Àmbits de treball
Els graduats i graduades en Mestre o Mestra d’Educació Infantil poden treballar en els següents àmbits:
- Mestre o mestra d’educació infantil en centres públics.
- Mestre o mestra d’educació infantil en centres privats.
- Mestre o mestra en centres hospitalaris (etapa d’educació infantil).
- Mestre o mestra en centre penitenciaris.
- Escoles infantils i jardins d’infants.
- Programes d’atenció a la infància.
- Mestre o mestra de valencià en centres d’ensenyament bàsic, amb l’itinerari corresponent.
- Mestre o mestra de religió en centres d’ensenyament bàsic, amb l’itinerari corresponent.
- Director o directora d’escola infantil.
- Empresa privada.
- Oposicions a l’administració.
Tasques professionals
Les funcions fonamentals d’aquests professionals són:
- Impartir l’ensenyament als xiquets i xiquetes i saber adaptar-se a les característiques particulars de cada alumne o alumna en particular.
- Aconseguir, mitjançant l’aplicació de mètodes i tècniques adequades, que l’alumnat mostre una actitud positiva envers l’adquisició de coneixements.
- Comprendre l’alumnat i la seua problemàtica social i familiar per a poder ajudar-lo a superar les dificultats i adquirir un desenvolupament integral.
- Gestionar i organitzar els centres i els ensenyaments, fer funcions directives i de coordinació i relació amb les institucions locals (com ara ajuntaments, consells comarcals…), i també tasques burocràtiques.
- Avaluar i confeccionar programacions.
- Aplicar els principals mètodes d’educació infantil i les tècniques d’avaluació adients.
- Potenciar el treball creatiu, partint sempre del nivell en què es troba l’alumnat.
- Crear en l’alumnat actituds de respecte cap a la producció creativa, fomentar les intervencions i partir de la motivació indirecta.
- Fonamentar l’ensenyament de les matemàtiques en l’evolució psicològica dels xiquets i xiquetes.
- Crear estratègies d’autoaprenentatge que ajuden a fomentar actituds crítiques.
- Abordar en l’activitat docent el camp de la literatura adaptat als xiquets i xiquetes en les primeres edats.
- Conèixer i desenvolupar estratègies didàctiques per a l’atenció a la diversitat i adaptacions curriculars a partir de l’elaboració d’unitats didàctiques integradores.
- Fomentar en els xiquets i xiquetes l’adquisició d’uns hàbits saludables.
RESUM
• Docència d’educació infantil en centres públics i privats.
• Docència en centres hospitalaris.
• Docència en centres penitenciaris.
• Guarderies i jardins d’infància.
• Empresa privada.
• Oposicions a l’administració.
Més informació
Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP)