats d'aprenentatge arreplegats en l'Art. 6 Nivell de Grau del RD1027/2011. Són els següents:

a) haver adquirit coneixements avançats i demostrat una comprensió dels aspectes teòrics i pràctics i de la metodologia de treball en el seu camp d'estudi amb una profunditat que arribe fins a l'avantguarda del coneixement;

b) poder, mitjançant arguments o procediments elaborats i sustentats per ells mateixos, aplicar els seus coneixements, la comprensió d'aquests i les seues capacitats de resolució de problemes en àmbits laborals complexos o professionals i especialitzats que requereixen l'ús d'idees creatives i innovadores;

c) tenir la capacitat de recopilar i interpretar dades i informacions sobre les quals fonamentar les seues conclusions incloent, quan calga i pertinent, la reflexió sobre assumptes d'índole social, científica o ètica en l'àmbit del seu camp d'estudi;

d) ser capaces de desembolicar-se en situacions complexes o que requerisquen el desenvolupament de noves solucions tant en l'àmbit acadèmic com laboral o professional dins del seu camp d'estudi;

e) saber comunicar a tota mena d'audiències (especialitzades o no) de manera clara i precisa, coneixements, metodologies, idees, problemes i solucions en l'àmbit del seu camp d'estudi;

f) ser capaces d'identificar les seues pròpies necessitats formatives en el seu camp d'estudi i entorn laboral o professional i d'organitzar el seu propi aprenentatge amb un alt grau d'autonomia en tota mena de contextos (estructurats o no).

Aquests resultats d'aprenentatge es concreten en els següents coneixements o continguts, habilitats o destreses i competències avaluables i que corresponen als objectius genèrics i exigibles per a obtenir el títol.

CONEIXEMENTS O CONTINGUTS

EC01 - Utilitzar les eines matemàtiques bàsiques per a la presa de decisions empresarials

EC03 - Aplicar els principis metodològics de la direcció i gestió financera de les empreses

EC04 - Sintetitzar, implantar i interpretar els diferents sistemes de càlcul de costos

EC05 - Conèixer el funcionament intern de l'empresa, diferenciar les diferents parts que la conformen i ser capaç de formular estratègies empresarials adequades

EC06 - Definir objectius, estratègies i polítiques comercials i del màrqueting

EC07 - Descriure i analitzar els diferents models micro i macroeconòmics

EC10 - Identificar i comprendre les normes i regles jurídiques bàsiques aplicables a l'economia i a l'activitat de les empreses

EP04 - Conèixer el significat de la Direcció d'Operacions i Gestió de la Qualitat en tota la cadena de subministrament i la seua influència sobre la competitivitat

EP07 - Conèixer els conceptes d'indústria i entorn competitiu

EP15 - Avaluar els diferents elements que afecten i poden millorar el disseny, la dinàmica del canvi i el comportament organitzatiu.

EP18 - Aplicar els principis i valors democràtics i els objectius de desenvolupament sostenible, amb especial atenció al respecte dels valors humans i drets fonamentals, a la igualtat de gènere, a l'accessibilitat universal i a la sostenibilitat i el canvi climàtic

HABILITATS O DESTRESES

CG15 - Habilitat en les relacions interpersonals

EA04 - Habilitat per a la cerca d'informació i investigació

EP12 - Definir objectius i estratègies en l'àmbit del màrqueting digital tenint en compte l'entorn social

EP14 - Utilitzar sistemes d'informació i eines de gestió per a l'obtenció i interpretació de dades i informació per a la presa de decisions empresarials.

EP16 - Utilitzar l'anglès acadèmic i professional de l'Administració i Direcció d'Empreses

EP17 - Fomentar la creativitat, l'emprenedoria i la innovació com a actitud professional

EP19 - Aplicar i utilitzar els coneixements, metodologies, criteris i eines per al plantejament i posada en pràctica d'estratègies empresarials que contribuïsquen a la creació de valor en l'organització.

EP20 - Aplicar les pràctiques i tècniques de gestió i direcció de recursos humans apropiades per a l'organització.

EP21 - Aplicar conceptes operatius per a organitzar de manera eficaç i eficient les operacions i la producció en l'empresa, considerant la seua interacció amb tota la cadena de subministrament.

EP22 - Utilitzar els instruments i eines financer-comptables que permeten una anàlisi de la situació econòmica i patrimonial de l'empresa per a la presa de decisions.

EP23 - Aplicar els instruments i tècniques apresos en les matèries del grau per a gestionar i dirigir organitzacions

COMPETÈNCIES

CG01 - Capacitat d'anàlisi i síntesi

CG02 - Capacitat d'organització i planificació

CG03 - Coneixement d'una llengua estrangera

CG04 - Informàtica relativa a l'àmbit d'estudi

CG05 - Capacitat de gestió de la informació

CG06 - Resolució de problemes

CG07 - Presa de decisions

CG08 - Treball en equip

CG09 - Raonament crític

CG10 - Lideratge

CG11 - Aprenentatge autònom

CG12 - Comunicació oral i escrita en llengua nativa

CG13 - Iniciativa i esperit emprenedor

CG14 - Compromís Ètic

EA01 - Capacitat d'aplicar els coneixements a la pràctica

EA02 - Capacitat per a la divulgació de les qüestions econòmiques

EA03 - Disseny i gestió de projectes

EC02 - Interpretar i analitzar críticament la informació econòmic-patrimonial de les empreses

EC08 - Descriure i analitzar les economies espanyola i mundial, incloent la seua dimensió històrica

EC09 - Dissenyar els mètodes bàsics d'anàlisis i predicció de models econòmics

EP01 - Analitzar la informació comercial per a la presa de decisions

EP02 - Analitzar, sintetitzar i interpretar críticament les operacions més avançades de la comptabilitat financera

EP03 - Planificar, gestionar i dirigir els recursos humans de les organitzacions

EP05 - Crear, planificar, gestionar i dirigir les estratègies empresarials atesos els condicionants de l'entorn en el qual opera

EP06 - Planificar, gestionar i dirigir els sistemes d'informació de les organitzacions

EP08 - Ser capaç de desenvolupar la iniciativa pròpia per a explotar noves oportunitats de negoci assumint els riscos que comporten

EP09 - Planificar, gestionar i dirigir la política d'innovació de l'empresa

EP10 - Dissenyar accions i estratègies per a dirigir l'empresa des d'un enfocament sistèmic

EP11 - Gestionar les interaccions entre els recursos humans que es produeixen en el si de l'organització i liderar el canvi cap a una cultura organitzativa d'acord amb valors ètics.

EP13 - Integrar els coneixements de les diferents àrees en l'organització per a la creació de valor i la millora en la gestió empresarial.

Treball de Final de Grau (TFG)

Ací podràs consultar la informació i normativa sobre el TFG, així com el repositori de treballs dels cursos anteriors.

Treball de final de grau

TREBALL DE FINAL DE GRAU

ASPECTES GENERALS

Tal com s'estableix en la Memòria del Grau d'Administració d'Empreses (d'ara en avant AE), el Treball de Fi de Grau (d'ara en avant TFG) és una matèria de 6 crèdits del pla d'estudis, pertanyent al segon semestre de quart curs.

El Treball de Fi de Grau és el resultat d'un treball personal i autònom de l'estudiant realitzat sota la tutela d'un professor/tutor que haurà de presentar-se i defensar-se de manera individual i pública.

El seu objectiu és que l'estudiant pose de manifest els coneixements que ha anat adquirint al llarg de l'estudi del Grau en relació amb alguna/s de les matèries cursades i que supose una aportació addicional respecte a l'àrea de coneixement triada.

Amb la finalitat d'unificar criteris en la seua elaboració i avaluació l'alumnat disposa a l'Aula Virtual creada a aquest efecte, una detallada Guia docent, Normativa UJI, Normativa de Facultat, recursos informatius d'ajuda, treballs d'exemple, normes d'estil, fòrums d'avisos i notícies i tasques associades als processos de gestió d'assignacions, depòsit i defensa dels treballs.

CONEIXEMENTS PREVIS RECOMANABLES

És imprescindible haver cursat el 80% dels crèdits obligatoris de la carrera (incloent les assignatures obligatòries de formació bàsica) per a poder matricular-se en aquesta assignatura, excloent d'aquest còmput el treball fi de carrera i els crèdits de les pràctiques externes.

Addicionalment, i atès que l'idioma a utilitzar en el seu desenvolupament serà l'anglès, es recomana a l'estudiant haver reforçat els seus coneixements en aquesta llengua.

CONTINGUTS TEMÀTICS

En aquest treball autònom s'ha de demostrar l'adquisició de competències bàsiques, genèriques i específiques associades al títol per part de l'estudiant. En aquest sentit, tots els continguts de les diferents assignatures són susceptibles de ser aplicats al TFG.

No hi ha temari ajustat al desenvolupament del TFG com a tal. Dependrà del tema triat per l'estudiant, així com de la tipologia concreta del treball a desenvolupar. A manera de referència, i d'acord amb el que es preveu en el marc reglamentari, el contingut del TFG podrà correspondre a les següents tipologies:

A) PROJECTE EMPRESARIAL relacionat amb alguna/s de les disciplines treballades en la titulació, com ara un pla de màrqueting, pla d'operacions, pla organitzatiu i de RH, pla de vendes, pla d'internacionalització, etc.

B) Treballs de REVISIÓ TEÒRICA centrats en diferents camps relacionats amb la titulació. En aquesta opció, el/la estudiant revisarà la literatura científica i l'evidència empírica existent sobre una temàtica. Ha de descriure de forma integrada "l'estat de la qüestió" d'aqueixa temàtica i extraure conclusions per a fonamentar les línies bàsiques de la investigació futura o la pràctica professional. Les bases documentals utilitzades seran científicament reconegudes.

C) ESTUDI DE CAS de vessant professional basat en els diferents àmbits de l'exercici professional per als quals qualifica el títol. S'inclou ací la possibilitat de TFG consistents en l'anàlisi sobre l'aplicació de conceptes, rutines, mecanismes, recursos i capacitats organitzatives en un context d'estudi determinat, a través del qual puguen extraure's conclusions respecte al plantejament de bones pràctiques en el context empresarial, ja siguen d'àmbit intern o extern a l'empresa.

D) TREBALL DE RECERCA associat a les línies de treball desenvolupades pel tutor o grup d'investigació associat.

E) ALTRES treballs proposats pels tutors, no assignables a les categories anteriors.

El Departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting està implicat en l'oferta de les línies temàtiques, i per consegüent tutoritzacions, dels TFG del Grau en AE. Concretament les Àrees involucrades són les d'Organització d'Empreses i de Comercialització i Investigació de Mercats.

Cada tutor proposarà les diferents línies temàtiques, ajustant-se en la mesura que siga possible als interessos de l'alumnat, realitzant-se les assignacions als temes/tutors tenint en compte la nota mitjana de l'expedient de l'estudiant.

En tot cas, es recomana l'assistència a la sessió de presentació de l'assignatura impartida pel coordinador d'aquesta, així com a la sessió de cerca bibliogràfica oferida pel personal de la Biblioteca de l'UJI.

METODOLOGIA DIDÀCTICA

L'estudiant s'iniciarà en les activitats necessàries per a complir amb els objectius d'aprenentatge, havent per tant de realitzar consultes a pàgines Web, biblioteques universitàries, revistes especialitzades, bases de dades, etc. Tot això sota la supervisió del tutor assignat, la funció del qual serà la d'orientar, assessorar i planificar les activitats de l'alumnat, dur a terme un seguiment del seu treball durant el curs i col·laborar en tot allò que permeta una bona consecució d'aquest. Serà per tant el tutor el que fixarà amb cada estudiant el pla de treball de manera individual i personalitzada.

Malgrat això, independentment de la temàtica específica a tractar i que la metodologia concreta depenga del tutor, tots els TFG hauran de respectar les normes formals d'estil indicades en la Guia Docent de l'assignatura (normes d'estil extretes de l'Annex 1 de les directrius específiques pels TFG de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de l'UJI, aprovades per la Junta de Facultat de 21 de març de 2013). El tutor, com a responsable acadèmic del TFG, guiarà a l'estudiant en el seguiment i adaptació, si fóra necessari, d'aquestes normes d'estil.

L'alumnat haurà d'atendre amb rigor la planificació marcada pel seu tutor. Aquest, amb caràcter previ a la defensa del TFG en sessió pública per part de l'estudiant, haurà d'emetre un informe amb la seua valoració sobre el treball sobre la base de la tutorització duta a terme. L'informe del tutor s'ha de realitzar d'acord amb el model que figura en l'Annex 4 de les Directrius específiques pels TFG de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de l'UJI, aprovades per la Junta de Facultat de 21 de març de 2013.

En qualsevol cas la realització del TFG ha d'atendre el previst en la normativa UJI sobre els TFG i TFM aprovada pel Consell de Govern núm. 26, de 26 de juliol de 2012; modificada pel Consell de Govern núm. 30, d'11 de desembre de 2012, temporalment per acord del Consell de Govern 4/2020, de 24 d'abril de 2020, i pel Consell de Govern núm 9 de 28 d'octubre de 2021. I específicament a les Directrius específiques dels TFG de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de l'UJI, aprovades per la Junta de Facultat de 21 de març de 2013.

CRITERIS TEMPORALS I D'AVALUACIÓ

L'alumne haurà de tenir en compte els següents aspectes clau al llarg de tot el procés, incloent l'assignació de temes/tutors, la defensa dels seus treballs i la seua consegüent avaluació:

Procediment d'assignació:

L'assignació de temes de TFG i tutors es realitzarà atenent els criteris de preferència de l'estudiant i nota mitjana d'expedient. El procediment tècnic d'assignació de tutor i TFG s'indicarà durant el curs a través de l'Aula Virtual de l'assignatura TFG.

El TFG s'ha de realitzar sota la supervisió d'un tutor o tutora acadèmica, que ha de ser docent d'assignatures del títol, a més de la de TFG, que actuarà com a dinamitzador i facilitador del procés d'aprenentatge.

El tutor o tutora acadèmica és el responsable d'exposar a l'estudiantat les característiques del TFG, d'assistir i orientar-lo en el seu desenvolupament, de vetlar pel compliment dels objectius fixats i d'emetre un informe del treball que haja tutelat, abans de la presentació.

L'assignació d'un tutor o tutora i del tema del TFG només té validesa en el curs acadèmic en què es troba matriculat l'estudiantat. No obstant això això, aquesta adjudicació pot ser tinguda en consideració per la comissió de titulació, en adjudicacions de cursos posteriors, si l'estudiantat no supera la matèria en el curs en què es va matricular.

L'estudiantat que en l'últim curs es trobe en un programa d'intercanvi, té dret a l'assignació d'un tema per a realitzar el TFG en semblants condicions amb la resta de l'estudiantat. Aquest estudiantat pot proposar un TFG durant el primer mes de la seua estada en un altre centre. Aquest projecte l'ha d'aprovar la comissió de titulació que, a més, ha d'assignar un tutor o tutora amb docència en la titulació. La presentació i defensa de dita TFG s'ha d'ajustar a les normes descrites en aquesta guia.

Criteris temporals:

6)  S'estableixen 2 períodes de defensa del TFG: el primer període en la setmana següent a la finalització del període d'exàmens de la primera convocatòria ordinària del segon semestre (primera convocatòria); i un segon període en la setmana següent a la finalització del període d'exàmens de segona convocatòria ordinària del segon semestre (segona convocatòria).

7)  La sol·licitud de defensa del TFG haurà de fer-se amb una antelació mínima de 2 setmanes a l'inici del període d'avaluació del TFG.

8)  Les dates a considerar seran publicades a l'Aula Virtual de l'assignatura amb la suficient antelació.

Procediment de lliurament:

9)  És obligació de l'alumne el lliurament del TFG en format electrònic per les següents dues vies, segons les pautes exposades a l'Aula Virtual de l'assignatura:

-En primer lloc, l'estudiant pujarà el seu TFG a través de la tasca habilitada a l'Aula Virtual (en la secció creada per a cada convocatòria) tenint en compte el següent.

-En segon lloc, la resta del procés es realitzarà íntegrament a través del SPI habilitat per l'UJI per al depòsit dels TFG.

10)  És obligació del tutor completar la sol·licitud generada per l'estudiant a través del SPI seguint els passos específics que es detallen a l'Aula Virtual (en la secció creada per a cada convocatòria). Bàsicament les tasques serien:

-Autorització de publicació en obert en el repositori de Biblioteca.

-Informe del TFG tutelat segons el model de rúbrica facilitat a l'Aula Virtual.  

11) El coordinador de TFG s'encarregarà de comprovar la disponibilitat dels documents i de facilitar al tribunal el TFG en format electrònic, així com l'informe elaborat pel tutor.

Procediment de defensa i avaluació:

12) El TFG es defensarà davant d'un tribunal avaluador constituït a aquest efecte. El dia i hora concrets de la defensa, així com l'estructura i la duració màxima de l'exposició, seran comunicats als alumnes amb l'antelació suficient.

13) L'acte de defensa consistirà en una exposició oral, que podrà ser pública, del TFG per part de l'estudiantat, després de la qual el professor o professora avaluador o els membres del tribunal avaluador podran realitzar les consideracions i preguntes que estimen oportunes, als quals ha de respondre l'estudiantat.

14) La Comissió Avaluadora emetrà la qualificació definitiva del TFG tenint en compte, de manera global, la documentació presentada per l'estudiantat, l'informe del tutor o tutora i l'exposició oral dels treballs.

15) És necessari obtenir una qualificació mínima de 5 (sobre 10) per a aprovar.

16) S'entendrà que el TFG ha sigut presentat quan es defense davant el tribunal corresponent.

17) La Comissió Avaluadora avaluarà els TFG seguint la següent ponderació:

Criteris d'avaluació                                                        Ponderació orientativa

Qualitat científica i tècnica del TFG presentat                     80

Claredat expositiva (presentació i ús de materials)             20

Total                                                                                   100

18) La revisió o reclamació de la qualificació final del TFG per part de l'estudiantat s'ha de dur a terme seguint el procediment previst en la Normativa d'avaluació de la Universitat Jaume I.

UNA ALTRA INFORMACIÓ D'INTERÈS

1. Queda exclosa la possibilitat de fer treballs en grup, excepte el reflectit en l'article 4 de la normativa general i amb l'informe favorable de la Comissió de Grau corresponent.

2. La titularitat dels drets de propietat intel·lectual o de propietat industrial dels TFG correspon a l'estudiantat que els ha realitzats, en els termes i condicions previstes en la legislació vigent.

És imprescindible haver superat el 80% dels crèdits obligatoris de la carrera (incloent les assignatures obligatòries de formació bàsica) per a poder matricular-se en aquesta assignatura, excloent d'aquest còmput el treball fi de carrera i els crèdits de les pràctiques externes.

Treball final de carrera que demostre el resultat final o la consecució dels objectius proposats després d'acabar la carrera.

Consulta la guia docent de l'assignatura

La Universitat Jaume I ha elaborat una normativa que conté  les directrius bàsiques relacionades amb la definició, organització, elaboració, tutela, presentació, defensa, avaluació i gestió administrativa dels TFG a la Universitat Jaume I.

 

 

 

Després del Grau

Explora les diferents eixides laborals i els perfils professionals que t'ofereix aquest grau, així com les opcions de continuar la teva formació.

Continuar la meua formació

Màster

Què és?

Els estudis de màster tenen com a objectiu la formació avançada, especialitzada o multidisciplinària, dirigida a una especialització acadèmica o professional o a la iniciació en activitats investigadores.

Quina és la diferència entre màster oficial i màster propi?

Els màsters oficials tenen una càrrega lectiva de 60 a 120 crèdits europeus (un o dos cursos acadèmics) i han de disposar d’una acreditació oficial per part del Ministeri d’Educació.

El màster oficial és reconegut en tota la Unió Europea sense haver de realitzar cap tràmit de reconeixement i, per això, garanteix la mobilitat entre països.

El màster propi acredita un cicle universitari de formació de postgrau no doctoral i reconeix un nivell qualificat de formació superior a la de grau.

El màster propi de la Universitat comprèn, com a mínim, 50 crèdits (un crèdit correspon a 10 hores d’ensenyament teòric, pràctic o de les seues equivalències).

Quins màsters pots cursar a l'UJI relacionats amb el grau en Administració d'Empreses?

- Màsters oficials:

  • Màster universitari en Direcció d'Empreses / Master in Management
  • Màster universitari en Màrqueting i Investigació de Mercats
  • Màster universitari en Gestió Financera i Comptabilitat Avançada
  • Màster universitari en Sostenibilitat i Responsabilitat Social Corporativa
  • Màster universitari en Psicologia del Treball, de les Organitzacions i en Recursos Humans

- Màsters propis:

  • Màster en Business Administration (MBA)
  • Màster en Comerç Internacional
  • Màster en Direcció Professional de Recursos Humans
  • Màster en Gestió Integrada de la Qualitat, el Medi Ambient i la Prevenció de Riscos Laborals
     

Així mateix, amb el títol de grau en Administració d’Empreses també pots accedir a altres màsters.

 

Doctorat

Els ensenyaments de doctorat tenen com a finalitat la formació avançada de l'estudiantat en les tècniques d’investigació. Poden incorporar cursos, seminaris o altres activitats orientades a la formació investigadora i inclouen l’elaboració i presentació de la corresponent tesi doctoral, que consisteix en un treball original d’investigació.   

Entre altres programes s'ofereix el Programa de Doctorat en Economia i Empresa (més informació en:  https://www.uji.es/estudis/oferta/base/doctorat/actual/economia/)

 

Més informació sobre els estudis de postgrau a l'UJI:  

https://www.uji.es/serveis/ode

 

Per a continuar la teua formació professional

Consulta els programes per a titulats i titulades en la guia PROMOTE your International Career elaborada per l'OIPEP

http://ujiapps.uji.es/societat/laboral/promote/?urlRedirect=http://ujiapps.uji.es/societat/laboral/promote/&url=/societat/laboral/promote/

Consulta la Guia PREOCUPA’T: Com millorar l’ocupabilitat?

http://ujiapps.uji.es/societat/laboral/preocupat/preocupat/millora/

Més informació:

www.uji.es/serveis/oipep

Eixides professionals

Grau amb un elevat nivell d’ocupabilitat ja que abasta diferents llocs aplicables a tots els sectors empresarials, i tant en organitzacions privades com públiques:

  • Llocs de responsabilitat en la gestió i direcció general de l’empresa i en àrees relacionades amb direcció estratègica, administració, innovació, recursos humans, qualitat, producció, màrqueting, logística, sistemes d’informació o intel·ligència competitiva, entre altres.
  • Emprenedora o emprenedor creant la teua pròpia empresa.
  • Exercici lliure de la professió en el camp de la consultoria de gestió empresarial, consultoria de recursos humans, auditoria de qualitat, auditoria organitzativa, coaching empresarial, assessoria administrativa, gestió d’entitats no lucratives, entre altres.
  • Docent en àrees relacionades amb la titulació.
  • Accés a la funció pública en llocs tècnics de l’Estat, llocs superiors de l’administració general, o en gestió d’entitats públiques, entre els més habituals.

Més informació

Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP)

Qualitat del títol

Accedeix a tots els sistemes de qualitat d'aquest grau i a la informació completa del títol.

Normatives

Enllaç a totes les normatives d'aquest grau: avaluació, permanència, reconeixements, etc.